M15a4 skjuter spridda skurar

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Evofredde

M15a4 skjuter spridda skurar

Postby Evofredde » 16 June 2019, 23:36

Hej jag har införskaffat en begagnad m15 samtidigt bytte jag till ny madbull 6,03 pipa samt något blått hopupp gummi
Kör lipo 11,1v 0,20 kulor
Så nu till problemet den sprider kulorna extremt mycket höger vänster upp ner samt olika hastigheter vad kan detta vara?? Vad kan man testa?

HrodgarHippie
Lag: Cannibal Hippies + §
Played Since: 2002

Re: M15a4 skjuter spridda skurar

Postby HrodgarHippie » 17 June 2019, 12:17

Antingen har du råkat installera hop gummit dåligt, eller så har du fått in silikon på gummit. Dvs, riv upp, rengör, gör om.
Instagram; @callsign.rainbow

Evofredde

Postby Evofredde » 17 June 2019, 12:20

Får kanske pilla ut gummit igen och testa igen

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 18 June 2019, 11:29

sprider kulorna extremt mycket höger vänster upp ner samt olika hastigheter vad kan detta vara?? Vad kan man testa?

Höger/vänster - slitet gummi, smuts i pipan, etc. rengör och montera ihop igen. Byt gummi om det ser slitet eller uttorkat ut.
Upp/ner + olika hastigheter - Mest troligt otätt. Kan vara mellan nozzle och hop up gummi, men troligen i gearboxen. Jag skulle ta isär den och rengöra cylinder, pistonghuvud, cylinderhuvud, smörj pistonghuvudets oring samt cylinderhuvudets oringar med ett tunt lager silikonfett och montera ihop igen. Du kan också passa på att kontrollera att fjädern är installerad åt rätt håll om den är progressiv. Den tätaste delen av fjädern ska vara bakåt i gearboxen.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Return to “Nybörjare”