Airsoftdrömmar?

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
KitKat
Played Since: 2008

Airsoftdrömmar?

Postby KitKat » 24 September 2012, 00:48

Jajamen! Tänkte dela med mig lite av mina drömmar och höra om det finns fler som jag.

Hände senast häromnatten att jag drömde att jag spelade airsoft, men fick problem eftersom bössan gick sönder, till min stora sorg! Jag hörde hur kuggar och maskineri bara skramlade i min stackars bössa och vaknade alldeles förskräckt.

Brukar ofta drömma om airsoft när jag är riktigt sugen, finns det fler som gör det?

Händer ibland också om man nött för mycket BF3, då blir det lite mer "realistiska" drömmar där man skjuter ihjäl folk, blod och allt, med pluspoängen att de respawnar en bit bort.... :lol:

Har haft denna diskussion även med lajvare, som brukar drömma innan man åker iväg på lajv. Nu har jag aldrig varit iväg på storspel inom airsoft utan endast spelat helgspel, men drömmer även ni om airsoften och det som rör airsoft innan storspel? Eller sover ni gott?

Bara en liten tanke såhär innan läggdags... Drömmar har jag alltid varit fascinerad av!
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most."

Lazt
Lag: PTH
Played Since: 2005

Re: Airsoftdrömmar?

Postby Lazt » 24 September 2012, 09:09

Hände mig i början men nu är det det gamla vanliga, bilen brinner upp (trauma!), tänderna ramlar ut (dricker jag för mycket cola?) och tjejen har blivit ful.(hon är för snygg för mig?) ;)
Jag kommer ihåg när man spelade sim city för mycket på nittiotalet och allt man drömde var i rutor och områden som snabbt blev ghetton. Nu spelar jag lite väl mycket guild wars 2 så det kommer väl lite sådana inslag då och då.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement

Postby JonathanRL » 24 September 2012, 09:21

Även om mina drömmar sällan innehåller airsoften som hobby så brukar vapen som dyker upp i mina drömmar ofta vara Airsoftvapen. Framför allt i drömmar då situationen kräver något lite starkare. Rätt intressant faktiskt.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

FarbrorOscar
Lag: Дельфин / Сектор Газа
Played Since: 2011

Postby FarbrorOscar » 24 September 2012, 09:40

Vill minnas att jag har drömt att jag ska på storspel ett par gånger. Tror jag även har drömt att jag haft dåligt inställd hop eller segt batteri. Rejält irriterande! :D
I am Russia. Very cute and sex.

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 24 September 2012, 09:42

Eh, jag brukar drömma att jag glömmer något vitalt natten innan jag åker på storspel. Inför CiD2 var det batterier och bulor som glömdes... Inför ett annat var det uniform. Stressigt!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Anton

Postby Anton » 24 September 2012, 11:39

Precis som ministry skrev så brukar mina "airsoftdrömmar" handla om att jag antingen glömt något vitalt, så i drömmen kommer jag till platsen utan batteri eller magasin. Drömmarna brukar även innefatta att bössorna går sönder, oftast på värsta tänkbara sätt! :lol:
"Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: For thou art with me."
Psalm 23:4

Im1spetnaz

Postby Im1spetnaz » 29 September 2012, 12:07

Har drömt om PTW användare som faktiskt tar träff! :D

Stag
Played Since: 2009

Postby Stag » 8 October 2012, 03:21

Hahaha ja den drömmen har säkert många haft! ;)

Men nej det har nog faktiskt aldrig hänt.. Däremot har jag haft mardrömmar baserade i tjärnan. Förmodligen för att sceneriet väl är ganska lämpligt för sådant.

mehailz
Lag: ODA-036 "STALKER"

Postby mehailz » 8 October 2012, 17:22

Aldrig drömt om airsoft:/

Men man har ju haft en del WoW drömmar när man var yngre, samt den klassiska drömmen där man faller, så får man den där sjukt sköna känslan när man bara flyger upp, klarvaken och hjärtat går i 120km/h.

Fiskfan

Postby Fiskfan » 12 October 2012, 19:28

Har planer på att lämna in min bössa för reparation och i drömmen hade jag gjort det och fått tillbaka den. Den såg dock rätt... intressant ut. En M4 variant som var uppsågad längs med kroppen. Det var ett runt 5 cm mellan nya "överdelen" och resten av vapenkroppen och av någon anledning hade de valt att trycka in 4 grafikkort/moderkort. De 4 korten satt som en rail med två stycken mellan de nya delarna och två stycken som någon sorts sköld på bägge sidor om kroppen. Svårt att förklara men det ni föreställer er är med största säkerhet i närheten då det kändes riktigt surrealistiskt.

Visste inte riktigt vad jag skulle tro när klockan väckte mig. Var arg ett bra tag innan jag kom underfund med att det bara varit en dröm.

Shudnawz

Postby Shudnawz » 13 October 2012, 12:58

Hjälp, jag har drömt för mycket om AS för att minnas allt. Återupplevde mitt första spel på Fabriken under nån dröm, men naturligtvis var allt mycket större och folk var ondare. Dessutom flög det flisor av träden bakom mig när kulorna ven om huvet på mig. Läskigt som fan.
Har även återupplevt tillfället jag blev av med min första framtand i AS-sammanhang, en 130-trimmad M249a precis på säk-avstånd fick in en fin smäll på mig när shemaghen gled ner i samband med en framryckning upp för en kulle. I drömmen var det dock ihopblandat med en del andra tillfällen den dagen.

Har även haft en del home-invasiondrömmar där ondingar kommer och bryter sig in i huset och jag jagar bort dem med min CA SCAR-L och en M9a. >_<
Sicka fail-busar som låter sig avskräckas av sånt.

Straax efter jag kom hem från Filippinerna (där jag fick skjuta M4a och M9a fo' realz) så drömde jag att jag var ute på ett vanligt spel, men hade av misstag bytt ut min AS-M4a mot en riktig, så när jag sköt folk så dog dom. Vaknade med en väldigt dålig magkänsla. =(
Slow is smooth, smooth is fast

Affärsredovisningar (gamla forumet)

JJ

Postby JJ » 6 November 2012, 20:55

Kul tråd!

Detta har även hänt mig men inte på ganska lång tid nu. Det har varit som mest vanligt inför storspel och dylikt när det varit mycket förberedelser och snack med laget.

Bloodneed
Lag: smuts alliansen
Played Since: 1862

Postby Bloodneed » 24 November 2012, 19:46

Slummrade till på soffan och drömde lite skevt.. Var på milsim för svenskar .. Med den lilla tvisten att det var i Polen (makes sense).. Vi åkte tunnelbana mellan stridsområdena i skogen(precis som man gör i krig..) vi sköt med riktig ammunition MEN det var tydligen lungt . Den drömmen bjöd även på bråk med polska blackmetal orcher, en bössa som blir överkörd 3 gånger, en mgl som laddades med tegelstenar och en konsert ... Jaja ska nog fan magnetröntga skallen då något uppenbarligen lirar fel när jag sluter ögonen
CTR EP3 Championship White, nuff said

muddymess
Lag: Taco Force Artemis
Played Since: 2010

Postby muddymess » 24 November 2012, 19:47

Slummrade till på soffan och drömde lite skevt.. Var på milsim för svenskar .. Med den lilla tvisten att det var i Polen (makes sense).. Vi åkte tunnelbana mellan stridsområdena i skogen(precis som man gör i krig..) vi sköt med riktig ammunition MEN det var tydligen lungt . Den drömmen bjöd även på bråk med polska blackmetal orcher, en bössa som blir överkörd 3 gånger, en mgl som laddades med tegelstenar och en konsert ... Jaja ska nog fan magnetröntga skallen då något uppenbarligen lirar fel när jag sluter ögonen
Tycker det lirar jävligt rätt snarare.

weasel1
Lag: ATF

Postby weasel1 » 14 December 2012, 15:05

Bra då är man inte konstig eller ensam om det.
Mina drömmar är oftast att jag kommer sent till spel och att bössorna är uber avanserade (mekaniskt),
för några dagar sedan hadde jag en gas hagla (i drömmen) som tog en kvart att fylla på med kulor
Oil your slide ore die

Hugin
Lag: 45-я ОБ СпН
Played Since: 2012

Postby Hugin » 14 December 2012, 15:49

Tror vi samtliga har någon bokstavs kombo som troligen klassas som onrmala!

Här om kvällen sparkade jag in dörrar gick till vänster & stöp ur sängen, gav frugan ett par smällar och fick dåligt samvetet när hon vrålar & frågar VA FAN HÅLLER DU PÅ MED :evil: ??? MIFFO...

Blev ju attakerad måste ju försvara mig ju :? :oops: :roll: !!!
Har hänt att man kopplat upp henne i något fasthållnings grepp, efter några natt pass i stökigamiljöer ;)

Hoppas hon står ut!? Så nog drömmer man alltid,men aldrig att min gear krånglat, snarare att den skjuter som en dröm ;)
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

KitKat

Postby KitKat » 14 December 2012, 17:54

Aj Hugin, tror du drömmer väldigt... verkliga drömmar. Men kul att läsa iaf :D
Hoppas din fruga inte tar alltför hårt på det. ;)

Drömt en airsoftdröm igen, men den är fortfarande en blandning av datorspel och verklighet. Skjuter riktiga kulor men det gör inget för folk "respawnar" om de träffas...
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most."

Dark Fox
Lag: RSG (Ravenwood Security Group)

Postby Dark Fox » 14 December 2012, 22:52

Den enda drömmen med inslag av AS som jag minns var i samband med att farmor gick bort.
Hade mardrömmar ett par månader efteråt och i drömmen så lirade vi i laget på en blandning av frysens lokaler och pbk i e-tuna och vid ett tillfälle så skulle jag anropa lagkamraterna på radion och min farmor svarade med den vidrigaste deathmetal röst man kan tänka sig och skrek "du ska inte lura mig!"
Vaknade med panik å mådde riktigt skit.
Jag tror anledningen var för att jag hade dåligt samvete för att jag inte besökte henne oftare på sjukhuset.

Men vi ledde iaf spelet ;)
Delskapare av Airsoftpodden

McNolton
Played Since: 2001

Postby McNolton » 16 December 2012, 15:39

Nu var det längesedan men mina drömmar brukar var natten innan jag ska åka på stor spel och det slår aldrig fel att jag drömmer att jag glömt något hemma, en dröm blev en sann drömde att jag glömde vatten flaskan som jag har i västen, vilket jag även gjorde...
Kände mig lite dum när jag insåg att jag hade glömt den hemma, när jag sa till dom andra att det här drömde jag i går att jag skulle glömma den hemma...
Det var först när jag insåg att jag inte hade den med mig som jag mindes drömmen

Just nu drömmer jag bara bil drömmar. För några dagar sedan drömde jag att jag hade bygge om min Caddy MK1 till RWD med en lite V8 .. Och i drömmen var jag ute och drifta med den, så gick den av på mitten jag brydde mig inte så mycket i drömmen efter som den blev FWD när den gick av så jag kunde körar vidare :D

Stygge
Played Since: 2000

Postby Stygge » 16 December 2012, 15:57

@ Hugin, det där låter farligt mycket som Hamiltonfasoner det :shock:
Se för guds skull till att inte ha vassa saker i närheten när du sover och skaffa en bivvybag om du åker på större spel :lol:

McNolton

Postby McNolton » 16 December 2012, 22:05

Det är rät allvarligt och agera ut sina drömmar i sömngång om det blir värre sök hjälp.

Likande saker som Hamilton har hänt i verkligheten där folk har gått i sömnen och död folk det sov brevidé

Hugin
Lag: 45-я ОБ СпН
Played Since: 2012

Postby Hugin » 17 December 2012, 13:02

Säger ju det att man inte är rätt funtad i hôvet ;)

Men ser man på mina drömmar så är dom ändå milda då en av mina kollegor drömmer & aggerar ut än mer!"stackars hennes gôbbe" :lol:

Och jag ser till att inte ha några vassa föremål i närheten, man vet ju aldrig vad som skulle hända, det enda som finns till hands är ett par HF för man vet ju inte om frugan blir våldsam så hon behöver bojjas under natten :lol: :lol: :lol:

Tror att man blir så knäpp för att man lagt mycket tid på jobben och sömnen inte borde bli så lång man velat! Sen har man ju ett service yrke och man kan inte säga precis vad man tycker till kunden/gästen utan det kommer när man sover och man bearbeter händelserna som man varit med om tidigare. Ju mer jag jobbat ju mer pratar jag i sömnen har långa utlägg tydligen och tar hon då i mig hinner kroppen inte reagera att det inte är verklighet utan bara en dröm, då mycket sitter i ryggmärgen att försvara dig!!!

Förövrigt är det väldigt sällan att jag just går till handlig i sömnen och tur är det!
Men en "bivvybag" hade nog inte verit så tokig vad nu det är???

Har papper på att jag är frisk, eller va frisk kanske man ska säga!?!?!?
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Le Gradovic
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2009

Postby Le Gradovic » 17 December 2012, 15:41

Har drömt så vansinnigt mycket fula drömmar om airsoft, och de är alltid precis lika frustrerande. Den senaste drömmen är att jag står i spawn ensam, och helt plötsligt står en jävla massa folk där och undrar vad fan man håller på med. Jag kan tillägga att hela spelet äger rum i vad som uppenbarligen är någon form av stadspark, men med en liten stuga i mitten. Hur som helst erbjuder jag dem att hänga med och kolla, vilket i mitt huvud tydligen innebär att jag öppnar ryggsäcken och armerar alla dessa människor med gear och vapen som jag av en händelse hade på plats.

Det visar sig sedan ha blivit ett kalhygge av alltsammans och enda sättet att ta sig fram är att krypa hela vägen upp till toppen bland alla kvistar och stubbar; en inte helt ofarlig resa eftersom bonden på höjden är i full fart med att plöja åker av hela platsen. Tillslut lyckas vi krypa upp till toppen och komma inte längre en 2-5 meter från fienden, vilka bara står vid stugväggen på det allra mest CoD-botiga vis man kan tänka sig. Notera att allt detta händer med mist 20 pers i följe bakom mig. Tiden är dock kommen och jag ger eld, vilket visar sig vara ett oerhört antiklimax eftersom min gasbössa är i princip helt tom på gas och bara kortcyklar skotten så att de kommer 2-3 meter, men med en RoF som snarare påminner om en vattenslang än ett gevär, lite som att hälla kulor ur en BB-påse. Det slutar i var fall med att jag måste ställa mig upp och gå fram till var och en av motståndarna, vilka helt efterblivet står kvar och bara stirrar, och gapa på dem att ta träff medan jag öser världens minst imponerande kulregn över dem. Uppenbarligen innehöll mitt magasin närmare 14 000 skott som de sista ångorna av gasen ändå orkade driva fram, because fuck reason, that's why!
Needless to say; jag vaknade på fel sida den morgonen. Vad som hände med de efterföljande 20 personerna förtäljer inte berättelsen.

Bloodneed: Det där med tegelstenar känner jag igen, fast mina drömmar har mest varit att skotten är slut, så jag skruvar av korken på bössan och fyller på gearboxen med grus istället, för så fungerar en AEG.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

McNolton

Postby McNolton » 17 December 2012, 15:51

Hahaha under bart komiskt dröm att läsa om

Bloodneed
Lag: smuts alliansen
Played Since: 1862

Postby Bloodneed » 17 December 2012, 16:46

@Le-G: härligt att höra att andras bössor har snarlika funktioner i drömmarnas land !
CTR EP3 Championship White, nuff said

Return to “Övrigt snack”