Fråga Angående märken

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
SebDK
Lag: Laglös
Played Since: 2007

Fråga Angående märken

Postby SebDK » 9 April 2016, 14:49

Hej! Jag har en Tac Up Gear Nomad Jacket i M90K (ni flesta känner nog till den). Väljer att fråga, istället för att göra något dumt. Min fråga är då följade,

Är det olagligt för mig att sy fast dessa märken, om den används i vardagen text vandringar eller en snabb visit till soppsortering/affär. Nu menar jag bara jacka. (Bifogar märkena).
Attachments
12938122_259876614349616_6638493552054447478_n.jpg
Bomber dödar inte människor, explosioner dödar människor.

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Re: Fråga Angående märken

Postby JonathanRL » 9 April 2016, 15:38

Nej, för att det ska vara olagligt så ska du ha hel uniform + gradbeteckningar alt utge dig för att vara myndighetsperson.

De flesta har dock som princip att inte bära patchar eller utmärkelser man inte förtjänat av respekt för de som har gjort det.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Herr Nilsson
Lag: S.A.W
Played Since: 2012

Postby Herr Nilsson » 9 April 2016, 18:42

Skippa NAVFOR, de andra är strunt samma.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 10 April 2016, 00:53

Det ska mycket till för att det ska räknas som att man utger sig för att vara en myndighetsperson även utanför spel och på spel gäller samma regler som på en teaterscen eller filminspelning, dvs att det inte finns några regler alls. Sammanhanget gör det tydligt för alla att även den som har en komplett polisuniform och säger (in game) att hen är polis inte är polis i verkligheten utan att det är en del av spelet. Hen kan därmed inte anses utge sig för att uppsåtligen utge sig för att vara en myndighetsperson.

När det gäller att bära märken man inte förtjänat går åsikterna isär. Jag och många med mig anser att det inte spelar någon roll eftersom man, än en gång, inte utger sig för att ha förtjänat märket utan bara efterliknar någon som har det. Det uppfattas minst lika ofta som en hyllning av dem som "har rätt till" märket men det kan förstås skava på somliga och man bör vara lyhörd och ödmjuk inför det.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Return to “Övrigt snack”