Battlefield 4

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Nicolai
Lag: FTC
Played Since: 2012

Battlefield 4

Postby Nicolai » 27 March 2013, 15:26

Trailern kom ut idag, 17 min av singleplayer: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 8HVQXkeU8U

Första intryck? :)

Tycker själv det ser ut som bf3 i stort, fast ser ut som snubbarna i trailern var SEALs, tror iaf dom hade AOR1...

Namboy
Lag: AA

Re: Battlefield 4

Postby Namboy » 27 March 2013, 18:48

Ser riktigt fint ut, precis som BF3 är, men jag hade hoppats på att få återuppleva WW2 genom Frostbite-motorn. :|
Ska dock bli spännande att se hur MP blir i detta!

Tyckte mig se lite good ol' US Woodland på snubben med mössa också.
"We're surrounded. That simplifies things."

Nicolai

Postby Nicolai » 27 March 2013, 20:17

Skulle verkligen vilja se mer WW2 Battlefield, men det blir nog svårare att sälja för EA...

muddymess
Lag: Taco Force Artemis
Played Since: 2010

Postby muddymess » 27 March 2013, 20:30

Såg definitivt ut som SEALs. AOR2, LBT1961, 6094 Slick på ena snubben. AOR1 på spelaren.

Malus
Lag: Raubtieren/UBRT
Played Since: 2011

Postby Malus » 27 March 2013, 21:07

Löjligt snyggt men lär kräva en dator därefter men håller med en ww2 del eller mod hade ägt och garanterat sålt mer spel.

Något jag stör mig på vilket inte är hela världen är att dom lägger upp en 17 min film för att visa allt grymt med spelet så låter dom nån random i cant aim gubbe demonstrera spelet.
War. War never changes

Nicolai

Postby Nicolai » 27 March 2013, 21:56

Jo såg AOR2 på en av screencapsen efter att jag skapade tråden, missade det i trailern, såg bara att han hade desert MARPAT/AOR1 på jackan, men beväpningen och camo på västen fick mig att tänka på SEAL också och inte USMC som i BF3...

mehailz
Lag: ODA-036 "STALKER"
Played Since: 2008

Postby mehailz » 27 March 2013, 22:46

Mjölkning blir mer och mer vanligt tyvvär när det kommer till större spel titlar:/

Le Gradovic
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2009

Postby Le Gradovic » 27 March 2013, 22:51

Jag hoppas ju att de försöker vara riktiga gearmässigt här. I så fall är mannen med förlorat ben en SEAL (Multicam 1961A-R, Multicam 6094A Slick, AOR2 Combat pants och AOR1 combat shirt) och de övriga MARSOC (Woodland Combat pants, PCU L5-jacka, MJK Eagle CIRAS [tyckte även att jag såg en EPC/MBAV]). Men garanterat har de bara slängt ihop lite prylar de sett på bild.
Ser hur som helt SNUSKIGT jävla bra ut.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

hannibal

Postby hannibal » 27 March 2013, 22:54

Löjligt snyggt men lär kräva en dator därefter men håller med en ww2 del eller mod hade ägt och garanterat sålt mer spel.

Något jag stör mig på vilket inte är hela världen är att dom lägger upp en 17 min film för att visa allt grymt med spelet så låter dom nån random i cant aim gubbe demonstrera spelet.
Hahah, jag störde mig också som fan på han som lirade :P

Ja man får väl köpa ny burk ser det ut som :|

Paxz
Moderator & Återförsäljare
Played Since: 2002

Postby Paxz » 27 March 2013, 23:04

Med mjölkning antar jag att du menar spel och spel som släpps under samma bälte för att man hela tiden ska uppgradera och få alla "nödvändiga" kartor och tillbehör? Typ som The Sims spelen?

Jag måste varit blind när jag kollade på klippet. Hade jag inte läst att det var BF4 så hade jag garanterat trott att det var BF3. Jag hoppas verkligen att de skärper sig med utrustningen nu. Karaktärerna man spelade som på BF3 var ju utrustade med all möjlig hittepå.

+1 på Namboy!
Who ever joins the game must take the consequenses of the game.

mehailz
Lag: ODA-036 "STALKER"
Played Since: 2008

Postby mehailz » 27 March 2013, 23:20

I stort sett vad Paxz sade.

Alla företag tar samma väg som activision då det är lönbart:/

Själv har jag njutit av battlefield sedan början, men nu är själva spel-stilen är lite utvattnad så känns det som att det enda sättet att hålla det vid liv, är att antingen komma på något helt nytt, nya sätt att interaktera/styra och sådant etc..
Eller skapa ungefär likadana spel, lite bättre skuggor, mer AA och nya vapen/banor.

Själv råkar jag vara en av dem som spelar lite för mycket så nya vapen brukar inte hjälpa för efter några veckor så har man låst upp det mesta:/

Men men, trailer var iaf väldigt snygg, det kan man inte säga annat än;)

EDIT: Hade varit roligt som Namboy påpekade...om dom endå kunde gjort färdigt BF 1943 istället för att slänga det i havet;(

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 28 March 2013, 09:35

Om man hade skippat västerlandsgear på ryssarna denna gång och gått något så när efter refmaterial (BF3 hade kamouflagemönstren, och vissa övriga delar rätt, men kombinationerna var ...) och spelet i övrigt varit som BF3 med nya kartor hade jag varit jätteglad.

För övrigt såg jag någon AEK971 i en video. I detta spel också. Vad är fetischen med AEK971 hos DICE? Den har aldrig ens tagits i bruk.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Cryxter

Postby Cryxter » 28 March 2013, 11:04

Battlefield är helt dött dom hade sina episka verk. Men Battlefield 3 hade kvar lite av den gamla känslan men den förstördes totalt av att man ska få betala eller kunna betala för expansions som borde varit gratis vad får man med 4 banor för 200kr? Bf 4 då har det uppdaterats med lite nya banor och vapen, det är inte att släppa ett helt nytt spel det är att uppdatera ett befintligt.

Jag är arg, sluta lägg en massa pengar på pizza och lägg lite mer på spelen. Det enda hoppet spelvärlden har är alla små utvecklare som skapar ett episkt verk på en budget på 1000.-.
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 28 March 2013, 11:44

Jag har inget emot expansionerna till Battlefield 3 hittills. Det enda jag faktiskt inte gillade, det var Aftermatch som jag tyckte inte gav riktigt vad det lovade. Resten av titlarna var enastående. Jag har ingenting emot att lägga ner lite pengar på det om spelet är bra.

Dock så ställer jag mig tveksam till Battlefield 4. Jag vill ha en markant uppdatering och i viss mån förändring av gameplayet för multiplayer, och en _riktig_ Singleplayerupplevelse den här gången. Battlefields 3 var "skjut dig till nästa del av storyn", utan att på något vis anstränga sig för att göra storyn engagerande. Att göra FPS med en bra story verkar vara en bortglömd konst idag.

Dock så tycker jag att de borde adoptera Medal of Honors nationssystem; och framför allt låta oss ha en "egen" soldat av endera könet som man kan fixa och dona ala RPGs där camon, västar, gear etc (allt bara kosmetiskt givetvis) kan läggas till. Tror det är lite väl sent i utvecklingen för att föreslå det; men man kan alltid drömma.
Lade till ett suggestion för det: http://battlelog.battlefield.com/bf3/fo ... 491601900/
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Cryxter

Postby Cryxter » 28 March 2013, 12:17

Jag betalar gärna för mig det är inte det som är problemet men jag tycker det är lite man får för hundralapparna. Men jag tycker ändå att förr var det mer kärlek lagt på spelen idag är det ihop slängt med det billigaste materialet. Men det kanske bara är jag som tycker men oandra sidan så har väl kvalitén fått börja lida i ett konsumerande samhälle som verkar smitta av sig på spelindustrin.
Jag vill betala för en ny upplevelse men idag är ofta alla spel dom samma. Det finns färdiga mallar för hur ett spel ska se ut och vad som säljer bäst.
Hammerhead jag vet inte riktigt vad som fick dig så..... men hoppas du ändå förstår vad jag menar. Välgörenhet var verkligen inget jag menade på och betala för expansioner har jag inte något emot heller men jag tycker dom kunde innehålla lite mer jag kanske ska ta ett exempel Bad company eller vad det nu heter släppte en expansion som hette typ Vietnam det kallar jag expansion värd att köpa (har inte kört det själv men ville få in ett litet exempel) det innehåller nytt material i klass som en expansion ska vara enligt mig. .
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia

A_Müller
Admin
Lag: LD50
Played Since: 2004

Postby A_Müller » 4 April 2013, 12:02

Att folk gnäller på att företag skulle "mjölka" alla sina produkter till absurdum finner jag saknar grund ofta.
Antingen så är ni den yngre generationen spelare som inte har betalat 350kr för en expansion till AoE, BF2, DooM, Quake, etc.
(Expansionerna är, om något, BILLIGARE idag än dom var förr) eller så är ni riktiga snåljåpar...

När det handlar om BF4 så säger jag inget ännu för allt jag har sett är en SP sekvens, och jag köper BF spelen för multiplayern, inte SP.
Jag hade dock, som tidigare sagt så hade jag gärna sett strider från WW2 igen... tänk att få slå sig igenom holland i frostbite 2 motorn... MUMMA
Last edited by A_Müller on 4 April 2013, 12:16, edited 1 time in total.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Nicolai

Postby Nicolai » 4 April 2013, 12:12

Jo det är Multiplayer-revealen man längtar efter :) men alltid kul att se grafik (solen verkar vara lite nerfad iaf :D) och vilka förband man kan se :D Såklart att man kan köpa expansionerna, 500 spänn för 4 stycken är inte så farligt, men t.ex. CoD WaW hade alla expansioner gratis till PC...

ColdestChain
Lag: BOPOH

Postby ColdestChain » 4 April 2013, 20:17

Riktigt snyggt, enda jag stör mig på är att man nu har matat ner 1k timmar på Bf3 så då får man snart sätta plåster på fingrarna och börja om :lol:
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

Nicolai

Postby Nicolai » 4 April 2013, 20:46

Hammer, såklart, men synd ändå :P

Senchoo
Lag: N.W.I.

Postby Senchoo » 4 April 2013, 21:01

Spelar ju mest BF3 för single playern som var underhållande om ändå kort.
Ser fram emot SP delen igen.

Och ja mjölkning...vi kan ta det såhär:
När BF2 kom ut så var den fulländad med endast småtweks efteråt som inte störde någon utan balanserade ut. DLC som kom ut så var 2 stycken (armored fury, Euro forces) samt en extra stand alone som hette något Special Forces eller något. Fine, det var skoj och de gav en del mer nisch i spelen. Nu får vi ändå tänka att det kom ut 2005 och höll sig till trean (slutet 2011) med en stor mod-community som samtidigt backade upp det där den största jag vet om var Project Reality.

Sen kom ju trean som fungerade bra i början då jag köpte det på releasen. Började med SP såklart då jag gillar story. Kom ungefär halvvägs så kom det en patch då många hade framedrops och allt möjligt, då slutade SP fungera för mig och typ 300k andra. Trodde de skulle lösa allt på en-2 dagar. Tog dem lite över 1,5 vecka för att nästa patch kom så man kunde spela SP igen. Och då var även MP lite sisådär med server stabilitet. Vi ska inte ens prata om COOP läget som fungerade lite som den ville. men nu efter lite mer än 1 år släppt har alla problemen fixat sig och efter nu..vadå 5 DLC paket så annonserar de ut BF4 som kommer troligen i år. Så att alla DLC du köpt kommer vara så lite värda att det är bara börja om igen, men oroa dig inte, du kommer få 3 stycken medaljer i början för att du är veteran och hardcore BF-spelare. Jag hade inte varit så sur på denna marknadsstrategi EA kör med som jag kallar the Sims-farming om SPELEN HADE FUNGERAT FRÅN BÖRJAN. Vill du ha mer exempel så gå till rock paper shotgun och sök efter taggen simcity.

Men nu till DICE-rötterna...alla känner väl till att ARMA 3 släpps snart. Men man har redan tillgång till alphan om man pröjsar samma kostnad som en DLC till BF3. 200:-...men hur kan en Alpha vara värt det? Ja, det har du så rätt i det är inte värt det. MEN! Du får Beta sen. Och efter det får du spelet när det släpps också. Och helt ärligt så fungerar Alphan minst lika bra nu som BF3 gjorde efter release-date. Men samtidigt har de inte glömt hur man får ett spel att leva kvar: enkla moddingvertyg och möjligheten att skapa egna banor med missions. Så där har vi till exempel DayZ som även ack så enkel drog så många att vilja testa det.

Och jag förstår att det krävs cash att kunna betala så många som det finns på EA och alla deras studios. Men då är frågan om man verkligen har prioriterat rätt: kvantitet eller kvalitet.
Nej tack..nu ska jag leka lite mer på ARMA 3 och kanske avsluta kvällen med prison architect. Spelen är inte släppta..men det är ren underhållning även om det buggar sig.

Erka
Lag: FTE - Fire Team Echo

Postby Erka » 5 April 2013, 07:45

Väl skrivet! :)
Jag hoppas att de får med dynamiken från BF2 i nya spelet.
Älskade att som gruppchef kunna tala till commandern och skrika efter Artilleri/flyktfordon.
Hela grejen att kunna tala till gruppen med ett knapptryck kändes också naturligt.
Storleken på en grupp var inte heller helt dum. 5-7personer som kommer i båt var aphäftig.

Genocide
Admin
Lag: JTF-S
Played Since: 2007

Postby Genocide » 5 April 2013, 07:46

Har de kommit med en releasedate för detta spel ännu?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Nicolai

Postby Nicolai » 5 April 2013, 12:32

Inte mer noggrant än i höst vad jag vet, förmodligen som bf3, slutet Oktober kanske? :)

A_Müller
Admin
Lag: LD50
Played Since: 2004

Postby A_Müller » 5 April 2013, 19:37

Senchoo: Något du glömmer är att spelmotorerna är mycket mer komplexa idag och all olika hårdvara och mjukvara som ska stöttas har exponentiellt ökat så in i helvete.
Speldistribution är annorlunda numera, detta medför ytterligare svårigheter.

Sen så kan jag tillägga att de enda problem jag har haft är autentieringsproblem, och i BF2 hade jag bra mkt fler problem.
Och nej, en stor bugg tar extremt sällan 1 dag att åtgärda. Tänk på att utvecklarna jobbar grava tider som det är, och även dom har familj att komma hem till.

Modstöd, admin/spec. läge, etc. fick man välja bort föt allt man ville ha med gjorde spelet för instabilt (har en mycket säker källa på detta inom DICE dev team).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Sabre
Lag: TF Kamaitachi

Postby Sabre » 11 June 2013, 02:46

Är det bara jag som er en ak5c vid 2:37?!
http://www.youtube.com/watch?v=IEZhbV9s1Ag
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Return to “Övrigt snack”