Någon bra på HTML?

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Allaspappa

Någon bra på HTML?

Postby Allaspappa » 19 February 2016, 10:54

Hej, jag har ett litet problem med HTML, jag ska göra nordiska flaggorna med hjälp av tabeller jag klarar av att göra Svenska, danska och finska men jag har lite problem med norska och isländska flaggan så jag skulle vara evigt tacksam ifall någon skulle kunna fylla ut koden här så att det blir rätt, det behöver inte vara rätt färgkod eller något bara dom små ränderna runt korset

<table width="688" height="311" border="0">
<tr>
<td width="286" bgcolor="#0000FF">&nbsp;</td>
<td width="69" bgcolor="#FFFF00">&nbsp;</td>
<td width="319" bgcolor="#0000FF">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td height="61" bgcolor="#FFFF00">&nbsp;</td>
<td bgcolor="#FFFF00">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#0000FF">&nbsp;</td>
<td bgcolor="#0000FF">&nbsp;</td>
</tr>
</table>

Down_BSC
Played Since: 2015

Re: Någon bra på HTML?

Postby Down_BSC » 19 February 2016, 11:09

Rätta mig om jag har fel... men jag tror att du bara behöver några fler kolumner och rader.

5 kolumner, 5 rader. Sen gör du som du gjort innan typ. Har markerat cellerna med gult.
2000px-Flag_of_Norway.svg_1.jpg
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

Erebus

Postby Erebus » 19 February 2016, 11:29

Så här skulle jag lösa det (färgerna blå och röd är inte i korrekt nyans i koden utan måste bytas ut för att vara korrekt)

Code: Select all

<style> table, th, td { border: 0; padding: 0; margin: 0; border-spacing: 0; } table { width: 608; height: 320; table-layout: fixed; } td { height: 32; width: 32; } .red-bg { background-color: red; } .blue-bg { background-color: blue; } </style> <table> <tr> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="blue-bg">&nbsp;</td> <td class="blue-bg">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> <td class="red-bg">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="red-bg" colspan="5">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="blue-bg" colspan="2">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="red-bg" colspan="10">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="red-bg" colspan="5">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="blue-bg" colspan="2">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="red-bg" colspan="10">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="white-gb" colspan="6"> &nbsp;</td> <td class="blue-bg" colspan="2">&nbsp;</td> <td class="white-gb" colspan="11"> &nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="blue-bg" colspan="19">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="blue-bg" colspan="19">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="white-gb" colspan="6"> &nbsp;</td> <td class="blue-bg" colspan="2">&nbsp;</td> <td class="white-gb" colspan="11"> &nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="red-bg" colspan="5">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="blue-bg" colspan="2">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="red-bg" colspan="10">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="red-bg" colspan="5">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="blue-bg" colspan="2">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="red-bg" colspan="10">&nbsp;</td> </tr> <tr> <td class="red-bg" colspan="5">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="blue-bg" colspan="2">&nbsp;</td> <td class="white-gb"> &nbsp;</td> <td class="red-bg" colspan="10">&nbsp;</td> </tr> </table>

Allaspappa

Postby Allaspappa » 19 February 2016, 12:40

Tack för hjälpen, jag använde din lösning men då var jag tvungen att göra om alla flaggor till CSS men det gick relativt lätt :)

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 19 May 2016, 13:48

Lika bra att vänja sig vid att alltid formatera med css. Lite pilligare precis i början men oändligt mycket lättare att jobba med framgent. Speciellt om man vill justera utseendet på en hel sajt, och det vill man i regel någon gång i framtiden.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Return to “Övrigt snack”