Säljare. Lathet med bilder?

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Da vinci
Lag: Black Devils

Re: Säljare. Lathet med bilder?

Postby Da vinci » 8 May 2013, 18:35

Jag la upp en annons på ett par dual comm sordin kåpor utan bild.
Jag har ingen lust att lägga upp bilder för er "fönstershoppare" när ni varken har pengar eller egentligen är i behov av prylen.
Vet man inte vad det är så kanske man inte ska ha det. Vet man vad man söker och är genuint intresserad då hör man av sig.
Svårare än så är det inte.

Det lika illa att man lägger upp köpes annonser på en specifik vara. Bli erbjuden den sökta varan, för att sedan komma med ursäkter att man inte har pengar just nu etc. Lägg då inte upp en köpes annons.
Och framför allt, lägg inte upp en post i nyinköpt 2 dagar senare med en annan vara för samma pengar när man inte hade råd till den efterlysta varan. Dessa personer hamnar på the shitlist, och man borde nästan skriva i affärsredovisningen också.

EDIT. Sen kan vi ta bort den här jä...a bumpningen dag efter dag. Max en gång per vecka eller inte alls.
Söker man något så kan man söka efter det. Är annonsen skriven rätt så lär man hitta vad man söker.
Black Devils, In umbra, igitur, pugnabimus

rasalhauge
Played Since: 2008

Postby rasalhauge » 8 May 2013, 21:16

Intressant inställning. Precis som du säger att det inte är så svårt att höra av sig om man verkligen är intresserade av varan så kan man väl kanske vända på det och säga att om DU är intresserad av att sälja något så lägger DU ut bild på det? Eller är dina annonser egentligen bara intressekollar?

Du låter som en riktigt service-minded person, många konstruktiva förslag som du lägger fram här; inga bilder i annonserna, inga intressekollar i köpesdelen (alla köpesannonser är väl utifrån den premissen bindande?) och inga bumpningar av trådarna. Eh ja, det skulle säkert bli skitbra...

Grim
Lag: Snow throwers from hell.
Played Since: 2011

Postby Grim » 8 May 2013, 22:41

Personligen så tycker jag att man kan dela upp säljforumet i olika kategorier typ AR vapen, smg, sniper, ak etc och samma sak på gear delen. Sen att man själv kan ta bort annonsen vore smutt.
Och att de blir lite mer pill med olika annonser för oss som lägger upp typ 50 olika varor är skit samma. Ja menar om du lägger upp två bössor för 2k st så blir tim lönen rätt hyfsad i alla fall.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Mason
Lag: TF Green
Played Since: 2008

Postby Mason » 9 May 2013, 13:18

Jag tycker dock det räcker bra en en GEAR del och VAPEN del. Allt annat blir bara för rörigt. Antagligen mer jobb för Mod.
Att ta bort annonsen själv är väldigt bra.
Till dig Da Vinci så håller jag med om nästan allt du säger. Men det är inte jobbigt att lägga upp en bild. Och just därför frågar man sig vad det här är för en lirare som inte orkar lägga upp en bild. :|
Ska köparen behöva fråga om det finns bild på skiten och behöva dra ut på affären 2 - 3 dagar till?

Bildkrav. Det finns fan inga argument mot det 2013.

Opus
Lag: TF Platypus
Played Since: 2004

Postby Opus » 9 May 2013, 13:53

Sen kanske folk inte vill att "toys" ska köpa sina dyrt insmugglade rariteter och sorterar ut "fönstershopparna" genom att inte ha bilder...och på så sätt bara locka till sig folk som vet vad dem vill ha !

Jag skulle gärna se en RS del och en kina del i säljes...dels för att det är alldeles för många som använder rs namn i Ämnesspalten, när dem säljer kinaprylar. Allt för att locka till sig en bredare publik.
Skulle man dela upp annonserna skulle det säkert också vara lättare att hitta saker man letar efter, då en del större annonser kan bli rätt röriga...
Är grejerna helt nya i kartong behövs knappast bilder tas imo, men är grejerna använda och beg. borde bilder vara krav, då två personer kan ha två helt olika uppfattningar om varans skick.

RS ---> Vapentillbehör och utrustning
Replica ----> Kopior

Vill man förenkla det hade man ju kunnat slänga in vapen i Replica delen också, även om jag skulle vilja se en helt egen del för bössor och reservdelar, men jag är verken admin eller datanörd så har ingen koll på hur mycket arbete som krävs, för detta!
Eller så sätter man bara som ett krav att man inte får blanda vapen och gear i en annons i replica delen? Man får ju ändå skapa 2-3 annonser(?) så då kan ju säljaren enkelt dela upp det, så blir det lättare för en köpare att finna det han är ute efter, utan att behöva rota igenom massa skräp.
EH5 | TF Platypus

Kvarnen
Lag: TFA
Played Since: 2007

Postby Kvarnen » 9 May 2013, 19:28

Instämmer med Opus! Less på att se kopior annonseras ut som riktiga i rubriken. Två delar vore guld värt, slipper man bläddra igenom flertalet falskt rubricerade annonser.

MarLin
Lag: Viking Security Agency

Postby MarLin » 9 May 2013, 20:15

Jag personligen vill se bilder på grejorna oavsett om det är nya eller inte, why? För att jag ser det lite som en säkerhetsgrej.

Ungefär som en del skriver i impression trådarna, pics or it didnt happen. Alltså så jag se att grejen jag vill handla verkligen finns och att den är i det skick jag önskar. Och alla gånger vet man inte faktiskt inte vad grejorna är för nått men det betyder inte att jag inte behöver det!

Sen angående olika delar för rs vs kina tror jag inte behövs, däremot olika för vapen och gear vore nice.
Och falskt rubricerade annonser är det väl bara att anmäla till mods så får dom varna användarna eller helt enkelt stänga av dom från säljes delen.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

GraLLaN_

Postby GraLLaN_ » 14 May 2013, 07:34

Orkar man att hålla på och skicka bilder via mail och sms i efterhand vid intresse så orkar man nog lägga upp en bild i annonsen som man redigerar.

Det tar max 15sek att ladda upp en bild.....

Laddar upp mina via denna hemsida, snabb och man kan ladda upp flera bilder samtidigt

http://postimage.org/

Mer bilder åt folket!!!

Return to “Övrigt snack”