CQB STHLM.

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
MRV
Lag: exo146
Played Since: 2011

CQB STHLM.

Postby MRV » 22 February 2014, 19:39

Tråkigt nog så börjar jag bli väldigt trött på våra spelbara "banor" i Stockholms området.

Skulle verkligen vilja hitta något här som skulle kunna bli absolut den bästa i Stockholm med både inomhus och utomhus.

Lite Bockaby "style" fast modulärt. Med bra upplägg, styrelse, medlemmar även inkomst från 3e part.

Är det någon här som är intresserad av detta?
Detta är ett projekt som säkerligen kommer ta tid. Men är man rätt personer med bra engagemang och driv så kommer det lyckas.

Skulle vara kul om ni alla kunde spawna lite med mig!
Gärna konstruktiv kritik.
" I'm so fucking smart that I make smart people feel like they are retarded."

Affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=26074

kungaron
Lag: Northwood Combat Security

Re: CQB STHLM.

Postby kungaron » 22 February 2014, 20:35

Vår förening har ju Mejeriet vilket är en nedlagd färgfabrik(tidigare fanns det mjölkproduktion m.m.). Dock ligger denna utanför Uppsala. Vi har som mål att anordna mer spel. Men förstår din poäng. Du syftar ju i Stockholm såklart. Det jag hittills fått erfara är att det är väääldigt svårt att hitta nåt som skulle funka. Kommuner och markägare är svårflörtade tyvärr. Sen är det ju kommuner utanför tullarna man ska kolla med för tror fan det blir svårt att hitta CQB lokal nära city. Men brs att du tar upp detta !

MRV

Postby MRV » 23 February 2014, 18:42

Kungaron: Tack för ditt svar!

Skönt att höra att någon ändå tycker det är en viktig fråga.

Markägare kan man alltid snacka till sig med. Det måste finnas något som gynnar personen/kommunen.

Tycker Mejerit verkar vara en underbar plats. Men som sagt. För att denna förening ska fungera och rulla så måste man kunna ta sig dit kommunalt. Med tanke på detta så tänkte jag söder om tullarn. Södertäljelinjen tex.

Behöver dock ej vara lokal. kan vara utomhus men man bygger dock lite mer seriöst och tar del av sponsorer (XLbygg/K-rauta etc.)

Jag är en sjuhelvettes säljare och skulle kunna sälja ett bananskal för hundra kronor om jag måste. :)

23 februari 2014, 19:42:

Är det någon som vet om stora lokaler som hyres ut eller var det finns mark.

någon som vet något ställe "här skulle det vara riktigt trevligt att spela"?

Ge mig bara info. Detta är för allas skull och ska se hur långt jag kommer i projektet själv, innan jag behöver hjälp! :)

SOG
Played Since: 2013

Postby SOG » 1 March 2014, 22:32

Finns ett nedlagt ställe i nynäs som ser GIGANTISK ut! Jag har en polare som bor i nynäs och vi har åkt förbi där ett par gånger. Vet inte om det är tillgängligt kanske...

Gwlyddyn
Lag: Спарта
Played Since: 2010

Postby Gwlyddyn » 1 March 2014, 22:38

Stället du menar är Stora Vikas cementfabrik och det är inte tillgängligt för spel.

..men gud så underbart det hade varit!

Image

SOG

Postby SOG » 1 March 2014, 22:47

Det skulle ha varit GRYMT! Varför är det inte tillgängligt vet du det?! :)

MRV

Postby MRV » 2 March 2014, 11:12

SOG: Vi har spanat och pratat om det på ass tidigare. Hade varit super och få spela där.

Dom bedriver verksamhet där fortfarande. Någon form av Pellets tillverkning.

SOG

Postby SOG » 9 April 2014, 22:18

Några nyheter på den här fronten? Vi skulle verkligen behöva en seriös bana inomhus och utomhus!

Mvh

Hälge
Lag: G.W.S.

Postby Hälge » 9 April 2014, 22:59

Hur nära vill ni ha det egentligen :shock:

nisse
Lag: UBL

Postby nisse » 9 April 2014, 23:05

Tycker detta känns lite mesigt att inte våga ta sig utanför "Stockholm", men jag förstår tanken.
Jag bor i Västerås och Stockholm just nu, tycker att det är Sveriges bästa ställe att bo när det gäller Airsoft, om du vill så kan du spela minst 1-2ggr per vecka.
Hälge^ och grabbarna arrangerar väldigt bra spel 30-45min ifrån Stockholm och 1h med bil från Västerås till Mariefred, även om det kanske känns ganska litet nu när man varit där några gånger ;)
"Ninjas came with lions"

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002

Postby YogHippie » 9 April 2014, 23:08

Köp mark på Gärdet och bygg en bana då? Tough Viking och allt annat pjatt är ju där och härjar runt. :D

Cire

Postby Cire » 9 April 2014, 23:29

Tror de flesta menar med nära är egentligen att det ska vara ganska smidigt att ta sig dit med kollektivtrafik. Tex närheten av någon pendeltågsstation.

nisse

Postby nisse » 9 April 2014, 23:34

Cire: Lösningen är nog att man måste ta av foliehatten och lära sig samåka.
Att samåka blir billigare på 5pers än om dessa skulle åka kollektivt.
"Ninjas came with lions"

Cire

Postby Cire » 9 April 2014, 23:38

Oj, här vart någon arg direkt? Förstår inte varför du ska ta sådan ton utan anledning.

Handlar inte alltid (sällan) om de ekonomiska grunderna kontra biltur vs kollektivtrafik. Om ingen av dessa 5 har körkort, hur tänkte du att de skulle samåka? Eller om du inte har några polare som lirar airsoft? Att ha en bil i Stockholm är inte speciellt billigt heller, men då bör man hyra en bil? Plötsligt blev inte bilresan lika billig längre.

Sedan så har de flesta som skulle åka till en cbq bana kollektiv redan månadskort/årskort troligtvis så ska du räkna kostnaderna så har du nog fel. Men enligt mig så ligger inte problemet där.

nisse

Postby nisse » 9 April 2014, 23:55

Nej får ursäkta mig för min ton, försökte inte låta så brysk som jag framstod. :oops:
Jag själv har varken bil eller körkort och har en sjö av kompisar i Västerås som sitter på denna fördel, senast jag var på Tampongfabriken befann jag mig i Stockholm och annonserade ut i spelannonsen att jag letade skjuss, sagt och gjort så tog jag mig till en tunnelbanestation nära honom och påpekade att jag borde få betala bensin men han vägrade.
Sen kan jag ju även tycka personligen att det är en dålig stil att inte erbjuda skjuss om någon behöver detta när man är tex 2 st i en bil och den som efterlyser skjuss erbjuder att slänga in peng för soppa.
Att inte ha några kompisar som spelar airsoft är väldigt enkelt att komma undan, antingen efterlyser man ett lag att spela med eller så hamnar man bara i någon grupp på något spel om man nu är nybörjare, kanske t.om håller man kontakten efter spelet.
"Ninjas came with lions"

SOG

Postby SOG » 2 May 2015, 22:43

OJ! Såg att senast detta ämne togs upp var 9april...

Satt precis och kollade på alla CQB banor som finns överallt! FÖRUTOM I STHLM!
Någon som har fått några fler idéer eller kanske vet någon som öppnar eller håller på att kollar på det?
Kanske kan ge förslag på vart man kan öppna en?!
Vem/vilka kan man kontakta om nedlagda byggnader m.m.?

Mvh Tim

Cire

Postby Cire » 2 May 2015, 22:57

Har ni åkt förbi bromma vid solvalla där de river? Saaatan vad grymt de hade varit att spela där när de tömt alla hus, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,. Synd att de ska vara så effektiva och riva sakerna snabbt :(

Ett område som skulle vara ganska bra läge för tillfället är Veddesta. Ganska många företag som flyttat till nya lokaler i barkarby istället.

Hur många kvm krävs egentligen för att göra en bra inomhus bana?

Return to “Övrigt snack”