Funkar den här masken?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
majskolv

Funkar den här masken?

Postby majskolv » 27 June 2012, 01:52

Tja!
Skulle den här funka helt säkert och då menar jag för även ute. http://vapenbutiken.com/?p=4&id=12061

BlackGoat
Played Since: 2011

Re: Funkar den här masken?

Postby BlackGoat » 27 June 2012, 01:58

Funkar som i håller för att bli beskjuten, ja.
Om du sen ser nåt eller kan andas som folk låter jag folk som använt liknande mask svara på.

//BG

majskolv

Postby majskolv » 27 June 2012, 02:02

Jag menar jag ser mindre me glas pga imma men jag köppte den här: http://rodastjarnan.com/airsoft-airsoftmask-gron-4384 förut och testsköt med min G36c på 0,92 joul på en meters avstånd och det gick hål så vart jag lite osäker... men jg sk kolla på mer svar men iaf tack för snabbt svar!

zexz
Lag: RANA

Postby zexz » 27 June 2012, 04:49

http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=10548 köpte dessa eftersom jag vart less på immiga glasögon, sköt point blank med min bössa som gör 115m/s utan problem, vart en pyttepytteliten bula i den av kulan men inget mer. Annars så verkar rätt många köra med dessa http://vapenbutiken.com/?p=4&id=11176 och dom verkar ju fungera dom med.

Sen så vet jag inte om du är ute efter en heltäckande mask eller bara ett par goggles/glasögon. Ska du köra heltäckande kan du ju lika gärna satsa på en ordentlig paintballmask med dubbellins så slipper du i stort sett problemet med imma.
ZE NOODLE PATRASK

majskolv

Postby majskolv » 27 June 2012, 04:53

Ok inväntar mer svar på tips och om nån har men föresten vilka tycker jag ska göra detta till min G36c?! :evil:
http://www.youtube.com/watch?v=_9O6h5tH ... ure=g-vrec

EDIT: Läaste att dom här typ inte immar. http://www.rodastjarnan.com/airsoft/tak ... sogon-4485 ska jag kanske testa?

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 27 June 2012, 10:19

Har du informerat Röda Stjärnan om att masken inte höll? De säljer den som "airsoftmask" och räknar säkert själva med att den ska hålla för airsoft, vilket även borde innefatta pistolskott med låg energi. Om den nu inte gör det är masken direkt farlig och det vill de säkert få reda på.

Det finns glasögon och masker som är imskyddade från fabrik och/eller är så väl ventilerade att de inte immar speciellt lätt men något 100% imfritt existerar inte. Vissa av oss (jag, t.ex.) kan få allt utom nät att imma under rätt omständigheter.

Det finns saker som hjälper dock. Imskydd från närmaste optiker räcker för somliga men för mig gör det inte så mycket. Jag är hjälpt av FogTech för det mesta men inte alltid. Goggles med inbyggd fläkt är det bästa jag provat men inte ens de håller imman 100% borta när jag är svettig och luften står stilla.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

majskolv

Postby majskolv » 27 June 2012, 15:35

Jag hadde tänkt att göra det så snart jag har tid mitt internet e nere om en timme för ett tag buhu

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 27 June 2012, 16:17

Brukar ha lite imma ibland, tog och beställde en sådan där FogTech. Tack för tipset, Twist!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 27 June 2012, 16:25

Ingen orsak. :-) Imma är det värsta som finns och väldigt få produkter funkar alls. FogTech är det bästa jag har provat och då har jag gått igenom tre olika optikers spray, Op Drops och diverse husmorsknep.

TwinkleDew
Lag: Plastkastarna Airsoft
Played Since: 2011

Postby TwinkleDew » 27 June 2012, 16:30

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Achilles
Lag: BattleGroup Myrmidon

Postby Achilles » 27 June 2012, 18:18

Jag har spelat hockey i hela mitt liv, där används en hel del Fog-Tech till visiren som annars skulle imma igen totalt.

Men det finns ett gammalt hockeyknep som är betydligt billigare och minst lika bra. Ta lite schampo och gnugga in på båda sidor av linsen. Efter det tar ni en handduk eller lite papper och gnuggar in det ordentligt tills det inte längre syns att det är något schampo kvar på linsen.

Voila! No more Fog

mvh Achilles
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 27 June 2012, 18:34

Man kan använda diskmedel (utan granulater) också. Vad som helst som bryter ytspänning fungerar. Man ska dock akta sig NOGA för att använda rengöringsmedel på glas med inbyggt imskydd (Bollé t.ex.) eftersom det löser upp beläggningen och gör hela ytan grumlig. Jag har förstört ett par verkstadsglas på det viset. Som tur är var de billiga.

Silikonspray kan faktiskt också fungera och det är något som de flesta airsoftare redan har hemma. Jag brukar gå över vindrutetorkarna på bilen med silikon med jämna mellanrum. Förutom att billiga biltema-torkarblad håller minst tre gånger längre än vanligt får resterna som hamnar rutan den att stöta bort både vatten och imma.

majskolv

Postby majskolv » 2 July 2012, 03:33

Tack för alla tips jag ska nog kanske skaffa en cactus hobbies mask eller nåt men ochså kanske dom där som zexs tipsa om.
MVH Joar

Return to “Utrustning”