Scen för kommande film

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Cryqer
Lag: District 12 (D12)
Played Since: 2011

Scen för kommande film

Postby Cryqer » 31 March 2013, 23:57

Tjena!

Vet inte riktigt om det är rätt forum att lägga upp detta i, men vi använder oss av airsoftvapen och utrustning, så jag gör ett försök! :-)

Så;

Jag och några polare ska göra en film tillsammans. Vi har vart och testfilmat lite ute i skogarna tillsammans. Dock så har det endast vart jag, och två till som har vart med och testat änsålänge. Men vi ska vara fler när riktiga filmen kommer såklart!

Iaf så har jag gjort en jäääättekort film med våra test scener idag. Och den blev ungefär såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=wSbg_HTRuEE

Säg gärna vad ni tycker! Jag vill ha all kritik som går att få för att till kommande film göra allting så bra som möjligt! :-) Tack!

EDIT; Man måste ha länken för att kunna se videon, Den är alltså inte offentlig,

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft

Re: Scen för kommande film

Postby TwinkleDew » 1 April 2013, 00:19

Väldigt ryckigt filmat... Se om du kan fixa något stöd eller nåt. Sen så har du lagt den i helt fel kategori... Borde ligga på övrigt snack.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Cryqer

Postby Cryqer » 1 April 2013, 00:24

Okej, tack!

Vi ska fixa en lite bättre kamerarigg är tanken. Just nu har vi ett kamerastativ som vi använder så det blir lite stabilare än freehand åtminstone :-)

Och ja, jag visste ju inte vart jag skulle lägga den :/

Dj_komodo

Postby Dj_komodo » 1 April 2013, 05:37

Du skulle behöva någon typ av stabilisator. typ denna http://www.cyberphoto.se/?http://www.cy ... le=uflycam
finns säkert billigare om du söker, speciellt i kina. typ deal extreme...

Använde ni en äkta kniv? skulle se mer äkta ut om du skar honom med en träningskniv som inte är vass, typ denna http://www.nicopiasport.se/se/art/trani ... -30-cm.php

Bilen i bakgrunden? kanske ska va där...

Skulle killen som satt på stubben va bad guy? såg mer snäll ut... kroppsspråk, smink och garderob skulle göra mkt.

Musiken va nice, konceptet likaså, väntar med spänning på nästa klipp:)

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft

Postby TwinkleDew » 1 April 2013, 10:10

Jag gjorde en egen stabilisator. Tänk dig lite att du håller en gevärskolv mot axeln, fast det är en planka.Sen en skruv genom plankan som du använder kamerans tripodfäste för att fästa.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Cryqer

Postby Cryqer » 1 April 2013, 10:33

Detta klippet jag gjorde, gjorde jag med hjälp av alla testscener vi gjorde i skogen. Tanken var att vi skulle prova olika kameravinklar, och killen på stubben ska föreställa en ryss sin sitter på och tittar när hans kompanjon avrättar två andra killar. Samtidigt då så kommer ''Mr. Ghillie'' in i bilden och dödar den ena ''ryssen'' på stubben, Sen är det ju samma kille som håller i pistolen precis i slutet, då ska han föreställa en god person som höll på att bli avrättad men tog sig loss och snodde pistolen av en annan ryss..

Haha, mycket att tänka på som man inte ser i videon. Lite jobbigt kanske. hehe

Och kniven är en fake kniv från Vapenbutiken.

Men stabilisator ska vi tänka på! :-)
Last edited by PFT Hagbard on 1 April 2013, 15:40, edited 1 time in total.
Reason: Citera inte hela inlägg, tack.

Roughly

Postby Roughly » 1 April 2013, 15:56

Det du skriver måste framgå i klippet.
Det fanns inget som berättade att han satt och bevittnade en avrättning, dessutom såg det ut som att han kollade ner i marken eller iallafall nedåt.

Vad filmar ni med?

Kolla in denna sidan för mycket matnyttig info: http://www.voodoofilm.org/filmskola/

Kvarnen
Lag: TFA
Played Since: 2007

Postby Kvarnen » 1 April 2013, 15:59

Jag störde mig på att han i ghillien valde att smyga upp från sidan.

Cryqer

Postby Cryqer » 1 April 2013, 17:42

Fortfarande så är alla klipp olika tester från diverse vinklar vi provade. Detta är alltså ingenting som kommer att vara med i själva filmen. Och av alla testvinklar vi gjorde så blev det en kort video som jag klippte ihop.

Men det är ändå nyttigt att veta vad ni gillar och inte gillar! :-D Så man kan ta med sig det till nästa gång så vi inte filmar likadant :-)

Edit; Vi filmar med en vanlig systemkamera

Return to “Övrigt snack”