UPS

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
kreator
Lag: Deafening Silence
Played Since: 2002

Re: UPS

Postby kreator » 5 February 2013, 12:07

UPS är bajs.

Bajsdyra och bajsdåliga på att sköta leveranserna.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Hugin
Lag: 45-я ОБ СпН
Played Since: 2012

Postby Hugin » 5 February 2013, 12:14

Du har tydligen dåliga erfarenheter av UPS ;)

Mitt paket körde dom runt halva västra götaland för att leverera till mig. Chaffören ringer & säger att paketet är på G förleverans & undrade om jag var hemma!?

- Nä jag jobbar
- Oki var jobbar du då?
- I Trollhättan.
- Leverans adressen dit du är då?
- ********vägen
-J ag ringer dig så snart jag närmar mig.
- Gör så men inte säkert att jag är kvar.
- Jag ringer & kollar innan är du kvar i THN så kommer jag dit du är.

Men det va länge sedan och dom kanske slutat att ha service!?
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Armyofme
Lag: Stekryssarna

Postby Armyofme » 5 February 2013, 13:12

Jag tror det mest handlar om man får ett bud som är serviceminded och gör det där lilla extra som UPS inte säger åt dem att de skall göra.

Tonji
Lag: TF11

Postby Tonji » 6 February 2013, 10:01

Har faktiskt aldrig haft problem med UPS, varit någon gång dom glömt att ringa men annars har dom varit snabba och följsamma.
DHL däremot..... Aldrig igen :P
Varför aldrig mer??

Schultz
Lag: ODA-727
Played Since: 2010

Postby Schultz » 6 February 2013, 11:33

UPS har alltid funkat bra för mig. Alltid trevligt bemötande i kundtjänst också, men beror säkert också på hur man själv är när man ringer till dem.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Grim
Lag: Snow throwers from hell.
Played Since: 2011

Postby Grim » 6 February 2013, 11:39

@Tonji DHL fick för sig att öppna paketet av någon anledning, sen "slarvade" dom bort en pryl (som dom ersatte med halva priset)
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

MiqaFox

Postby MiqaFox » 6 February 2013, 21:17

Tycker inte att det är något fel på hur UPS hanterar varorna. Tycker att vi även ska vara tacksamma att någon vågar ta i våra bössor.

Dock så hatar jag hur de hanterar själva leveransen och tulldeklarationen. Sjukt irriterande att behöva vara hemma och vänta. Betala tull och moms ska göras antingen i förväg genom att någon shady snubbe ringer och vill ha ditt kreditkortsnummer eller så måste man ha jämna pengar hemma. Inte ens alltid de försökt ringa innan. En gång så åkte de hela vägen ut till mig på landet, men så hade jag inte möjlighet att betala.

Faktura skulle göra dem gott. Även att de skulle ha ombud. Annars så är jag nöjd, det går snabbt iaf.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

MRV
Lag: exo146

Postby MRV » 17 April 2013, 12:31

@migafox. Jag går bara fakturor från UPS.

Även därför jag skriver nu för jag tycker dom tar en sjuk avgift på detta som jag håller på att bestrida och får inget tydligt svar på varför man får denna avgift från dem.

Denna tillkommer utöver tull och moms då.
Utläggsersättning / expeditionsavgift : 156:- inkl moms

Medans momsen och tullen är på 135:-

Tycker detta är sjukt då jag själv inte valt någon utläggstjänst av något slag.

Någon som trycker på mer info än deras inkompetena kundservice/tullare. ?
" I'm so fucking smart that I make smart people feel like they are retarded."

Affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=26074

instant
Played Since: 2006

Postby instant » 17 April 2013, 14:28

I söndags fick jag ett mail från UPS då jag hade beställt grejer från ehobbyasia, där UPS meddelade att de tänkte leverera paketet till mig i måndags. Mailet kom 12:59. Deras kundtjänst stänger 13:00 på söndagar. Får kontakt med dom måndag morgon varpå kundtjänst meddelar att de inte alls kan ändra leveransadressen till mitt jobb, utan första försöket måste misslyckas. Huh? Lite senare under dagen ringer chauffören och jag kan få leveransen på tisdagen till mitt jobb. Dock är det SKITVIKTIGT att jag skriver på. Tisdag eftermiddag kommer, har haft på mobilen hela dagen eftersom UPS sagt att dom ska ringa när dom står utanför. Noll kommunikation. Återvänder till mitt skrivbord (jobbar som lärare) och där står mitt paket. Ingen har gjort nån påskrift utan UPS har bara dumpat av paketet. WTF?

Sabre
Lag: TF Kamaitachi

Postby Sabre » 17 April 2013, 14:41

DEt vart lite lol.
Troligen tog någon annan emot ditt paket och entren vart öppen?
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

instant
Played Since: 2006

Postby instant » 17 April 2013, 15:10

Ja, skoladmin tog emot det, trots att det var så sjukt viktigt med min underskrift.

Poyjs
Played Since: 2004

Postby Poyjs » 17 April 2013, 17:55

Har heller aldrig haft problem med UPS tidigare, varit mitt nr 1 i valet om fraktbolag men senaste historia har fått mig att tänka om.

Beställde bössa från WGC, valde UPS för hey, snabbt, aldrig varit något krångel tidigare så det är värt pengarna tänkte jag.
Får mail om att bössan levereras på Måndag, vi ringer dig när vi närma oss din adress. Kannon kallas tänket jag !
Ingen ringt på måndag....
Tisdag har jag fått en lapp i lådan där det står " Pgr av att du inte var hemma så har grannen i hus 24 tagit emot ditt paket med namn bla bla bla.... "
Va i helvete tänkte jag, och med liten grop i magen om att paketet fortfarande fanns kvar hos grannen så gick jag dit med lappen
Snäll granne som berättade att hon bara hade av ren slump gått förbi mitt hus när UPS stod där o ringde på, och frågade då grannen " känner du han som bor här? " Nej svarar grannen.
Enligt UPS budet så vart jag tvungen att ta emot det på Tisdagen annars hade det blivit retur tillbaka till WGC,,, wtf tänkte jag. Dumma i huvet på riktigt?!

Så tack vare en snäll granne som av ren jävla slump gick förbi mitt hus och i ren omtanke tog hand om mitt paket så fick jag det. Vill påstå att det inte var tack vare UPS denna gången som leveransen kom fram.
Nae! Bad shit tycker jag, tänk följande om någon helt random människa hade gått förbi och " ja men jag kan ta emot det " ...mm tack där försvann dom pengarna och den bössan.

No more UPS för min del.
Affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... yjs#p94346
och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Kalle
Lag: Kirschenbauer

Postby Kalle » 17 April 2013, 21:19

Verkar vara väldigt olika beroende på var i landet man bor, om UPS kör själva eller om de anlitar andra bolag och i såna fall vilket/vilka bolag.

Här i Uppsala har de kört via en annan firma tidigare och det har alltid fungerat kanon. Killen ringer mig strax innan han påbörjar sin Uppsala-runda och kollar om jag kommer vara hemma vid tiden han kommer förbi mig, om inte så lägger han antingen om sin runda eller sin rutt för att jag personligen ska kunna ta emot paketet, hemma, på jobbet eller vid någon mötesplats vi bestämmer på telefon.

Senast var det en trevlig tjej som ringde mig efter att ingen öppnat dörren hemma och undrade hur vi skulle lösa det. Vi kom fram till att mina grannar är safe och att hon kunde lämna det vid dörren, så skickar de en faktura på tull och sådant istället.

Nä, UPS är fortfarande kung i Uppsala.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

MRV
Lag: exo146

Postby MRV » 17 April 2013, 21:29

@kalle

Får du också sådant tillägg som jag fick?
" I'm so fucking smart that I make smart people feel like they are retarded."

Affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=26074

Nielsen

Postby Nielsen » 17 April 2013, 23:08

Sist jag fick UPS som speditör så skulle jag få paketet levererat på en fredag. Ringde en tjej på torsdagen och talade om hur mycket dom ville ha betalt samt vilken tid budbilen skulle dyka upp. Schysst tänkte jag. Fredagen gick och det dök inte upp någon bil, den berömda lappen med misslyckat försök fanns inte heller.

Ringer till kundtjänsten på måndag och får prata med en person som verkar ha noll koll på deras spårsystem. Enda han kunde se var att det var planerad leverans på fredagen och att chauffören inte hade fått misslyckat lämningsförsök. Exakt den informationen jag kom åt på deras hemsida också. Han bad mig kontakta leverantören och be dom göra en eftersökning på paketet. Lustiga var att paketet fanns i Sverige när jag spårade på torsdagen innan. Minns jag rätt så tog det två eller tre dagar innan en budkille dök upp, helt oannonserat.

Har haft och göra med UPS en eller två gånger innan dess också, första gången gick det bra.
Väldigt tattig budfirma enligt mina erfarenheter, otrevliga bud också.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

zexz
Lag: RANA

Postby zexz » 17 April 2013, 23:24

Jag har hört att UPS har ett riktigt jäkla taskigt rykte i dom större städerna där deras egna bilar kör, det kan mycket väl vara skit därnere. Tur har vi i Umeå där dom har anlitat en lokal firma att köra ut deras paket. Det tackar jag gud för, dom är riktigt trevliga och ringer ett samtal när dom är i närheten och frågar efter portkod om den inte står på paketet. Frakten går fort och smärtfritt ända fram till dörren, skulle jag bo i nån stad där UPS själv står för utkörningen till dörren skulle jag nog inte använda dom för jag har hört skräckhistorier.
ZE NOODLE PATRASK

wexxe
Lag: The Meme Squad, Jönköping airsof

Postby wexxe » 18 April 2013, 01:15

Har bara använt mig av UPS en gång. Men den upplevelsen vill jag inte vara med om igen.

Börjar med att dom ringer mig och säger att dom står och väntar i Hestra (litet samhälle med postkontor) gött tänker jag då är de framme snart (bor mitt ute i ingenstans). Föraren informerar mig om att frakten kommer att kosta ca 400kr i kontanter och att han inte vill köra ut det till mitt hus då det är så "krångliga vägar". Har ber mig att köra ut och möta honom så han slipper. Vid denna punkten blir jag jävligt förbannad och nervös då jag inte har något körkort och inga kontanter på denna fredags eftermiddag som detta va. Blir lite lättad när föraren säger att han kan svänga förbi på måndag morgon istället. Denna gången hela vägen fram till huset.

Hörde runt bland vänner som har använt sig av UPS tidigare och fick veta att vissa har fått åka till Torsvik för att få sina grejor. -3/5 till UPS
If it ain't dead kill it again

Frykis
Lag: WetOps, DW-13, PSSI; TCA
Played Since: 2003

Postby Frykis » 18 April 2013, 08:15

MRV: den extra utgiften kommer av de till skillnad från tex TNT betalar din tullavgift åt dig så att paketet går igenom tullen snabbare, sen får du betala tullavgiften plus extra för att de gör detta åt dig. Det är iallafall det svaret jag fick från deras kundtjänst när jag frågade.
"Noob 4 life"
Once a Frykis. Always a Frykis!

Kalle
Lag: Kirschenbauer

Postby Kalle » 18 April 2013, 17:30

Ja, precis som Frykis säger. Jag brukar också, för det mesta, få betala en expeditionsavgift. Därför kan det vara lönt att inte göra småbeställningar utanför EU med UPS, som ju är en expressfrakt och dyrare, utan istället använda sig av vanlig airmail vid mindre beställningar. Att köpa en bössa räknar jag till en beställning värd de extra pengarna.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Im1spetnaz

Postby Im1spetnaz » 18 April 2013, 21:20

När UPS själv för ut (speciellt i stockholm) så är dom alltid där på de sämsta tänkbara tiderna, oftast när jag inte är hemma och deras kundtjänst fungerar inte bra.

Men när något annat företag kör ut åt UPS så fungerar det bättre (dvs de lokala, ute på landet (östersund)) Nu bor jag i boden, och en kille ringde mig och sa att han skulle leverara på fredag, så vi bestämde en tid han skulle leverera på som jag är hemma, samt att han skulle ringa nån timme innan.

UPS kan sköta frakten men inte utkörningen.

A_Müller
Admin
Lag: LD50
Played Since: 2004

Postby A_Müller » 18 April 2013, 23:25

Bortsett från att UPS bud inte ringer till mottagare som standard när dom inte kan, själva, öppna en ytterdörr till ett lägenhetshus för att se om man kan öppna åt dem så har jag aldrig haft problem med dom, varken rörande leverans eller service från kundtjänst.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

MODDAN
Lag: Local Fascist Law Enforcement
Played Since: 2002

Postby MODDAN » 24 April 2013, 19:14

Samtliga mina erfarenheter av UPS har varit, rätt och slätt, förbannat dåliga. Enda anledningen till att jag valt dem har varit på grund av att WGC eller UNC endast haft dem eller traditionella postväsendet som alternativ. Men numera tvingar jag WGC samt UNC att välja FedEx när jag skickar mer värdefulla saker.

Jag har bott på två olika platser, först i Sigtuna, och numera mitt inne i centrala Stockholm, och UPS snedknullar sig själva konstant. De är allihop en gigantisk hög med stjärthattar. De är rövsås av absolut värsta sort, och jag kommer aldrig någonsin igen använda mig av dem.

Några exempel på hur de agerar:

- Först och främst detta enormt irriterande moment att de ska ha kontant betalning. Kortläsare? Vad är detta för ond trollkonst!? Och givetvis ska det också vara en så enormt jämn och fin summa som 1.372kr och 47öre. De bär givetvis ingen växel, och det måste vara EXAKT jämna pengar.

- Efterlängtad uppföljare till ovan: UPS ringer en dag upp mig och berättar att jag har ett paket på G, ingalunda överraskande. De berättar att jag måste betala en viss summa, låt oss säga 1.372kr och 47öre, och detta kan jag antigen göra kontant vid leverans, eller med VISA kort över telefon. Snabbt och smidigt önskar jag betala via telefon, vilket jag gör. Telefonisten säger att pengarna dragits och att föraren kommer informeras om detta. När UPS dyker upp vid dörren, tror ni att föraren informerats om att någon betalning skett? Givetvis inte! Hade han informerats om detta hade det ju varit enkelt att ha med UPS att göra...
Således får man ringa upp kontorschefen, skälla ut vederbörande efter noter och få den klena trösten att jag kan hämta upp mitt paket vid deras depå... fan vad uppskattad man känner sig som kund.

- En gång så var ett paket på väg hem till mig, och föraren ringde upp mig och informerade så glatt att min adress fanns inte i deras GPS, så han tänkte inte leverera paketet, utan jag får hämta det i deras depå. Jag ringer då upp deras kundtjänst och får prata med chefen för deras depå vid Bromma flygplats, Stockholm. Efter att ha skällt ut idioten i ungefär 15min och förklarat för honom exakt hur fan han ska sköta sitt jobb, och att jag faktiskt har betalat för att få ett paket levererat så går han med på att ordna alternativ leverans. Då UPS GPS:er verkar vara extremt undermåliga fick jag mitt paket nästa dag levererat via taxibud. Tacknämligt nog fick jag inte betala extra för detta.

- Snabbt framåt till ungefärlig nutid när jag bor i centrala Stockholm och jag defacto får ett samtal från en UPS chafför (?) som säger att han är strax utanför min bostad och undrar om jag är hemma. Jag berättar att jag absolut är hemma, och är det några problem kan han ringa igen så löser det sig, bara jag får mitt paket. 1 timme senare blir jag lite fundersam, ringer kundtjänst och får reda på att jag inte fått mitt paket p.g.a. att chaffisen inte fått någon portkod, så paketet kunde ej levereras. Så aset ringde mig, berättade att han var i närheten, fick information om att han ska ringa mig vid eventuella problem, men upptäcker elak portkod och flyr av skräck...

Jag kommer mycket hellre gnaga av min egen högerarm i framtiden än att ha med UPS att göra någonsin igen. När jag ser deras bilar ute i Stockholm så spottar jag på dem, eller i vart fall i deras generella riktning om de inte är inom spottavstånd. De är totalt inkompetenta att idka fraktbolag, och jag hoppas att deras armhålor kommer hemsökas av tusen kamelers loppor i framtiden.

Dixi.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

mehailz
Lag: ODA-036 "STALKER"
Played Since: 2008

Postby mehailz » 24 April 2013, 19:48

I Huskvarna är UPS sköna som bara den. Killen som kör i mitt område känner jag till efter ett par leveranser nu och allt går snabbt och smidigt, han ringer först, frågar om jag är hemma, kan jag inte komma och mötas den dagen, kommer han dagen efter, Funkar prima.

Yunfat

Postby Yunfat » 25 April 2013, 14:43

Har aldrig haft problem , de har alltid ringt innan. Haft en tiotal paket levererat. Dock vart samma kille alla utom en gång.

Så vart lite förvånad när jag läste att så många haft problem med UPS.

Men nu förstår jag dom då jag haft problem med mitt senaste paket.

24.04.2013 9:10 Ute för leverans

24.04.2013 15:52 Paketet missades på UPS-anläggningen, UPS kommer att leverera nästa vardag

25.04.2013 12:16 Chauffören behöver säkerhetsåtkomst från boende/mottagare för att komma in i byggnaden

Suttit 2 dagar nu och väntat på paketet, verkar som det blir en tredje. Har ringt och lämnat min portkod nu med så nu skall det väl funka om dom ej glömmer det igen =).

ohman
Lag: FRAG

Postby ohman » 25 April 2013, 14:49

Det enda jag tycker är lite märkligt med UPS är att de inte hör av sig före leverans, t ex för att få information såsom portkod, om man kommer vara hemma och dylikt. Samt att de inte tillhandahåller telefoner till de som levererar.

I grund och botten verkar det mest handla om tur/otur om man får någon hjälpsam som levererar eller inte, verkar inte styras alls av UPS.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Return to “Övrigt snack”