iPhone, svett och airsoft?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Nissebus

iPhone, svett och airsoft?

Postby Nissebus » 31 May 2012, 00:44

Hej alla glada g'oa! Finns det någon här som regelbundet har med sin iPhone på spelen? Hur mår telefonen idag i sådana fall? Hur länge har du använt den på det viset?
Jag köpte ett ganska tufft skal till min telefon (griffin survivor) så slag och sötar blir i alla fall mindre farliga. Hur blir det med svett då? Känns som om svettångorna kan ta sig in i och sabba telefonen trots att Griffin skryter med en viss vattentålighet. (regn och dyl.)
Tack för svar och delad erfarenhet!

/Tim.

Eadcruzher
Played Since: 2010

Re: iPhone, svett och airsoft?

Postby Eadcruzher » 31 May 2012, 00:47

Har Magpuls skal på min, så jag sätter den i frontfickan på västen med baksidan utåt. Har tagit ett par träffar, men inga skador så som jag kan se.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Nissebus

Postby Nissebus » 31 May 2012, 01:28

Gott att höra. Har du legat på magen med den med? Jag tänkte på ojämnt, hårt underlag och kanske att man kastar sig ned för att ta skydd.

Senil
Played Since: 2011

Postby Senil » 31 May 2012, 02:07

Jag har min i en Zippy-påse för att motverka fukt. Funkar utmärkt, man kan tillåmed använda den genom plasten. :)

Zippy-påse = en sån där enkel återförslutningsbar plastpåse med en röd rand högst upp.
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Bay Cat
Lag: November India
Played Since: 2001

Postby Bay Cat » 31 May 2012, 07:44

En i laget har släpat på sin telefon på varje spel, allt från Pandions Realsim där vi spränger dörrar till kalla -25 graders spel. Han brukar ha den i en ficka på västen med skärmen inåt.

Rekommenderat är väl att åtminstone köpa ett billigt fodral som skyddar baksidan i alla fall :)

Har även min telefon på gymmet ett par gånger i veckan i en sån ficka man har på armen och den blir ju också svettig och fuktig men har inte märkt av någon försämring, än.

Achilles
Lag: BattleGroup Myrmidon

Postby Achilles » 31 May 2012, 08:47

Svett på iPhonen är aldrig bra i längden. Har flera på mitt gym som telefonen pajat för. Svetten letar
sig in på nått vis och salterna i svettet är som gödsel för korrosion. Ett bra skydd och en loksak eller zippo
bör väl dock skydda den hyfsat.
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

Nissebus

Postby Nissebus » 31 May 2012, 10:16

Superbra! Zippo-påsen skall jag använda.
Kommer bli kalas det här:)

cowabunga
Lag: serpents

Postby cowabunga » 1 June 2012, 09:16

Jag lämnar smartphonen hemma och stoppar i simkortet i en gammal "analog" :roll: mobiltelefon. När jag är ute på spel
använder jag ändå bara telefonen till att ringa/smsa.

ChickenZliZe
Lag: RS FUU!
Played Since: 2010

Postby ChickenZliZe » 13 June 2012, 18:47

Otterbox är att rekommendera då de har vatten och fuktskydd. http://www.dustinhome.se/search/otterbox
Själv kör jag med en Krussel till min Xperia 10 med hårt läderskal för skärmen. INte haft problem med träffar eller skador. Sätter den säkert i gearen bara.

viqs
Lag: омега

Postby viqs » 13 June 2012, 19:07

Har haft en drös olika "fintelefoner" med mig på olika sorters spel och aldrig upplevt några direkta problem...
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

BadMan
Lag: Frilans

Postby BadMan » 13 June 2012, 19:58

Själv har jag otterbox defender. Sjukt tåligt skal, har tappat telefonen ett par gånger i betongtrappor m.m. men det är knappt ett märke på den. Visserligen haft turen att den inte landat med skärmen på nått utstickande men så länge skärmen är mot kroppen har jag väldigt svårt att tro att det ska hända nått allvarligt vid en "smäll". Vattentåligheten är väll som med alla andra skydd som har öppningar (sitter "flärpar" över när dom inte används) för kablar men tycker det verkar hyggligt tätt då min ettåriga son har telefonen ibland och då och då så "råkar" den hamna i munnen och telefonen är _väldigt_ sällan blöt eller fuktig när man då tar av skalet :D

Det kostar väll lite mer än ett "skal" men skyddar desto mer. Rekommenderas absolut!

Edit: Gäller en iPhone 4.
MVH
Daniel D

[CA G36C] [KSC Glock 23F] [TOP M249]
[WELL L96] [CA P90] [CA M16 semisniper (Projekt)]

Stygge
Played Since: 2000

Postby Stygge » 13 June 2012, 23:33

Har du väst med fack för plattor kan du ju alltid lägga den där, slipper du oroa dig för träffar iaf. Då är ju dock fuktskydd version plastpåse ett bra komplement, sätt band på påsen så du får upp den ur fickandå kanske...

Kan ju annars slå ett slag för att du köper dig en gammal Iphone 3, dvs ingen 3g, 3gs eller liknande. Är stum av förundran över vad den tål! Sonen fick den att leka med (se bilder, film etc) när han var 1.5, han fyller 3 i augusti och telefonen lever än :!:
Det åker i backen minst 5ggr/dagen (kakelgolv, parkett, från barnvagn på stan u name it) och lillasyster sitter och tuggar på den iaf 15min/dag ^^ Det enda skyddet den har är ett hårt aluminiumskal.

Le Gradovic
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2009

Postby Le Gradovic » 20 June 2012, 21:44

Har haft min mobil (HTC Desire) slarvigt placerad i den allra sämsta av fickor (kakfickan på Crye AC/G2, den precis ovanför knästretchet) och den har t.o.m. tagit träff där i vid ett par tillfällen, men utan att skalet skadats nämnvärt. Då skall alltså tilläggas att "skalet" jag talar om är den sedvanliga batteriluckan.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Weasel
Lag: DW-13

Postby Weasel » 21 June 2012, 09:13

Kan också rekommendera Otterbox Defender, hade det på min Iphone.
Numera har jag en Samsung Xcover som jag håller i bröstfickan på munderingen. Den hamnar på så vis fint bakom mitt PACA skydd och kan inte påstå att jag haft några som helst problem.
DW-13 Polska Fiat kavalleriet

Return to “Utrustning”