Ögonskydd och varför du inte bör köpa billigt!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Oiric
Played Since: 2008

Ögonskydd och varför du inte bör köpa billigt!

Postby Oiric » 19 March 2019, 18:43

Hej alla glada (och ledsna också för den delen)!

Jag tänkte bara påminna alla om hur viktigt det är att köpa skyddslgas, ögonskydd och/eller ansiktsskydd som håller måttet för dagens airsoftspelare.
Detta efter att jag fick en rekommendation i mitt youtube-flöde om att titta på en video där de testar lite olika skyddsglas.

https://www.youtube.com/watch?v=qdGR0IbK4S4

Jag har under mina +10 år i hobbyn personligen inte varit med om att ögonskydd har gått sönder av en avfyrad kula, men risken finns ju alltid att något extremt händer.

Tänkte att denna del av forumet var den bäst lämpade då många nybörjare kanske fortfarande letar efter ögonskydd att köpa.
Något som nämns i videon är att det såklart är lockande att köpa så billigt som möjligt då man redan har lagt eller planerar att lägga en stor summa pengar på saker som vapen och utrustning. Men ha då denna video och tänket i bakhuvudet! Det är helt klart värt att lägga en lagomt stor del av sin budget på vettigt ögonskydd.

Hoppas det hjälper någon att att fler tycker att videon var någorlunda informativ.

Tack för mig!

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Re: Ögonskydd och varför du inte bör köpa billigt!

Postby ohman » 27 March 2019, 11:24

Tja, skulle vilja byta ut billigt mot "icke skyddsklassade", men i övrigt bra info :)

Exempel på billiga, och skyddsklassade glasögon: https://www.taiwangun.com/en/glasses-go ... aign-id=19
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Rythm
Lag: utan
Played Since: 2010

Re: Ögonskydd och varför du inte bör köpa billigt!

Postby Rythm » 27 March 2019, 22:20

En fördel är om det är klassade enligt EU-norm EN166. Finns på Bauhaus och liknande.

Return to “Nybörjare”