UPS

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
MRV
Lag: exo146
Played Since: 2011

UPS

Postby MRV » 31 January 2013, 19:30

Man blir ju lack ibland. Väntat hela j*vla dagen på att mitt lilla paket från ehobby ska komma. Ser på trackingen att den var out for delivery kl 8:35.

Ringer ups nu och har han åkt tillbaka med den utan att lämna en comment på varför han inte lämnat den.

Var tvungen att skriva av mig lite.
Någon som haft liknande problem och vad dom skyllt på?

Skönt att man jobbar inom kundservice själv och krävde utkörning ikväll ändå :)
" I'm so fucking smart that I make smart people feel like they are retarded."

Affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=26074

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft

Re: UPS

Postby TwinkleDew » 31 January 2013, 19:39

Tycker att UPS är det fraktbolag som fungerat bäst för mig.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 31 January 2013, 19:43

UPS var bolaget som tyckte det var en bra idé att helt enkelt skita ut att åka ut till Lidingö, och deras kundtjänst är oerhört inkompetent. Under en lång tid visste de inte ens var mitt paket var någonstans, och de är ett fraktbolag, det är deras jobb. De ska helt enkelt kunna veta om det ligger i en bil på väg ut eller om det är "kvarglömt". Detta då de inte ger besked om när de åker ut utan säger att "hey, det kanske kommer idag, se till och vara hemma eller sod it - oh wait, vi kommer inte".

Kan jag, så väljer jag hellre DHL som jag upptäcker är fullständigt episka när det kommer till leveranser.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Ajo79
Lag: RRT
Played Since: 2006

Postby Ajo79 » 31 January 2013, 19:49

UPS är lite speciella att ha att göra med måste jag säga. De är tämliga oflexibla.

Hos mig i Borlänge är det oftast UPS själva som kör ut. De utgår från Västerås och verkar åka enligt nån fast rutt för de är oftast i Borlänge runt 14.30. Mitt på dagen då folk inte är hemma, såvida man inte jobbade knasiga skift som jag gjorde så kunde jag oftast vara hemma. Men nån gång har de kommit andra tider och då har man missat dem.

Var det "out for delivery" så kom de oftast. Men ibland så låg paketet det en dag "extra" i terminalen utan att nått hände innan de körde ut det.

Men en sån sak som att inte kunna betala med kort utan det ska vara jämna pengar. Oftast ringde de från Kundtjänst så man fick betala tull & moms via dem. Men ibland så hände inte det så då fick man betala chauffören istället, då visste man ju inte exakt hur mycket tull & moms skulle gå på. De killarna som körde ut hade inga telefoner i tjänsten heller fick jag höra flera gånger också, men ibland så ringde de från egna telefonen för att säga de var på gång och frågade om man var hemma.

Men vad gör man inte får att få hem sina prylar från HK? :D
“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer

Krille
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2010

Postby Krille » 31 January 2013, 20:01

Har haft en del problem med UPS med. Främst med deras kundtjänst, jag använder alltid ett annat bolag om det är möjligt.

MRV

Postby MRV » 31 January 2013, 20:10

Ja jag märkte att hon inte hade all post i brevlådan så att säga. Osäker på om hon ens kunde systemen dom använde.

Dom hade i alla fall lagt den i bilen sa hon. Är förbannad.

Sabre
Lag: TF Kamaitachi

Postby Sabre » 31 January 2013, 20:15

Kundtjänsten är skit, de vet inte ritkigt hur det fungerar med sorteringen...
Knappt att de går ner bland bilarna och rotar efter packeten (som sker oftast under de mest stressigaste tillfällen)! :x
De som levererar åt UPS till Västerhaninge/Södertälje/Nynäsham är ett annat bolag, som jobber åt UPS.
Aja, gällande att de inte lämnade någon kommentar till dig så är det troligen pga;

* Inget telefon-nr på fraktsedeln

Om det inte meddelats om att det skall rignas innan leverans, så rings det inte.
Finns det inget telefon nr på fraktsedeln, kan man inte ringa.
Inte liksom man har tid (trust me on that) att googla fram personen medans man levererar. :(
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

MRV

Postby MRV » 31 January 2013, 21:13

Comment menade jag med att det inte fanns i systemet varför den kom tillbaka tex portkod eller något. Fast vi har öppenport utan kod :p.

Telenr gav jag till dom i början av veckan :p

Grim
Lag: Snow throwers from hell.

Postby Grim » 31 January 2013, 21:33

Har faktiskt aldrig haft problem med UPS, varit någon gång dom glömt att ringa men annars har dom varit snabba och följsamma.
DHL däremot..... Aldrig igen :P
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Sabre

Postby Sabre » 1 February 2013, 19:34

Än så länge har alla fraktbolag varit bra för mig, förutom Royal Mail, men så brukar det vara med de flesta nationella fraktbolag. ^^;

Om du hade gett telefon nr redan i början utav veckan så latar hon sig på jobbet...Troligen hade hon glömt helt och hållet och gå ner och ge det till chaffisen... Kontorister! :roll:

Lajjvo
Lag: Tea Time Warriors

Postby Lajjvo » 1 February 2013, 19:50

Jag beställde en TM hicapa från ehobby för något år eller två sedan, vilken fraktades med UPS.

Vid ankomst saknades de två extra magasinen jag hade beställt ihop med pistolen, men inte det "medföljande". Intressant tolkning av vapenlagen av UPS tjänstemän. Efter en jäkla massa telefonsamtal så skickade de till slut mina magasin, men inte fick man någon ursäkt för att de ställt till problem och levererat prylarna över en månad senare. Tramsföretag enligt min mening. Håller mig så långt borta från ups som jag kan.

Sabre

Postby Sabre » 1 February 2013, 20:10

@ Lajjvo:
De som plockar ur magasinen är inte UPS personalen, utan Tullen.
Lite konstigt att de inte tog pikan heller, då den enligt lag borde beslagtagits (om det inte vart c02 picka),
och numera destrueras. ^^;

muddymess
Lag: Taco Force Artemis

Postby muddymess » 1 February 2013, 20:57

UPS som inte kan lista ut porttelefon, använda portkod eller ringa mobil. Som inte kan läsa namn som står på dörr, på lista i entrén och i porttelefonen. Dom hade all information men misslyckas med att leverera 3 dagar i rad, fick åka ut och hämta.

Till råga på det så fick man en tullavgift på mer än paketets värde.

Frykis
Lag: WetOps, DW-13, PSSI; TCA
Played Since: 2003

Postby Frykis » 1 February 2013, 22:11

Nej, du fick en faktura på tullavgiften plus hanteringen av tullärendet.

UPS har varit lite knasiga de senaste gångerna jag haft med dem att göra, Nu är det visserligen ett annat företag som kör ut hit till simrishamn, men de senaste gångerna jag har fått paket från dem har de kommit dagen innan de skulle ha kommit och enligt kundtjänsten så skulle det inte komma förens angiven dag. Inte så att man klagar men, vet man inte att paketet ska komma så är det svårt att vara hemma.

Ni som har blivit uppringda av dem innan de kommer hur har ni lyckats med det? jag har haft mobilnr på alla leveranser jag har fått från dem och ingen har ringt, men det kan ju ha mer med företaget som kör sista biten att göra än med UPS.
"Noob 4 life"
Once a Frykis. Always a Frykis!

Xeno

Re: Sv: UPS

Postby Xeno » 1 February 2013, 22:31

Så som jag har förstått det så har dom inga jobb telefoner utan använder sin privata mobil och vet inte om dom kompenseras för det så antar det är av eget val.. Minns att jag hört detta i en liknande diskussion så ta det med en nypa salt!

muddymess
Lag: Taco Force Artemis

Postby muddymess » 1 February 2013, 23:10

Nej, du fick en faktura på tullavgiften plus hanteringen av tullärendet.
Jag räknade in importdeklarationsavgiften och hanteringen i tullavgiften. Var väl inte tillräckligt förståeligt som det var.

Quasid
Lag: CIRU
Played Since: 2002

Postby Quasid » 2 February 2013, 09:52

Det känns lite som om det varierar väldigt mycket beroende på var man bor osv det här. Har beställt grejer flera gånger om som kommit med UPS, och det har alltid funkar klockrent. T.o.m bättre än väntat ett par gånger. Vid 2 tillfället strök dom t.o.m tull avgiften pga försening med leverans.... och då var dom inte ens en dag sena, utan kom på eftermiddagen istället för förmiddagen som var utlovat.
Ska dock tilläggas att det inte är UPS själva som kör här heller, utan ett inhyrt företag. Då jag bor i Falkenberg, så utgår även rutten som kör hit ifrån (fråga mig inte varför här) Malmö. Men iaf... poängen är som sagt, det känns som om det beror väldigt mycket på var man bor, vilka som kör ut, osv.
"Facta Non Verba" - CSOR Creed.
http://www.facebook.com/ciruairsoft

Armyofme
Lag: Stekryssarna
Played Since: 2012

Postby Armyofme » 2 February 2013, 18:21

De har inga jobbtelefoner och exra ansträngning någonsin händer inte.
Min port har jag lämnat öppen men ändå fått uppdatering på tracking att "går ej att komma in/få tag på mottagare"
hata hata UPS, kanske funkar skitbra på andra ställen men inte här.

Sabre

Postby Sabre » 2 February 2013, 18:40

@ Quasid:
Stämmer ganska bra det.

@ Armyofme:
Vart du hemma då porten vart öppen?
UPS har som policy att leverera till kunden, inte till dörren.
Om du vart hemma och trots det, så vart det säkert bara en lat förare. Brukar finnas sådana i varje jobb tyvärr. :P

Aracus
Lag: SARC

Postby Aracus » 3 February 2013, 21:20

Varje gång jag beställt från WGC använt UPS, fyra beställningar gjorda, tre skrev jag i kommentars fältet att jag ville bli uppringd, det vart jag. Fjärde gången glömde jag skriva men de ringde ändå. Kan iofs vara så att den tredjepart (underavdelning till skellefteå bussgods) som tar hand om slut-utlämningen här ute har bättre policy än UPS själva.

1 gång ringde han och kom till mitt sommarjobb (200 meter från bussgods kontoret) och lämnade ut, 1 gång lämnade de till min mor som var hemma en annan gick de med på att fara till farmor som bor i huset bortanför och lämnade till henne. En gång for jag in till kontoret i samhället och hämtade själv efter överenskommelse.

De enda de har problem med enligt mig är att förutspå när paket ska komma fram samt att hålla aktiv status på paketen. Att få fram paket snabbt och säkert gör de dock av min erfarenhet.

Weasel
Lag: DW-13

Postby Weasel » 4 February 2013, 10:45

Praktexempel på hur UPS jobbar.

Sitter hemma hela dagen. Sätter en lapp på dörren med mitt telefonnummer fall i fall (man vet aldrig, kanske man missar dörrklockan för man är på dass t.ex)
Vad säger uppdateringen? Jo att de "försökt" leverera det. Ingen har knackat, ingen har ringt mobilen, inte ens en förbannad info-notis lapp i postlådan...

Detta är idag, så man är lite smått purken att man tar ledigt från jobb för ärendet.
DW-13 Polska Fiat kavalleriet

Armyofme
Lag: Stekryssarna
Played Since: 2012

Postby Armyofme » 4 February 2013, 10:58

Jag var hemma, lata j**el :p
Tänk vad tjänstetelefoner skulle göra för dem, jag kan förstå att man inte vill hålla på med sin privata dagarna i ända.

Weasel
Lag: DW-13

Postby Weasel » 4 February 2013, 11:06

Tycker denna symboliserar UPS på sitt bästa

Image
DW-13 Polska Fiat kavalleriet

MarLin
Lag: Viking Security Agency

Postby MarLin » 4 February 2013, 19:58

Är nöjd med ups, har aldrig strulat för mig.

Och sen skiter jag i när dom kommer med paketen bara dom kommer såhär! Det kallar jag nöjd kundgaranti... :shock:

ADMIN EDIT: Bild bortplockad.
Last edited by Supernaut on 5 February 2013, 11:28, edited 1 time in total.
Reason: Olämplig bild borttagen.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

Supernaut
Admin
Lag: GRU 13 SPETSNAZ
Played Since: 2004

Postby Supernaut » 5 February 2013, 11:30

OK, vi tar det igen: Airsoft är en hobby för alla som kan och vill delta och här på forumet ska vi skapa ett klimat som inte stänger ute människor. Det innebär att vi inte accepterar rasism, sexism, homofobi, transfobi eller andra sunkigheter. Jag förstår att Marlin inte menade illa med bilden, men den var över gränsen och inte OK. Så, åter till att basha UPS. :)

Return to “Övrigt snack”