LockSports (Legal låsdyrkning i tävlingssyfte)

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Tjabo
Lag: Filthy Casuals
Played Since: 2011

LockSports (Legal låsdyrkning i tävlingssyfte)

Postby Tjabo » 23 January 2016, 20:08

Hej!

Har gett mig in på locksports eftersom jag tycker att det är trevligt. Att sätta sig ned för att pilla på vad som i praktiken är ett klurigt pussel med en god grogg och lite trevlig dödsmetall har blivit en form av meditation hemma i hålan.

Dels undrar jag om det finns några andra som sysslar med det därute i avlånga landet, men framförallt så har jag hittat lite videor på ämnet som refererar simulationer för insaststyrkor på tuben, och tyckte det skulle vara kul att sätta ihop en övning i det. Tanken är i så fall att det blir som en variant av ISPC med varierad door entry där vissa lås dyrkas och andra ingångar hanteras på annat sätt.

Så.. umm.. Om nån vill prata om det får ni gärna posta i tråden! Vore dessutom kul att få igång lite byten av lås och tips om snabblösningar för taktiska situationer!

Fridens!
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Rille

Re: LockSports (Legal låsdyrkning i tävlingssyfte)

Postby Rille » 24 January 2016, 08:57

Tjo.
Sysslat med dyrkning och fysisk säkerhet ett antal år.
kom in på det via några bekanta som är aktiva inom låssport.
Kan tipsa om att Barry Wels har släppt en hel del intressant material inom ämnet.

Return to “Övrigt snack”