M2019 Drömmar (och potentiellt projekt)

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Peace Paz
Lag: 404 squad not found
Played Since: 2016

M2019 Drömmar (och potentiellt projekt)

Postby Peace Paz » 8 October 2017, 21:51

Ja, titeln säger det rätt så väl. Ända sen jag var runt 10 och såg bladerunner för första gången så har jag alltid velat ha hans bössa. Nu när man spelar airsoft och den nya filmen precis har kommit ut så känns det som den perfekta tiden att ta upp detta. Varför har vi ingen bra M2019?, inte ens ett conversion kit från en revolver till den. Tekniskt sett så släppte ett japanskt företag en bra replika men skräpig airsoft bössa, Tänk om man hade kunnat ha en dock som faktiskt var både praktisk och autentisk. Dock får man nog fortsätta drömma då M2019 vattenpistolerna kostar 300 spänn och inget sägs om nya bra replikor.

Om airsoftgudarna hör mig. Jag säljer min själ för en M2019...

Nu har jag dock en plan. Har surfat rundor lite. Det kan gå att skaffa en wingun 710 och modifiera den med en m2019 water gun (som är förvånansvärt bra ). Fortsätter att posta om jag kommer vidare med det.

Admin edit 2017-10-09
---

Potentiell prislista

Vatten pistolen 360kr Ebay

wigun replikan 1000kr Amazon

Nya grips 400kr Etsy

färg osv 300kr

ca 2000kr

Det är mycket pengar för ett hemmabygge men om jag kan göra ett antal och kanske sälja så kanske det hade varit nått

mouse
Admin
Lag: FMI
Played Since: 2006

Re: M2019 Drömmar (och potentiellt projekt)

Postby mouse » 9 October 2017, 09:02

Vänligen editera istället för att dubbelposta.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar

Terry-hair

Postby Terry-hair » 9 October 2017, 23:52

Haha! Ska bli roligt att se! Har otroligt nog beställt hem en av vattenpistolerna nu i helgen för att göra exakt samma grej! :)

Peace Paz

Postby Peace Paz » 13 October 2017, 13:37

Va kul, du får berätta hur det går :) jag kan inte köpa in allt på ett tag för budgeten är stram :P, btw vet du om man kan få tag på en sån vattenpistol som inte kostar de sjuka priserna de tar på ebay?

Terry-hair

Postby Terry-hair » 13 October 2017, 19:15

Borde inte denna tråd btw vara på vapen eller dylikt då det ändå är ett ¨airsoft¨ custom bygge?

Det fanns snor billigt på hemsidor som https://hlj.com/ och dylikt till en början men eftersom dem va så billiga var det många som köpte på sig flera styckna / förhandsbokade så dem blev slutsålda snabbt.

Finns en tråd om just vattenpistolen på ett film replika forum som jag länkar här https://www.therpf.com/showthread.php?t=275949 .
Där skulle jag tipsa att kolla då folk ibland hittar ställen som fortfarande har till vettiga priser och tipsar om dem där.

Tipsar om den tråden överlag då det är många som målat om sina vattenpistoler där till riktigt snygga resultat.

Själv köpte jag min på Amazon genom min kompis för det ¨overkilliga¨ priset av 500kr. Då ska det absolut tilläggas att denna kompis va skyldig mig 500 kr och ändå skulle beställa saker för sig själv på Amazon så vi löste det ;) .

Peace Paz

Postby Peace Paz » 14 October 2017, 16:49

Det kanske den borde men jag ville vara säker på att den inte skulle ligga fel så jag tog det mest generella området möjligt :)

Jag ska kolla på sidorna och återkomma när jag har en :)

Return to “Övrigt snack”