Hittade misstänkt vapen i tiggarläger

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Bajon1
Lag: S.O.S Airsoft
Played Since: 2013

Hittade misstänkt vapen i tiggarläger

Postby Bajon1 » 26 February 2016, 15:58

Någon som blivit av med sin bössa? :)
http://www.nsk.se/2016/02/26/hittade-mi ... ggarlager/

Image

Eadcruzher
Played Since: 2010

Re: Hittade misstänkt vapen i tiggarläger

Postby Eadcruzher » 26 February 2016, 16:04

Polisen kom snabbt till platsen och tog med sig det misstänkta vapnet.
– Personen som hittade det bedömde åtminstone att det inte rörde sig om något leksaksvapen, säger Lennart Green.
Wow.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Wiggen
Played Since: 2011

Postby Wiggen » 26 February 2016, 16:11

@Eadcruzher: Han vet att det inte är leksaker, ICS är ju astr00 grejer!
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Eadcruzher
Played Since: 2010

Postby Eadcruzher » 26 February 2016, 16:15

Amen guuud ja, mera RS än H&K!!½½½!11!!

Att polisen måste göra en teknisk undersökning av detta "misstänkt farliga föremålet" är ju skrattretande. Att en person som aldrig har tittat på ett vapen tidigare kan tro att den är riktig, fine. Men poliser?
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Stag
Played Since: 2009

Postby Stag » 27 February 2016, 23:56

Poliserna ser självklart att det inte är ett riktigt vapen. Lagen säger att det måste utföras en teknisk undersökning.

Där har du skillnaden.

Marcules
Played Since: 2014

Postby Marcules » 2 March 2016, 23:10

Det stod i bildtexten att det var en privat bild. Så det kanske inte är vapnet i artikeln som är på bild.
-:Skogsfrisk:-

McNolton
Played Since: 2001

Postby McNolton » 18 May 2016, 21:14

Det här med teknisk undersökning, får mig och tänka på två saker

Först mins jag ett airsoft-lag som blev av med all sina vapen i tullen när det flög hem från ett storspel i utlandet för ett par år sedan, då hade det ringt och förvarnat om vad det hade med sig och papper som förklara vad det var osv om jag nu mins rätt.... mins i alla fall 100% bilderna på skador på ett av deras vapen en AK47/74 som polisen hade utfört """"teknisk undersökning"""" med hammare och slagga på vad det såg ut som,,,, ingen mer förklar en att det var för att fastställa att det inte var äkta vapen

Sedan känner jag en polis som är utbilda vapeninstruktör på glock för lära ut vidder till sina kollegor.
Han över hörde mig tala om GBB till en annan, och när jag sa att det fungera i princip på samma vis som ett krutvapen med gas explosions men i stället för krut som gör att det blir expanderar gas och driver kulan så i ett airsoft är det luft eller drivgas annars är principen den samma som äkta vapen

Till saken han dum förklara mig och påstådde att det inte är någon explosion i ett äkta vapen. Han hängde upp sig just på det ordet explosion, då försökte jag få han att förstå och omformulera mig och nämnde expanderande gas i ett krutvapen då dum förklara han mig en gång till med att gas inte har något med äkta vapen att göra.... Jag blev då sur och fråga han hur fan fungera ett vapen enligt dig?,,,, på peka då att det finns gått om inträna delar i ett vapen som heter gas i början av namnet på vapen delen osv osv
men han vill inte rubba på sig och hade inte någon förklaring på vad som fick äkta vapen och fungera till mig, bara en dum förklaring och att jag hade fel,,,
Det var som att han inte förstod sig på natur laggar vårt universum är bygget eller logik överhuvudtaget ,,
Det sluta med att jag gick där i från efter som han troligen trodde att det var magi som får ett vapen och spotta kulor,,, Jag nämner en gång till det en polis som är utbilda vapeninstruktör på glock jag skriver om här,,, Jag har sluta umgåtts med han inte för det här, andra saker,, typ många bäckar små som gör att det är bra dag bara jag sliper se han och tala med han något mer

Så jag är inte förvånad över att det måste göra en teknisk undersökning,,, sitta idioten är inte född en, och bara för att man är polis betyder det inte att en har ett bra logiskt täckande och ett bra vapen kunnande,,,
Jag vill inte drar alla över en kam för så får man inte gör har jag hört det är inte PK. :)
Nej men det finns säkert många bra som jobbar som polis jag har inte mött och tala med så många så jag vet inte,, det lätt för mig och dra alla över en kam med min livserfarenhet av dem jag känner och har tala med. känner 5st poliser genom släkt och vänner osv,,,, det är inte normal någon av dem typ något unika all i hopa, det är bara en av dem som runt 50år som är något normal

Kocken149
Lag: SAR
Played Since: 1998

Postby Kocken149 » 18 May 2016, 21:52

Den här då? Gillar den.
Attachments
image.jpeg

Maercosh
Lag: Vänner i skogen
Played Since: 2015

Postby Maercosh » 18 May 2016, 22:20

Såg faktist på youtube när de byggde om en airsoftpistol till en riktig pistol, kanske det han syftar på

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Postby JonathanRL » 18 May 2016, 22:27

Bygger man om en airsoftpistol till en "riktig" så är det inte längre ett airsoftvapen; det är isf ett skjutvapen i ett skal. Bara för att du sätter ett hagelgevär i skalet på en super soaker (ja, det har gjorts) så gör det inte Super Soakern till ett dödligt vapen.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes

Postby Twist » 18 May 2016, 23:00

Men "relativt lätt"? Han verkar inte mena att bygga om så att vapnet använder skarp ammunition, men det kan ju vara så ändå.

Vad var det för vapen som byggdes om till riktigt på YT, om en får vara lite nyfiken?
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Maercosh
Lag: Vänner i skogen
Played Since: 2015

Postby Maercosh » 18 May 2016, 23:06

Tror det var en m9 (vet inte vilket märke), länge sedan jag såg det :D Däremot borde väl en revolver inte vara speciellt svår att bygga om ? :o

Kocken149

Postby Kocken149 » 18 May 2016, 23:27

Bygg om en revolver du, den kommer förmodligen explodera i handen på dig. Möjligtvis att det kan gå att få till nåt med 22lr. Kraftigare än så i arsoft potmetall kommer aldrig gå.

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 19 May 2016, 00:29

Jo, precis. Själva konstruktionen hos en AS-revolver är ju mer eller mindre densamma som hos en riktig men materialet lär inte hålla. Å andra sidan finns det ju stål-allt-möjligt att få ta på till de flesta vapen så helt omöjligt kanske det ändå inte är att använda delar av en AS-revolver till sitt olagliga vapenbygge? Jag hoppas inte det dock.

Kocken149

Postby Kocken149 » 19 May 2016, 09:53

Spelar ju ingen roll om det är stål. Kinastål kommer inte hålla heller. Räcker med att ladda fel i en riktig bössa för att slutstycket ska hamna i pannan.

Wiggen
Played Since: 2011

Postby Wiggen » 19 May 2016, 12:52

Hur "enkelt" det än är att göra ett airsoftvapen till en barnaslaktande mördarmaskin så är det fortfarande enklare och billigare att köpa ett smuggelvapen.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 19 May 2016, 13:44

@Kocken149

Nu har ju just revolvrar inga slutstycken eller mantlar, om man ska vara petnoga, men du har givetvis rätt i att det inte skulle hålla. Tur är väl det. Hobbyn behöver inte associeras med hembyggda eldvapen. Inte ens lite. :)

@Wiggen

Jepp. Enda gången det skulle vara relevant att bygga egna skarpa vapen är väl under en ockupation eller liknande.

Cesare
Played Since: 2003

Postby Cesare » 20 May 2016, 07:13

Förlåt men måste bara säga att det inte skulle vara lättare att konvertera en revolver än en pistol.

Det finns generellt sett två system av AS revolvrar: de som har gaskammare i cylindern (tanaka) och de som har gas i stommen. Med gas i cylindern finns det ingenstans att stoppa patroner och med den andra varianten så är cylindern inte bara för vek utan även generellt sett fel mått för de flesta patroner. Så man måste byta cylindern.

De flesta AS revolvrar är gjorda i ABS plast sen finns det ett fåtal i aluminium / zink mm men inte en enda i stål vad jag vet? Aldrig hört talas om ett stålkitt till revolver medan det finns gott om ståldelar till pistoler.

Pipan måste alltså också bytas ut.

Mekanismen för de som har ha i stommen är byggd för att släppa ut gas inte slå på ett slagstift och båda varianterna har för svaga mekanismer.
Så den delen måste bytas ut.

Eftersom alla andra delar behöver bytas ut måste även stommen bytas.
Alltså har man byggt en ny revolver från grunden.

Tvivlar på att det går att finna en enda AS del till revolver som skulle vara till nytta i en RS.

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 20 May 2016, 12:45

Se där ja. Jag finner mig rättad. :)

McNolton

Postby McNolton » 20 May 2016, 16:30

hört nedre delen på gas driven m4/m16 karbinen är så gått som samma konstruktion som en äkta

Kocken149

Postby Kocken149 » 20 May 2016, 17:33

Bättre du köper en RS lower. Det är inte en licenspliktig del.

McNolton

Postby McNolton » 20 May 2016, 20:50

både ja och nej om den kan få ett RS vapen att skuta full automat så är det licenspliktig eller olaglig del i så gott som alla länder om du använder det i/till ett RS vapen

Return to “Övrigt snack”