300 bar eBay kompressor?

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
TheNolton
Played Since: 1999

300 bar eBay kompressor?

Postby TheNolton » 6 February 2019, 02:50

Var och köpte nya leksaks vapen i dag för lite över 20k då jag fick blodad tand på nytt när jag fick se det nya luft drivna bössorna på ett spel i Stråsa, nytt för mig i all fal då jag hålt mig borta från airsoft i felra år

Så nu fundera jag på köpa mig en 300bar kompressor från eBay men vet fan känns lite som en dum idé och snåla på säkerheten när det kommer till något som kan gå ått skogen och bli livsfarligt...
Eller vad säger folket här om 300bar compressor som finns på ebay för runt 3000kr

TheNolton
Played Since: 1999

Re: 300 bar eBay kompressor?

Postby TheNolton » 9 February 2019, 16:00

Lutar åt att jag köper mig en Yong Heng 4500psi.... efter jag titta lite Youtube och utbilda mig själv lite så värkar det vara ett oki val om en köper till en större/bättre vatten smuts fälla och tar bort automatiskt avstängning och sneda är med stänger av själv vid önskat tryck där en blöder trycket själv innan man stänger av så den inte slår sönder kolven av abrupt stop och start med tryck...

Är det någon här som lika paranoid när det kommer till livsfarligt höga bar/psi och kan komma med lite info här...

Aså bara vid 5-6bar i ett bil däck, jag fick en av min dum/rolig ide på fyllan inte min första eller sitta dumma ide på fyllan .... Men var att göra rök av ett däck med dumt högt tryck tills det smal i pilsner-bilen,,,, Jag kan lova dig att det blir en smäll som får en tänka till, typ i stil med hälvet! fan skit också,,, trodde inte det skulle smälla så agersvit när vi gjorde rök av däcket... Det vara bara kasta fälgen på skrot högen då det inte gick kränga av, vad som fans kvar av däcket från fälgen efter det... och hade någon ståt bredvid däcken när det smal kunden det ha sluta illa.
även hört talas om folk det sluta illa för när det smält upp däck på split fälgar eller breddade plåt fälgar av sämre kvalitet där fälgen har dela på sig, och då tallar vi max 10-12bar ljust när en luft chokar på däcket eller spränger upp det med startgas

Är ju 200-300bar i paint-ball , airsoft och dyk tankar ... aså går något hälvet då lär en inte känna av att det gör ont för att en är redan är död så det en lite tröst :roll:
När/om en syrgas eller acetylen flaska smäller på 5/10liter och 50/300bar, då försvinner hela huset eller garaget den var i. Det blir bara små bitar kvar som sprider sig runt om där huset eller garaget var...

Droopfy
Admin
Lag: Romeo India
Played Since: 2011

Re: 300 bar eBay kompressor?

Postby Droopfy » 13 February 2019, 22:52

Tycks mig som att du vet en del om riskerna och vad som kan hända. Läge att dra slutsatser av det kanske.

Det finns en anledning till att däckverkstäderna pumpar lastbilsdäck i bur.

Ta det vackert//Droopfy.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Return to “Övrigt snack”