511 dot sight... speglar för mycket.. något man kan göra?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Copyright91
Played Since: 2015

511 dot sight... speglar för mycket.. något man kan göra?

Postby Copyright91 » 6 November 2015, 18:05

Hej.
Har nyligen börjar spela o skulle behöva lite hjälp.

Införskaffat en M4A1 o ett 551 advanced compact dot sight from Strike Systems.

Jag har svårt med siktet då de speglar så mycket bak. Jag se antingen bara mitt eget ansikte... eller så ser jag lite av varje. Då blir de svårt o snabbt se motståndarna.

Någon som vet ett bra tips?
Funkade rätt bra på inomhusbannan. Men utomhus ser jag jätte dåligt.

Annars mycket nöjd med siktet. Den följer väldigt bra även om man håller bössan lite snett osv.

Mvh Mike

Herr Nilsson
Lag: S.A.W
Played Since: 2012

Re: 511 dot sight... speglar för mycket.. något man kan göra?

Postby Herr Nilsson » 6 November 2015, 22:51

Billiga sikten lider nästan alltid av det problemet och tror du tyvärr får leva med det. Dyrare sikten och några få kina kloner lider inte av reflektionen. Mitt G&P reflekterar inte vidare mycket till exempel.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Thinker
Played Since: 1997

Postby Thinker » 7 November 2015, 00:57

Det är ett vanligt fel på Eotech rödpunkt kloner pga designen av optiken. Är det ljust bakom dig eller du är solbelyst kan det vara helt hopplöst använda sådana sikten. Vanliga tub rödpunkt har annan optisk konstruktion internt och får där med inte samma problem.

Har inget sådan sikte själv och ingen aning om det går att göra något mot det, ev med polariserade filmer osv men skulle säga det inte värt besväret.
This space intentionally left blank

Copyright91

Postby Copyright91 » 7 November 2015, 06:07

I min värld så är 1000kr inte billigt. Men jag lever kanske i en drömvärld eller så va den väldigt överpris. Jag fick den i alla fal för halva priset (500kr) då lådan va förstörd.

Ja de va någon slags film jag hoppades på någon kanske testat... men jag får väll se... får kanske i framtiden, skaffa en för utomhus. Som sagt så är den helt ok på inomhusbannan.

Tack för att ni hjälper en nybörjare :)

Mvh Mike

Copyright91

Postby Copyright91 » 7 November 2015, 06:31

Men va skulle ni tipsa om för sikte då föresten? Länka gärna då jag kan få se den.
O gärna under 1000kr.

Som sagt blir de nog mäst inomhus spel för mig.
Viktigt att siktet visar rätt bra trots att du kanske kollar in lite snett osv.

Mvh Mike

Gwlyddyn
Lag: Спарта
Played Since: 2010

Postby Gwlyddyn » 7 November 2015, 09:57

Vill du ha ett parallaxfritt rödpunktsikte lär du få lägga bra mycket mer än 1000 kronor.

Personligen kör jag enbart kopior på Aimpoints T/H-serie. Med dessa har man inte problemet med reflexer du nämner ovan.

Thinker
Played Since: 1997

Postby Thinker » 7 November 2015, 12:33

Vad som är dyrt/billigt är relativt beroende på situation, förväntningar, krav, olika personer osv.

Men ja, man förväntar sig något bättre kvalitet på något för 1000kr än 300kr, tyvärr inte alltid det uppfyller det inom airsoft prylar.

Med tanke på riktiga Aimpoint rödpunkt sikten är parallax fria endast över 50m... ;)

Men jo parallax är ett mycket mindre problem i airsoft, och så länge rödpunktsiktets tub är längre eller diametern är smalare i princip ingen faktor. Det blir mer Eotech kopior, Docter sikten och sådant som kan påverkas men inte mycket. Då är det större problem med låg ljusstyrka utomhus speciellt när det är kallt, dåliga switchar som glappar mm och batterilivslängd i sikten då många använder CR2032 som är helt värdelösa batterier pga interna kemin, det finns bätte men nästan omöjliga att få tag på. Energizer eller GP batterier har precis samma kemi som billiga kina CR2032, bara något bättre tillverkade. Undvik elements elektriska produkter då de hittills alltid haft dåliga konstruktioner internt och som äter batteri.
This space intentionally left blank

Return to “Utrustning”