Vapenvårdstips för ak47

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
sixpAAck
Lag: Ratpack Airsoft
Played Since: 2019

Vapenvårdstips för ak47

Postby sixpAAck » 13 July 2019, 21:00

Har en ak47 som drabbas av eldavbrott emellanåt. Nu söker jag lite tips på vapenvård som kanske kan avhjälpa felet. Tack på förhand.

Gidappa

Re: Vapenvårdstips för ak47

Postby Gidappa » 13 July 2019, 22:19

Hej!

Var lite mer specifik så kan du säkert få hjälp här.

Är det en elbössa eller gas?
Och hur ter sig problemet?

sixpAAck
Lag: Ratpack Airsoft
Played Since: 2019

Postby sixpAAck » 15 July 2019, 13:55

Det är en elbössa. När jag skjuter så slutar den helt enkelt att fungera. Jag tar ut magasinet, sätter i det igen. Samt säkrar vapnet och ställer omställningsknappen till Auto/Semi. Ibland startat den om. Men ofta gör den inte det. När jag låtit bössan vara en stund sätter den igång igen. Jag kollar pipan så där sitter inget. När jag tar ut magasinet så trillar det ut kulor så den matar från magasinet. Oavsett om jag har magasin i eller ej så fungerar mekanismen inte. Jag var uppmärksam och tryckte upp magasinet under skjutning. Men det hjälpte inte mycket. Senaste gångerna jag har spelat har det varit torrt och mycket jorddamm i luften. Så jag tänker att den är skitig. Batteriet är helt nytt och fulladdat. Kontakterna sitter i.

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 17 July 2019, 12:01

Är det matningsproblem du har alltså? Gearboxen snurrar på som den ska och lever om, men det kommer inga kulor?

I så fall torka rent pipa, kolla gummit så det inte är torkat/stelt, testa högpolerade kulor.

Du kan också titta ner i hålet för kulorna i magasinbrunnen och kontrollera att nozzlen rör sig som den ska där inne. Om den inte rör på sig så är det troligen så att din tappet plate har gått av inne i gearboxen.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Return to “Nybörjare”