UPS

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
zintzz
Lag: RSFUU
Played Since: 2012

Re: UPS

Postby zintzz » 14 May 2013, 14:41

Jag brast totalt på UPS i höstas då jag hade beställt lite delar från Ehobbyasia, Först skrev dom att dom skulle leverera på torsdagen, tänkte ja, det går väll bra dethär så jag tar ledigt, antingen så missade jag att dom ringde på, eller så struntade dom i att plinga på. nästa leverans skulle vara på måndagen, men samma visa då också, detta fortsatte tills torsdagen då jag ringde och sa att jag skulle komma och hämta paketet på UPS centret dagen efter(dom hade förövrigt aldrig ringt på någon av de andra gångerna)

Jag åker iväg på fredagen till centret och dom säger att dom ska gå och hämta paketet, efter 30 minuters väntan så kommer killen tillbaka från lagret, utan paket. Han säger att det är ute för leverans men att föraren är på slutet att han skulle vara tillbaka på UPS centret med paketet inom en timma, jag bestämmer mig för att vänta tills han kommer tillbaka. 2 timmar senare och då får jag äntligen paketet!

Blir ständigt irriterad på dessa exakta priser. Första gången jag beställde med dom så visste jag inte att förarna inte hade växel och jag hade bara en 500hundring på mig så istället för 400~ kr så betalade jag 500, bara för att slippa vänta mer på paketet.

Im1spetnaz

Postby Im1spetnaz » 16 May 2013, 12:30

Nu blir jag irriterad på UPS, beställde från Redwolfairsoft med min nya adress (ups har levererat till den nya adressen förut) men de har valt att skicka den till min gamla adress i Stockholm. Jag bor i Boden, jävla nötter alltså.

EDIT: Nu ringde jag UPS och de säger att jag de inte kan ändra leveransadress förräns paketet är i Sverige.
Tydligen var roten av all ondsa egentligen Redwolf pga att de av nån anledning valt att skicka till min gamla adress och "billing" adressen är min nya, konstigt för jag skapade ju kontot just för att jag skulle beställa där ifrån igår... Wierd.

Plinker

Postby Plinker » 17 May 2013, 02:26

Image
Image

Stämmer tyvärr rätt bra ibland. ;) :D
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

icex
Lag: Manticore
Played Since: 2012

Postby icex » 23 May 2013, 01:06

1. UPS har inga arbetstelefoner (med undantag för vissa rutter)
2. UPS har ingen GPS när dem kör (om dem inte tagit med personliga)
3. En Chaufför kan ej tvinga dig att möta honom på lämplig plats för att det är "krångliga vägar" till ditt hus. Service gäller fram till dörren.
4. En UPS Chaufför kan meddela kundtjänst att ringa kunderna OM det finns telefonnummer på paket MEN detta kan ta upp till 10min ifrån det att Chauffören meddelat kundtjänst, så därför händer detta sällan eftersom tid är nått UPS har ont om när dem levererar.
5. UPS Chauffören hatar Tull & Moms paket lika mycket som kunden. (eftersom han vet hur dåligt det är med kommunikation, jämna pengar osv)
6. UPS Chauffören uppmanas att försöka leverara ditt paket till närmsta granne om du ej skulle vara hemma.
7. UPS Chauffören gör 3 leverans försök sedan lagras ditt paket på deras center och dom skickar ett postkort till dig alt. ringer och undrar när du kan ta emot/hämta paket. När det är fixat så sker 3 nya leverans försök om du nu valt att dem skall köra ut igen eller ny adress. Paketet skickas ALDRIG tillbaka till avsändaren om du själv inte vägrat att ta emot paketet.

När UPS har för mycket paket för att sina egna Chaufförer skall klara av att köra ut dessa så anlitar dom underleverantörer för att få ut dem, oftast skiter sig leveranserna rejält när dom tar över. Fördelen kan vara att dem har GPS och Jobbtelefon men i mestadels av fallen så kan ni räkna med att inte få leveransen.

Underleverantörer UPS kan använda:

Nordic (Riktigt kassa)
Flygfrakt (Bästa)
Bring
Idrottsbudet
BEST

Mycket beror på vem ni har fått som Chaufför i erat område om allt detta skall ske som det skall, tyvärr då det finns många slapprövar i världen som gärna glassar runt och skiter i kunderna.
UPS funkar på samma sätt i hela landet men det är Chauffören som avgör hur bra/dåligt det sköts.

Nått mer ni undrar över? fråga! :)
,.-' ice - X07 '-.,

Return to “Övrigt snack”