MoH Warfighter

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
OpFor

MoH Warfighter

Postby OpFor » 14 July 2012, 00:49

Satt som vanligt och bara lummade runt på youtube och sökte på den nya Medal of Honor spelet som kommer i höst.
När jag tittade på en av videorna som omfattade multiplayer-delen blev jag minst sagt glad i slutet av klippet.
Ni märker vad jag menar vid 1:30 och 1:39 in i klippet innan spelomslagen blockerar.
För en del detta kanske är gamla nyheter och för andra inte så därför lägger jag upp detta :)

http://www.youtube.com/watch?v=tDycLuYpRSU

Kvarnen
Lag: TFA
Played Since: 2007

Re: MoH Warfighter

Postby Kvarnen » 14 July 2012, 06:18

Gissar att de nämner många nationer för att locka köpare. För att sedan bara ta med svenska SOG i 5 sekunder för att kunna säga att de är med.

Bloodneed
Lag: smuts alliansen
Played Since: 1862

Postby Bloodneed » 14 July 2012, 07:42

Image

hade velat ha bilden i bättre upplösning ;D

14 juli 2012, 07:44:

visst fan är det Ak5-adam han håller i ://
CTR EP3 Championship White, nuff said

OpFor

Postby OpFor » 14 July 2012, 11:54

Jag storgillar såklart det faktum att man kan kanske spela som svensk SOG-operatör, men är samtidigt liiite förvånad att inte danska Jægerkorpset hade gått före. Men men det finns väl såklart nån anledning. ;)

Daniel
Återförsäljare
Lag: Airsoft.nu

Postby Daniel » 14 July 2012, 14:45

Image

Här är en större bild på SOG. Baserat på handgreppet och manöverhandtaget så ser det ut som en vanlig FNC. :(
www.airsoft.nu | Airsoft.nu - Airsoft ur ett svenskt perspektiv
Facebook: www.facebook.com/Airsoft.nu
www.airsoft.se

Testa! Airsoft.nu Produktsök: www.airsoft.nu/produktsok/

Collins
Lag: Söker i JKPG
Played Since: 2004

Postby Collins » 14 July 2012, 15:01

Jo men det där är ju bara en bild till ett ej än färdigt spel. Ser för övrigt väldigt photoshoppad ut.

Kalle
Lag: Kirschenbauer

Postby Kalle » 14 July 2012, 15:21

Klart det är photoshoppat. Vem skulle släppa en bild som inte va retuscherad?

Tycker det är många vapen som inte riktigt passar in på nationaliteter om man tittar närmare så det är kanske inte nåt man ska hänga upp sig på allt för mycket.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Mace
Lag: Stockholm SAS

Postby Mace » 4 November 2012, 13:19

Well nu är spelet släppt, och ja gear mässigt så är det väl si så där.
Men spelmässigt så är det i min mening bättre än både bf3 mw3. Att man sedna kan välja enhet själv är en cool bieffekt, men överlag så innebär det att SOG i M90 skjuter på SOG i M90K (woodland mot desert, någon som vart med om det tidigare ;)). Västar och annan gear byts inte ut när man byter nation utan det är mer eller mindre samma oavsett vad man kör tex Support klassen har alltid en LBT 1961H sen varierar uniform och huvud. Men ett coolt spel helt enkelt. Mer likt MW3 än BF3 till upplägget med ett bonus system som fungerar som MW3 assult perks.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Arvid
Lag: Infidel

Postby Arvid » 4 November 2012, 13:44

Svenska vapen i spelet är AK4:an och sen även AK5:c samt Ksp90 och PsG 90 ;)

Helix
Played Since: 2006

Postby Helix » 4 November 2012, 14:13

Nja, PSG90 finns inte med, SOG använder McMillian TAC-300 SOG edition (annan skit på bössan med andra ord :P)

sjukt najs multiplaer för övrigt, och SP kampanjen var det ju absolut inget fel på heller! säg til om ni vill lira, Helix_tea på origin!
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

Nitram
Lag: Wiseguys

Postby Nitram » 5 November 2012, 20:22

Jag måste säga att jag tyckte det var totalt skräp!
Hade iof höga förväntningar eftersom jag diggade Tier 1 enormt mycket.

Jag lirar bara SP och mina erfarenheter är från SP kampanjen enbart.
Two Cents:
När jag skjuter någon i huvudet så dyker det upp nån form av "Kill badge" som indikerar ett headshot. Samma sak när teamet ska bryta sig igenom dörrar, jag får välja alternativ men måste låsa upp dessa med 4 headshots innan jag kan använda dem. Detta är för mycket Unreal Tournament för mig och jag får nästan allergiska reaktioner! Det enda som saknas är den där mörka rösten: "Headshot!". Gubbarna i teamet hamnar alltid på efterkälken och skjuter ut i tomma intet när jag sitter och plinkar på singlefire för att försöka träffa X antal terrorister som väller fram planlöst.
EA jobbar sjukt hårt med att bara trycka in så mycket som möjligt, biljakter, båtar, helikoptrar och det hela känns bara krystat.
Jag tänker inte ens ta upp att det tar cirka 4-5 skott i bålen för att en fiende ska vara nerkämpad.

Storyn tappade mig i första filmsekvensen. Känns för BF3 kopierat och inte särskilt nyskapande. Dessutom ser ju Preachers fru och barn ut som muterade slamkrypare, visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg de för första gången.
Uppdragen känns bara random. Det jag gillade med Tier 1 var att det inte var nått skitsnack.
Du är en Navy Seals medlem, du ska till Afghanistan och wacka talibaner.
Det var det jag ville får ut av spelet och det fick jag.

Summa summarum: När spelet buggade ur och raderade alla mina saves när jag spelat 75% av kampanjen så avinstallerade jag skiten och installerade om Tier 1 istället..
Enda positiva jag kan kommentera är grafiken, det är snyggt!

Enjoy!
I didn't..
Last edited by Nitram on 5 November 2012, 23:04, edited 1 time in total.

mehailz
Lag: ODA-036 "STALKER"
Played Since: 2008

Postby mehailz » 5 November 2012, 22:13

Det är ett Call Of Duty med Frostbite 2 motorn. I stort sett identiskt på många punkter om man jämnför med Medal of honor från 2010.

Runner

Postby Runner » 5 November 2012, 22:25

+1 på Nitram!

500 spänn man hade kunnat använda på annat. :oops:

Goreplay
Lag: ST36

Postby Goreplay » 5 November 2012, 22:30

Teir one hade faktiskt riktigt bra multiplayer.. Där fanns i vart fall NÅGRA större öppna banor... Warfighter har bara trånga jävla COD labyrinter.. Unlock stegen är förvirrande, Mk18 gör fruktansvärt lite damage, och känslan är urdålig... Dom skulle låtit DICE göra deras multiplayer även denna gång.....

Jag spelade igenom teir one's singel player veckan innan warfighter släpptes, Och teir one hade bitvis sjukt bra SP och story. Orkar inte ens prova SP i warfighter....
-Skickat från min brödrost-

tvaettis
Lag: 727

Postby tvaettis » 5 November 2012, 23:13

Jag är allergisk mot SP i alla dess former vanligtvis, men jag råkade klicka fel och tänkte "what the hell! så dåligt kan det inte vara" jag hade fel... Vart nästan så jag kröp under bordet och la mig i fosterställning.

Jag köpte spelet enbart för att man kunde spela svensk, fanns inte så mycket mer att hämta gissade jag på och jag hade rätt...
Väntade mig inte mycket så blev inte besviken :)

Le Gradovic
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2009

Postby Le Gradovic » 5 November 2012, 23:40

Idag ställde jag mig åt sidan och lät mina 6 NSWDG-buddys ta sig an en ensam taliban bakom en kärra i Singleplayer.
Det tog från att jag ställt mig i bra observationposition 2m 34s för alla dessa elitsoldater att ta ner honom. De avfyrade i regel 6-7 skott i stöten, med konstant eld i luften eftersom de var så många.

Efter denna lilla episod gjorde vi inbrytning genom en dörr. Jag var först, och plockade 3/5 talibaner själv på min sväng runt högerhörnet. Sen dog jag. Skjuten i ryggen av de 2 kvarvarande fienderna. Det var nu 5 sälar i rummet, ingen säl sköt ett enda skott.

Hade jag varit i flottan hade jag blivt vansinnig över att se hur denna "hyllning" målar en bild av SEAL som inkompetenta idioter på avancerade uppdrag med EN bra snubbe i spetsen.

Till sist tycker jag att det är lite svårt med inlevelsen när man tar 5 träffar, gömmer sig, sticker fram huvudet igen och blir träffad ytterligare 5 gånger, osv. De flesta operatörer jag talat med blir sällan träffade flera hundra gånger per strid.

Multiplayer är dock bra, inte bättre än förra MoH, men fortfarande rätt kul.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Runar
Lag: S.G.O

Postby Runar » 7 November 2012, 04:29

Le Gradovic: du nämner EXAKT det jag stört mig så in i h**vete på! Dessutom är det en störande fördröjning mellan musklick å avfyrat skott. Hela spelet känns som en expansion till bf3. Trist. Men jag är glad att jag inte köpt skiten iaf;)

Runner

Postby Runner » 7 November 2012, 11:46

Kan ens sina kamrater dö i spelet? Det är ju uppenbarligen inte ett realitiskt spel men endå.
Man hade t.ex. aldrig kommit från stranden levande. Så då borde man ju förlora nån snubbe i spelet.

Trist att MOH även fallit i COD träsket

A_Müller
Admin
Lag: LD50
Played Since: 2004

Postby A_Müller » 7 November 2012, 11:56

Expansion till BF3?
I vilken värld då?

Det här känns bra mycket vidrigare än BF3s SP kampanj.
Och MPn i detta spel är ju bara rakt upp och ner vedervärdig.

Nej usch å fy...
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Bay Cat
Lag: November India
Played Since: 2001

Postby Bay Cat » 7 November 2012, 12:48

Jag köpte dessvärre spelet i hopp om att det skulle vara bra då jag alltid har lirat MoH serien sen det första spelet kom...
Men som många skriver så är det ju bara att springa på och så spawnar gubbarna in hela tiden och man måste skjuta vissa av dem för att kunna avancera på vissa ställen på banorna.

Nä, köpa Halo 4 och testa det istället.

Kvarnen
Lag: TFA

Postby Kvarnen » 7 November 2012, 13:47

Warfighter är resultatet av när man låter dagens bortskämda 13-åringar tycka till om spel.

Goreplay
Lag: ST36

Postby Goreplay » 7 November 2012, 15:44

Att kalla det expansion till BF3 är totalt ogrundat. Likheterna slutar vid att man skjuter folk...
-Skickat från min brödrost-

CoolBreeze

Postby CoolBreeze » 7 November 2012, 16:04

Till alla dessa "idioter" (ursäkta uttrycket) som tycker att MoH: Warfighter är som CoD fast med Frostbite 2 motorn har då inte varit med i spelvärlden länge då MoH funnits längre än CoD och hur man nu kan tycka att det är som en "expansion" till BF3 är ju helt fel. Det är ett helt annat spel kan jag säga med säkerhet då jag har lirat BF3 i nästan 300h och lirat en hel del MoH: Warfighter sista tiden. SP i Tier 1 va däremot helt värdelös då man kan klara ut den på bara ca 3 timmar plus att MP delen inte hade något att komma med överhuvudtaget. Ja visst det finns en del små buggar men spelet har funnits ute i ca 2-3 veckor BF3 hade en enormt massor buggar, fel å grafik missar men inom en månad så kom det en patch som fixade det så det gäller att vara tålmodig å inte dra en massa förhastade slutsatser.

// Simon

Runner

Postby Runner » 7 November 2012, 16:10

Åsikter Simon. Folk får ha vilka åsikter de vill. Jag tycker t.ex. att du har helt fel när du säger att Teir 1 SP var värdelös, den var ju den bästa SP någonsin! :mrgreen:

Mvh

Runar
Lag: S.G.O

Postby Runar » 7 November 2012, 16:54

Anledningen till att det känns som en expa till bf3 är ju att det är nästan exakt samma spel å grafik motor. Urtrist.

Return to “Övrigt snack”