Utveckling av Camp Solbacken

Moderator: koko

Inva
Lag: RRT

Re: Utveckling av Camp Solbacken

Postby Inva » 19 March 2014, 13:02

@senil att flytta ut spawn ca 50 m från huset har hänt ett par gånger, problemet är dok att det finns för lite skydd mot regn på somaren, det går dok att sätta upp något skydd mellan träd så man kan sydda sig på så sätt.

Sen med att ha fler lag tror jag inte kommer öppna mer ytor beroende på vad det är för uppdrag, kommer nog bara skapa mer chaos om man inte kör stenhårda gear krav, kommer bli mycket Blue on Blue, samt så kommer det bli många fler fi än vanligt. ( jag personligen skulle älska denna form utav spel, men tror inte det blir så roligt för andra som inte gillar att spela bounty)

Men det största problemet är spawn det finns 3 st "bra" spawn punkter ena är lilla villan dom andra är rakt ut från balkongen och lastkajen,
så det går att köra 4 teams, 3 små team och en stor, den stora ska bara försvara huset mot dom andra små grupperna och spawnar uppe på vinden, dom andra 3 grupperna ska in i huset och klara uppdrag, men får bara samarbeta men sin egen grupp. Tex.
Det är 37 st spelare 18 st som försvarar, grupp 1 är 6 st, grupp 2 är 6 st, grupp 3 är 6 st. Grupp 1, 2 och 3 får inte samarbeta, men som sagt det största problemet blir nog ändå att skilja på lagen.

Sen angående max tak på spelare, jag personligen hatar när det är ner än 40 spelare, men kan välja att avstå om jag inte känner för det, för om det kommer fler spelare så kan spel avgiften hållas nere, kommer det 50 spelare 1 gång per var fjärde spel, så är det bättre för oss alla om man inte vill betala 150 kr för att spela.

Hoppas att jag har gett lite svar som ni god tar, fortsätt gärna det är bra,

Mvh inva

wimpen
Played Since: 2013

Postby wimpen » 24 March 2014, 18:29

Sant att det kan bli mycket blue on blue inva. Men ett tips där kan vara att lag får anmäla sig till dom små grupperna och de som kommer själva eller bara med någon polare spelar som försvarare? Och då självklart ha lite gearkrav på lagen.

En annan sak jag tänkt på är att utomhus i tjärnan på asfaltsplanerna på sidan om C flygeln (tror de är den jag menar) att man fyller dem med bråte och skydd. Däck, värn skrotbilar och dylikt.m(hjälper gärna till) För nu är de fruktansvärt svårt/tråkigt att röra sig ute då de bara blir transportsträcka eller slakt från fönstren. Kanske blev lite otydligt. Sitter på telefon. Men hoppas ni förstår vad jag menar.

Mina få tankar i alla fall. Rocka på med erat skitbra jobb!
TM Next Gen Recce
WE Glock 17

Inva
Lag: RRT

Postby Inva » 24 March 2014, 21:53

@wimpen jag antar du menar ytan vid A (där man brukar gå in till samlingsrumet) och C ( balkongen) där ett träd har stått en gång i tiden eller är det den andra sidan du tänker på.

IVF så borde det gå att fixa något på båda sidorna så länge man kan komma förbi med traktor och vagn ( container), jag kan inte lova något men det borde inte vara ett problem så länge smurfen ( Matias) samtycker.

Mvh inva

Tozz
Played Since: 2001

Postby Tozz » 14 July 2016, 16:54

När kommer nästa spel ? ;)

Vildeloke
Played Since: 2015

Postby Vildeloke » 26 September 2016, 19:01

Jag jobbar på restaurang Dalarasten. Så jag har pratat med mina kollegor om utkörning av mat när det är spel på tjärnan. "Kebab, pizza, sallader, egen malda högrevs hamburgare, pasta, dryck mm" Finns det något intresse av detta?

shaZZ
Lag: Nordisec
Played Since: 2009

Postby shaZZ » 27 September 2016, 15:42

Jag skulle uppskatta det helt klart!
Ha en utkörning under början av dagen där folk får beställa vad dem vill ha.

Robbanbobban
Lag: Nord
Played Since: 2014

Postby Robbanbobban » 30 January 2017, 18:13

Tycker folk ska respektera tiderna som gäller!!

Vissa (inkl mig själv) åker kanske 2 tim för spel och då vill man dra igång spelt så snabbt som möjligt, inte 45min till en timme senare än utannonserat!!!!

Mace
Lag: Stockholm SAS

Postby Mace » 10 May 2017, 22:27

Läste på reglerna och insåg hur länge sedan det måste vart sen jag var upp hos er sist.
När jag var med sist så var det ok med ksp inne (med korta skurar). Varför har ni ändrat det?
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Gwlyddyn
Lag: Спарта
Played Since: 2010

Postby Gwlyddyn » 11 May 2017, 07:09

Upplever inte alls detta med LMG's som ett problem och förstår inte alls varför den regeln infördes. Ja, det kan vara en fördel att ha en sån vid vissa tillfällen men det är sällan/aldrig spelavgörande. Om någon vill släpa 7 kilo bössa inomhus; Gör det!

Om det är något som ger obalans och fördelar så är det folk som springer runt med 3+ impactgranater typ TRMR var..

BlackGoat
Played Since: 2011

Postby BlackGoat » 29 May 2017, 13:52

Ksp med skurar förbjöds då folk inte kunde hantera det.
3 sekunders skur med 20+ rps i huvudhöjd är inte speciellt schyst i CQB-miljö...

Jag ser gärna ksp på banan, men då med mekaniskt/elektroniskt styrd burstfunktion för att undvika att vara lika beroende av "sunt förnuft" osv :)

//BG
Mina Affärsredovisningar!

@blackgoat_airsoft på Instagram!

Return to “Tjärnan CQB”