Battlefield 4

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Mace
Lag: Stockholm SAS

Re: Battlefield 4

Postby Mace » 1 November 2013, 16:38

+1 på Rythm
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Jakobsson
Lag: GBM
Played Since: 1996

Postby Jakobsson » 2 November 2013, 09:21

Xbox

Ett av dom sämsta spelen jag spelat i hänsyn till relativ styrka mellan truppslag.

Som MBT är man chanslös mot en eng. med law, något som man totalt misslyckats med.
Motmedel i form av "aktivtskydd", skyddar mot 1 law, meningslöst när soldaten har 10 till som han kan ladda med 0,1 sek fördröjning.

Fjantigt och löjligt, gör om gör rätt för just nu är fordon som mbt värdelösa!
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002

Postby YogHippie » 2 November 2013, 09:57

BF4 var gravt överhype.at och inte roligt alls.
Grundar sig inte i att jag suger på FPS-spel och liknande, utan bara att väldigt mycket kändes tråkigt, segt eller rentav obalanserat.
Har ju ok grafik och så, men det infann sig aldrig någon "Wow vad skoj"-upplevelse.

Tror jag hellre lirar BF1942.

Mace
Lag: Stockholm SAS

Postby Mace » 2 November 2013, 14:36

Btw... Stör mig på att de fortfarande inte fixat kulhastigheten... Skott på 200m, ser jag bara skytten så hinner jag akta mig när jag ser att han skjuter!
Cmon Dice, det är ett tv-spel inte airsoft! Kulor går lite snabbare än så!
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Frogfather
Lag: SOE

Postby Frogfather » 2 November 2013, 15:48

Lite bättre blev servers efter den snabba patchen, dock så är ljudet fortfarande glitchat. Om någon vill lira på PC: Frogfather95

Takolander
Played Since: 2010

Postby Takolander » 3 November 2013, 01:21

Jag har varit grymt kritisk mot BF4, tycker de jävlarna (EA) blåser oss, de har inte ens försökt göra nåt nytt utan istället fläskar de bara på med en uppdatering av BF3. De har t.o.m precis samma game-art, de är så jävla lata att de inte ens har ändrat färgerna eller layouten...och vi som köper det är helt blåsta, vi borde kräva mer av dem, sätta ner foten och säga att det får räcka med det här "Team America"-blajet nu, det liknar "Righteous Slaughter 7" mer och mer...

Hursomhelst köpte jag spelet igår och tankade ner det. Fuck Yeah :geek:
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

HollowSWE
Lag: FTC

Postby HollowSWE » 3 November 2013, 02:59

Jag tror att man inte ska ha så höga förväntningar om man spelar det på PS3 eller Xbox 360 då de grafiska wow-effekterna kommer att finnas i PS4 och Xbox one när det gäller konsol. Så ja, det är just nu BF3 med nya banor, vapen osv.. Håll andan och vänta på de nya kontrollerna om det är den plattformen du kör på :) då kan man börja jämföra.

Jakobsson

Postby Jakobsson » 3 November 2013, 09:38

BF4 skiljer sig bra mycket från BF3, beväpning, verkanseld..det mesta har dom ändrat.

Personligen hade jag uppskattat en uppdatering av 3:an med nya banor, inte en i princip nytt spel som det vart nu om du brukar använda vagn.

Det har tagit några timmar att komma fram till en hållbar taktik för att få det att fungera med dom nya förutsättningarna.
Lasse Kongo Airsoft

YogHippie

Postby YogHippie » 3 November 2013, 09:41

Hammerhead:
Precis. :)
Ser egentligen bara en massa påklistrad extragrafik och lite småfunktioner som kvittar. CounterStrike, fast lite "finare", haha.
Last edited by YogHippie on 3 November 2013, 17:38, edited 1 time in total.

YogHippie

Postby YogHippie » 3 November 2013, 17:39

Får se om jag hinner testa spelet igen någongång, provar hardcore då.
Reklamerar spelet till dig på faktura om jag inte är nöjd min gameexperience. ;)

Arvid
Lag: Infidel

Postby Arvid » 3 November 2013, 18:14

Har dock inte kommit så långt själv men har sett att det finns GRK pjäser även i 4:an, vilken kaliber är det på pjäsen och är den mer effektiv än den va i 3:an ? :P

YogHippie

Postby YogHippie » 3 November 2013, 19:05

Eftertexter är bara till för de som är för tjocka för att synas i titeln. ;) (EPIC LOL! ;) )
Kärlek på dig!

Nu ska jag sluta OT.a tråden. Sorry.

A_Müller
Admin
Lag: LD50
Played Since: 2004

Postby A_Müller » 4 November 2013, 14:44

Håller med Hammer,

Testa att lira i HC (nu när det har börjat att fungera). Det är en värld utav skillnad.
Så mycket bättre IMO.

På normal... tja då skiljer sig spelen inte så mycket.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

MarLin
Lag: Viking Security Agency

Postby MarLin » 4 November 2013, 15:16

Personligen har jag aldrig spelat annat än på hardcore mode, varken på bf 3 eller 4.
Normal model är ju värdelöst, ett halvt mag per spelare för att få död på någon är ju bara fånigt.

Vad gäller bf 4 så är det riktigt bra om man bortser från lite buggar med ljud och annat som det alltid är i nya spel.
Ljudet är något som faktiskt är ännu bättre än på bf 3, riktigt sköna vapenljud.

Grafikmässigt också bättre, nästan för bra då man kan irritera sig på allt skräp och skit som blåser omkring. Man ser ju för fan fiender överallt, tror man men det ät oftast skräp som far omkring.

Men som med bf 3 så kommer dice att balansera vapen och deras skadeeffekter allt eftersom fler spelare påpekar deras problem.
Även likadant med buggar och andra misshapps. Så om ett halvår eller så kan man lira spelet utan bekymmer.

Kan ju tyckas att det borde vara klart när spelet släppts men det finns bara ett sätt att upptäcka felen och det är genom att spela, spela och spela, så om man skulle vänta på bf spelet skulle släppas helt klart utan buggar så skulle det nog aldrig komma ut.

Det som stör mig mest är ljudbuggen, är så jävla irriterande när ljudet försvinner till och från.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

Trubb

Postby Trubb » 4 November 2013, 19:59

För den som stör sig på buggarna, och vill veta hur det ser ut med buggfixar, så finns det en fin forumpost att läsa här.

Håller på att rulla ut fixar på våra servrar löpande, reloadbuggen är nu fixad på normal, och vi har inte märkt av den extrema mängd serverkrascher som var vardagsmat innan serverpatch R6.

@Normal kontra HC: Det verkar som man på normal numer kan döda någon med, hör och häpna, ~5-7 kulor. Ett tips är att dra network smoothing i botten om ni har problem med att folk tokmördar er eller inte dör av ett halvt magasin.

Possum
Lag: Basterds
Played Since: 2012

Postby Possum » 15 November 2013, 18:07

Spela gärna på vår klans Hardcore server.

SMUTS Glorified Fighters

30 spelare. mixed modes och maps.

Varje måndagkväll 20:00 är det klankväll, men servern är öppen för resterande platser! välkomna

http://battlelog.battlefield.com/bf4/se ... -Hardcore/

Rythm
Lag: utan

Postby Rythm » 15 November 2013, 20:51

Vi i Old gents kör en tävling i helgen med en av våra sponsorer:
Do you play Battlefield 4?

I hope you haven’t missed that Func sponsors Old Gent’s Battlefield 4 game servers?

We are running a weekend competition, the 5 players with highest K/D ratio under one map on our sponsored servers “OldGents 1 | Func” or “OldGents 2| Func” wins a Func F-Series 10 XL and a Func MS-3!

You may play how many maps you want, take a screenshot of your best score and send an email to competition@func.net, don’t forget to include your full address.

FaniSkogen

Postby FaniSkogen » 11 December 2013, 11:46

Jag har ännu inte provat normal utan bara hardcore på conquest och jag gillar det!
Borta är total antal skott och man får nu tänka på att det finns 30 skott per magasin. Inte heller någon minimapp så du måste använda ögonen och kontrollera omgivningen mer. Något jag önskar är dock en kompass då radiomeddelandena ropar ut åt vilket väderstreck en fiende befinner sig när någon markerar den.

Tycker också poängsystemet blivit mycket bättre där man belönas mycket mer för samarbete samt får mindre poäng löpande i en uppgift istället för en massiv klump vid slutförandet. Detta tillför att fler arbetar tillsammans för att uppnå målet istället för att försöka gå in i sista stund och roffa åt sig allt själv.

Finns fler och roliga fordon. Hitboxen är lite lustig och problemet med att bli skjuten eller skjuta någon efter att det hoppats in bakom skydd är fortfarande kvar. Men ska prova dra ner network smoothing och hoppas det löser problemet.

Helt klart ett nice spel tycker jag! Vädereffekterna är trevliga.

Parabolum

Postby Parabolum » 11 January 2014, 20:33

:lol:
Attachments
bf4premium.jpg
Hihi...
Last edited by Parabolum on 2 October 2014, 22:22, edited 1 time in total.

Parabolum

Postby Parabolum » 11 January 2014, 20:53

Jo, jag förstår att det inte fått se ut så om du fått bestämt.

11 januari 2014, 21:55:

Men det är iaf inte TM, för Colt-loggan är lasrad eller tryckt vit. :-)

Jakobsson

Postby Jakobsson » 13 January 2014, 17:28

Fortfarande alldeles för mycket buggar!

Dawnbreaker laggar ihop varje gång man kör den.

Inget kö system än.

Inga egna servrar än.
Lasse Kongo Airsoft

Trubb

Postby Trubb » 14 January 2014, 02:49

Vilken plattform spelar du på? Jobbar för ett företag som bland annat hyr ut BF4-servrar för PC till privatpersoner och företag,och har heller inte haft några som helst problem med varken kösystemet eller Dawnbreaker-kartan som PC-spelare.

Jakobsson

Postby Jakobsson » 14 January 2014, 10:38

Xbox 360

Det finns inget kösystem överhuvudtaget vilket gör det väldigt svårt att spela ihop med andra.

Ett annat ganska nytt fenomen är att på vissa servrar saknas samtliga uppgraderingar, det är precis som du aldrig låst upp någonting.
Samtidigt så låser man upp grejerna betydligt snabbare än normalt men det är en klen tröst när man är tillbaka på noll till nästa bana :).

Dawnbreaker problemet har funnits enda sedan lanseringen, från början var det fler banor men det är åtgärdat nu,
Lasse Kongo Airsoft

Rythm
Lag: utan

Postby Rythm » 30 January 2014, 21:46

http://www.battlefield.no/artikkel/bigw ... e_vs_norge

Image

Landskamp Norge vs Sverige organiserat av Battlefield.no och oldgents.se. Anmälningslistan är knökfull, men det kommer streamas med kommentatorer. Blir säkert en kanonmatch att kika på. Svensk tråd där man kan följa förberedelser etc:http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=28328.0

HollowSWE
Lag: FTC

Postby HollowSWE » 5 March 2014, 23:56

Spelar du BF4 på xbox 360? Är du lika trött som jag på att köra det ensam ibland?
Gör då slag i sak och till HollowSWE för ett varmare skyttevärn om kvällarna ;)

Return to “Övrigt snack”