En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om AEG vapen hör hemma direkt i forumsdelen. För andra vapentyper och frågor finns särskilda delar.
User avatar
Bennybira
Posts: 640
Joined: 14 May 2012, 20:59
Lag: -FNM-
Played Since: 2008
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Bennybira » 9 October 2014, 10:11

Precis :)
Men hicap förbud råder redan på en hel del ställen :) Så det oroar mig inte.

baracken
Posts: 366
Joined: 19 May 2012, 22:49
Location: Nyköping

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby baracken » 9 October 2014, 11:37

@bennybira
Du vill andra klasserna så endast vapen som används som dmr t.ex i RS kommer få spelas som dmr och med den högre utgångshastigheten? Alltså ingen m4/m16

User avatar
Bennybira
Posts: 640
Joined: 14 May 2012, 20:59
Lag: -FNM-
Played Since: 2008
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Bennybira » 9 October 2014, 11:45

Ja det är tanken.

Men en "snipermoddad" m16 (5.56 platform) funkar ju också?!
Vet inte vad ni jänkefiler kallar dem. SPR mod x???

Problems? :)


Exempel på vapen:

Smg & carbine.
"AK family". (exkl. lmgs (rpk(74))
m4 m16 hk416 etc ("ar15 family")
Mp5 / 7 / 9 UMP etc.
Aug
P90
G36 k/e/whatever
Masada ACR osv osv.

BR - battle rifle.
FN Fal
g3ax
Finns säkert fler bössor som passar här.

LMG - light machinegun.
FN minimi family (m249 etc)
Stoner LMG
RpK & Rpk74/n/s

HMG - Heavy machinegun.

"ma deuce" .50 cal
.30 cal
m240 / GPMG
PKM PKMN PKP

DMR - Designated Marksman Rifle
SVD/s/m
SR25 (vad de nu kallar dem)
SPR mod x
HK 417 (long barrel)
SCAR H (under samma premiss)

Bolt - Bolt action rifle
All hand bolted weapons.
L96
Sv98
m700

User avatar
Bennybira
Posts: 640
Joined: 14 May 2012, 20:59
Lag: -FNM-
Played Since: 2008
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Bennybira » 16 October 2014, 09:36

En liten bump post. Nu med förklaringar och säkerhetsavstånd.
Skrivit på englääääs då det är del av ett större dokument jag arbetar på.

_____________________________________________________________

This table shows the different weapon classes and the maximum muzzle velocity. Shown in metres per second. To the right you can read and remember your minumum engagement distance (MED)

SMG & Carbine______________: Max 100 m/s | Semi / Full auto.
____________________________0 metres CQB friendly

Battle rifles / BR(FAL, g3,) etc___: Max 115 m/s | Semi auto only.
___________________________10 metres

LMG (m249 RPK Stoner etc) ____:Max 115 m/s | Shorter bursts
____________________________10metres

HMG (m240 / pkm/ pkp)________:Max 132 m/s | Shorter bursts
____________________________20 metres

DMR (Svd/sr25 mod.BR) _______:Max 152 m/s | Semi auto only
____________________________20 metres (semi)

Bolt (handmantlat)_____________:Max 170 m/s
____________________________:Max 192 m/s
____________________________25 vs 35 metres

In case you are asking yourself:
“Why can a DMR running 152m/s engage at the same distance as a HMG, Unfair.. buhuhuh”
Precision of fire AND rate of fire.
The amount of bbs in the air is much less when firing aimed semi auto versus bursts.
ALSO. All dmrs must be equipped with scopes to count in the DMR class.
So reasonably, aiming is more precise.
Target acquisition is also more precise.
The same goes for the DMR 152 vs the bolt 170.
Almost the same MED.
But the extremely low rate of fire of a bolt rifle makes this functional practice.

Mrmonkeey
Posts: 744
Joined: 3 July 2014, 21:25
Played Since: 2014

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Mrmonkeey » 16 October 2014, 09:50

En tanke jag hade. Säg att man vill bygga en 50cal tung kulspruta. Men eftersom den är 50cal och vill efterlikna effekten av en riktig så bör den skjuta någorlunda hårt. För att tex skjuta igenom tätare buskage osv där inte vanliga når. Kan man då trimma den till tex 150ms om man trimmar ner rofen på auto så den skjuter segt som en semi. Tanken jag tänkte är att ha en som skjuter då hårt o långt med auto dock en seg automat lite likt den riktiga.

User avatar
Bennybira
Posts: 640
Joined: 14 May 2012, 20:59
Lag: -FNM-
Played Since: 2008
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Bennybira » 16 October 2014, 10:14

Om du känner att den inte platsar i HMG klassen?
Ska den skjuta 150m/s får den gärna skjuta semi.
Då kan du panga så mycket du vill, men det finns ingen risk att den skjuter mer än vad skytten trycker av!

Ren säkerhets-aspekt. Om den ändå ska skjuta så pass långsamt d.v.s!
Då kan man klassa in den (fast monterad) som en DMR uppe på ett fordon.
(Lite regelböjande men samma grundprincip)

Anser inte att "trigger hold" vapen ska ha det trimmet. Därav sänkningen av "grundtrimmet" till 100m/s

User avatar
SkauneJohan
Posts: 110
Joined: 18 August 2014, 19:06
Location: Bromølla

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby SkauneJohan » 16 October 2014, 10:32

intressant! jag personligen tycker om förslaget :D som nån skrev tidigare skulle det även kunna kombineras med hur mycket ammo en person får ta med sig

det enda jag ställer mig funderande på om battlerifles bara ska va semi, ex scar H har ju inga stora problem att skjuta full auto IRL, absolut e det betydligt svårare med fal och g3 som har betydligt kraftigare rekyl dock borde små burstar gå endå....

sen ser jag problemet samtidigt med högre trimgrad och att bli prickad en massa (så kluven) :roll:

Mrmonkeey
Posts: 744
Joined: 3 July 2014, 21:25
Played Since: 2014

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Mrmonkeey » 16 October 2014, 10:35

Ah bara en tanke. 130ms räcker säkert. Tanken var just en långsam men hård hmg. För o symbolisera den riktiga. Lång räckvidd men järnsikten för att kompensera automatläget. Vet inte hur snabbt den riktiga skjuter osv. Men detta ör ett projekt jag funderade på att göra ritning osv på. Tänkte så jag vet vilken styrka jag ska sikta på osv. Halvt off topic. Jag tycker reglerna ser väldigt bra ut iaf

User avatar
Bennybira
Posts: 640
Joined: 14 May 2012, 20:59
Lag: -FNM-
Played Since: 2008
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Bennybira » 16 October 2014, 11:10

Tankar är bra :D
Det brukar visa att man läst vad någon skrivit.
Semi till en ma deuce? Inget att fundera på eller? :)

Kul att få så enorm positiv respons.
Väntar spänt på resultat.

stelbent
Posts: 118
Joined: 7 January 2013, 09:03
Played Since: 2006
Location: Lidköping

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby stelbent » 16 October 2014, 11:12

Damn bennybira! I applaud you!

Mrmonkeey
Posts: 744
Joined: 3 July 2014, 21:25
Played Since: 2014

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Mrmonkeey » 16 October 2014, 11:51

Haha jo. Ska först komma på konstruktionen då jag vill ha rejäl rekyl oxå.

User avatar
Sandman
Posts: 131
Joined: 9 May 2012, 16:45
Lag: Romeo India
Location: Rydboholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Sandman » 16 October 2014, 13:47

Tycker att det skulle vara att förstöra tungkulspruta fullständigt om man tvingades skjuta semi.
Vi i RI har en HPA driven M2HB och man skjuter oftast korta skurar, på längre avstånd kan det bli lite intensivare eld.

Anledningen till semi på tex. M4 mm. Är väl att få fram dynamiken på spel och att man använder begränsningar av olika slag för att frambringa avändningsfunktionerna på tex. Understöd!
Det är inte så spännande för dom som släpar runt på m240, när en m4 eller AK47 skjuter lika mycket!
R.I.
Field medic

Cleaner
Posts: 636
Joined: 10 May 2012, 22:36
Location: Haninge, Stockholm

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Cleaner » 16 October 2014, 14:08

Sandman 1+!

Att som KSP skytt, ta med alla dessa extrakilon måste ha något "gott" med sig ;)

Understöd ska ju vara...understöd... :roll:

Att köra burst^s på en M249 , som regel i spel, skulle göra att jag skulle tappa lusten och dra fram M4:an istället och panga.
Prickskytt

Mrmonkeey
Posts: 744
Joined: 3 July 2014, 21:25
Played Since: 2014

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Mrmonkeey » 16 October 2014, 14:13

Tanken med en ma deuce är att jag ska ha den så verklig som det går dvs ca 7.5skott i sekunden. Och stor rekyl samt kraftig ms för användning på långt avstånd. En dmr kan på single skjuta snabbare än 7.5skott i sekunden iaf. Det var min tanke. Den riktiga väger oxå ca 38kg. Utan ammo om jag kommer ihåg rätt

User avatar
Bennybira
Posts: 640
Joined: 14 May 2012, 20:59
Lag: -FNM-
Played Since: 2008
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Bennybira » 16 October 2014, 14:26

Tjena Sandman.
jag har lite svårt att tyda ditt inlägg
Vad lirar ni med för trim i eran bössa nu?

Om du skjuter i 132m/s med din tunga kulspruta så är det med "mina" trimregler 32m/s mer än karbinerna som skjuter tillbaka.

Om du skjuter med 150m/s fullauto nu så är det 18m/s över nuvarande fullauto-karbiner.

Vips är man av med alla lägen där något kan passera innanför säk-avst. under ihållande eld.

Tror de flesta klarar av att ge rätt så bra täckande eld om de pausar lite mellan skurarna. Det är den pausen jag är ute efter.
Man hinnre lägga märke till om man träffat sitt mål, om målet skriker träff etc etc. Har varit på MÅNGA spel där understödare bara manglar och manglar. De hör inte vad som sägs till dem och det har lett till lite otrevliga situationer.

Är 132m/s verkligen för lite när karbinerna är så begränsade?


@Cleaner.
Inte för att vara otrevlig. Men Du får gärna vara lite mer specifik.
Det för redan med sig ett 30+% övertag i utgångshastihet.
Det för redan med sig ett 500+% övertag i magasinstorlek
Det för redan med sig ett 100+% övertag i eldhastighet mot semi och bolt folket på banan.

Jag misstänker att majoriteten av spelare med karbiner redan skjuter semi väldigt mycket.

@ Mrmonkeey
Check!
Gött att du kollade upp eldhastigheten :)
Tror dock du missat en viktig poäng. En DMR KAN skjuta fortare. Men varje kula kräver ett avtryck. Det betyder att eldgivningen är mer kontrollerad. Det finns så gott som inga argument mot det. :geek:
Det är bara så det blir med semi-eld. Därav dess bruk nästan uteslutande i RS situationer.

När man ändå snurrar i "RS" snack.
Så gott som samtliga M2or jag sett i bruk skjuter kortare bursts... Pga.. wait for it... Kontroll!
:ugeek:

User avatar
YogHippie
Posts: 1724
Joined: 7 May 2012, 15:03
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002
Location: BONNARP
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby YogHippie » 16 October 2014, 14:58

Helautobössor som tuggar i 150m/s är inget jag skulle vilja ha mot mig på spel, eller på samma sida ens, då jag för det mesta råkar gillar de jag spelar mot.
Det är roligare att grilla och äta korv efter spelet än att mata lagkompisar med soppa för de har ansiktet sönderskjutet.

Jag ser en stor potential i BennyBiras förslag på en ny sorts klassning av vapen och deras fps.

Dels tar det ner (återställer) utgångshastigheterna, där jag inte förstår varför man någonstans trollade fram att cqb skulle ökas från 100 till 109, och skogsauto från 120 till 132.
Inte meningen att pissa på någon nu, men kan se kopplingar till ptw-bössor där folk antingen hade 10m/s lägre än alla andra med sin 110cylle, eller 10m/s för mycket med sin 130-cylle, vilket då gjorde att man ökade på trimreglerna för att kunna få spela med 130.an. (?)

Bara för man har en tung bössa monterad så ska inte det generera specialbehandling och fördelar. (imho). Om jag lastar min ryggsäck med 40kg sten, får jag kuta runt med 130-bössa och skjuta fullauto på 0m säk?
I slutändan är alla bössor soft air gun-vapen.. som skjuter plastkulor. Oavsett utseende och storlek.

Förslag och tanke: Fullauto på alla bössor upp till 132m/s kan vara tillåtet.
Då kan alla de som vill skjuta fullauto få göra så, samt att om man har en bössa som inte tycker om att cykla singel/semi-skott hela tiden utan att krångla, kan vara med på spel.
DOCK.. om man då kastar in kombinationsregeln på att det finns ammobegränsningar, så lär man få slut på kulor snabbare än andra, om man är auto-skytt.


Hippies hakade på VSAF's tabell för att göra allt så enkelt det bara gick, då det varit hur mycket tråkiga frågor som helst på spel, där folk inte har koll på vilken trimtabell som gäller, för det är alltid 1 helt ny eller 2 olika från ett spel till nästa. Fram för ett unisont och nationellt regelverk som man som arrangör kan ta del av och använda på sina spel.
Då vet alla alltid vad som gäller. Om någon sen känner sig "kräääänkt" och tvunget vill få skjuta 150m/s med 0,43-kulor så får de helt enkelt hitta spel där detta tillåts.

Säkrare spel ÄR roligare spel. Den alternativa säkerheten är handhavandet.


Har en 10-20 tankar till som florerar.. men ska försöka sortera dem något mera så de inte blir lika luddiga som detta. HAha!

User avatar
Sandman
Posts: 131
Joined: 9 May 2012, 16:45
Lag: Romeo India
Location: Rydboholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Sandman » 16 October 2014, 15:29

Sorry om det är lite osammanhängande, sitter och kör grävmaskin samtidigt! ;)
Jag reagerade mest på semiförslaget på tungkulspruta!
Vi kör med en Dytona HPA med blowback!
Vi kan ställa trycket från 100ms till kanske 200ms, eller tills boxen pajar! (200bars tryck i tanken) :)
Jag vill bara att det ska vara en markant skillnad mellan en M4 och en M249, sedan mellan en M249 och en M2 eller M240!
R.I.
Field medic

User avatar
Bennybira
Posts: 640
Joined: 14 May 2012, 20:59
Lag: -FNM-
Played Since: 2008
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Bennybira » 16 October 2014, 15:38

@Yog.
Förslaget om fullauto upp till de gränserna (132m/s) är IMO helt ok OM det fortfarande hålls inom vapenklasserna!!!!
Jag misstänker att många är ännu mer nöjda då :)

MEN, Och det är ett stort men.
När man börjar krypa upp på 132m/s fullauto utan någon burst kontroll börjar DMR bössorna tappa sin verkan.
Hela tanken med trimreglerna var att komma ur det enorma "fullauto högt trim pajjar för resten" grejjen.

Exempel på "understödsskjutande" från verkliga, inte riktigt så perfekta, världen.
https://www.youtube.com/watch?v=kiA_W9-pW9Y

@Sandman
Ahaaarr :D
Då fattar jag. Jag fick frågan om en 150m/s m2 ;) Det var därför jag föreslog semi till den.
Upp till 132m/s med tung kulrspruta = INGET SEMIKRAV ;)


CLARIFICATION:
"kort burst" = ca 2 sekunders eldgivning / typ 20-25 kulor. Oavsett rof.
Last edited by Bennybira on 16 October 2014, 15:59, edited 2 times in total.

Thinker
Posts: 440
Joined: 15 May 2012, 16:17
Played Since: 1997
Location: Markaryd

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Thinker » 16 October 2014, 15:46

Så vitt jag kommer ihåg var 109m/s CQB reglen just för att många AEGs som CA osv (förutom TM), låg på 96-106m/s ur lådan, men det var innan kina klonerna började spottas ut som ofta har betydligt högre trim, samt det ibland är/var svårt att trimma ner AEGs till under 100m/s, finns få fjädrar som ligger under 100 och det är ett problem i kombination med täta system. Vet själv jag har behövt klippa fjädrar osv för att försöka kommer ner under 100 gränser. Det är skillnad ja, speciellt vid skott på 1m, men det är inte jättestor skillnad i energi från 1J till 1.2J, så 109m/s regeln var en kompromiss men samtidigt en absolut gräns, inte ett skott över den energin från vapnet (inte genomsnitt), men generellt tänkt användas när det bara fanns en klass ovanför på typ 130m/s för auto/semi och i bland terräng utomhus.

Så 109m/s regeln är en kompromiss för dels underlätta så folk kan spela med sina vapen och dels för att någon gillade just det m/s värdet i sina listor istället för säg 105m/s.

Ett problem med många vapenklasser och att försöka göra skillnad mellan vapen är att det är 6mm kulor vi skjuter med dess ballistik och säkerhetsavstånd. Det går bara praktiskt sett göra viss skillnad mellan vapen, oavsett om det är en pistol, hagel, karbin, ksp, dmr, gevär eller lätt kanon. Det måste bli kompromisser, som vissa inte kommer gilla. Bäst är om man fokuserar klasserna för de vanliga vapnen, inte för de få undantagen som är ovanliga.

Önskemål på regler för semisnipers, tunga kulsprutor, höga magasin kapaciteter osv är sådant som ställer till och komplicerar regler mer än de bidrar till bra spel.

Det jag ser är problemet att M4or liknar M249or är att flesta kör med stora midcaps till AEGs, så det är inte lustigt de kan skjuta som fasen. Behovet är inte att begränsa mängden mag man har med ut, utan begränsa mängden kulor i magasinen. Det är skillnad mellan bära och strida med 10mag med 70-85skott i varje vs 10 mag med 150-170skott i varje. Att få folk att faktiskt inte ladda magasin fullt är en annan sak. Saknar den gamla max 85-90skott i magasin reglerna, delvis för att KSP med boxmag utmärker sig mer.

Jag är själv inte speciellt intresserad av spel med högtrim bössor för det är alldeles för ofta som folk som använder dem skjuter på reflex vid beskjutning innan de ens börjar tänka över säkerhetsavstånd om de ens gör det. Jag har varit målet för sådant väldigt väldigt många gånger och har ärr på kroppen och huvudet efter det. Föredrar helt klart spel med lägre trim, men det är annan diskussion.
This space intentionally left blank

Mrmonkeey
Posts: 744
Joined: 3 July 2014, 21:25
Played Since: 2014

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Mrmonkeey » 16 October 2014, 16:17

Måste förtydliga att min fråga var av nyfikenhet på hur folk ter sig till en fullauto som har väldigt låg rof. Dvs lägre än vad flesta skjuter på semi som har högt trim. Om jag skulle bygga en ma deuce så skulle jag förhålla mig till vad folk tycker är rimligt. Sen kommer jag oavsett bygga den isåfall enligt rs. Med samma mag kapacitet och hög rekyl osv. Och självklart skjuta bursts och inte mata tills magget tar slut. Därav vill jag oxå ha hög rekyl så det ska vara väldigt svårt med längre burst. I övrigt så trimmar jag mina vapen så nära 100 det går och ökar träffsäkerhet och räckvidd med bra pipa o gummi osv.

User avatar
YogHippie
Posts: 1724
Joined: 7 May 2012, 15:03
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002
Location: BONNARP
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby YogHippie » 17 October 2014, 11:25

Ser gärna en tabell färdigställd ASAP så man kan se hur det hela ser ut och kan fungera med säk, etc.
Skall även maxvikt på kulor läggas in för de olika klassena?

User avatar
Bennybira
Posts: 640
Joined: 14 May 2012, 20:59
Lag: -FNM-
Played Since: 2008
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Bennybira » 17 October 2014, 16:56

Här kommer tabellen. :) v.1.0
Ursäkta att det är en bilaga. Problem med bildbredd.

Förklaring:
Tabellen är baserad (inte kopierad rakt av) på VSAFs upplägg och säkavstånd.
Kommer en changelist längre ner i inlägget.
Vapen får chrona under sina gränser. DOCK GÄLLER FORTFARANDE SEMI / FULLAUTO reglerna för vapentypen.
Ovanstående är balanserings-relaterat.

Trimtabellen.
trim.png
Vsafs tabell som jämförelse
vsaf.png

Changelist kontra tidigare tabeller i tråden:
- Jämnat alla joule till "hela halvor" - Lättare att avläsa & mäta efter
- Alla hastigheter avrundade neråt. - Det är en Då ligger man alltid "under joule"
- Säkerhetsavstånd enligt joule och justerad för balans, Dock ej neråt!
- Färgmarkerad tabell enligt CQB-vänlighet
- Bytt plats på LMG och BR i tabellen för att ge BR lite mer hastighet än LMG (balans)
- LMG är fullauto. Max 110m/s med samma säk. som BR. (balans)
- HMG ersätter "Auto B" men med burstbegränsning (tidsbaserad). Lite högre säk (15m vs 10m)
- DMR sänkt till 151m/s (vs tidigare 158m/s) Bibehållet säk. (balans neråt vs HMG, balans uppåt för Bolt A&B)
- Bolt A max m/s sänkt till 174 m/s (vs tidigare 182m/s) Sänkt säk med 5meter. (balansering för att tillåta folk med "klenare" snipers lite trevligare skottmöjligheter)
- Bolt B max m/s sänkt till 212 (avrundning av joule..). Bibehållet säk.
Last edited by Bennybira on 17 October 2014, 17:57, edited 1 time in total.

User avatar
YogHippie
Posts: 1724
Joined: 7 May 2012, 15:03
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002
Location: BONNARP
Contact:

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby YogHippie » 17 October 2014, 17:13

Gillar hela upplägget. :)

Dock 2 tankar;
1. Flytta upp LMG så den och HMG är så att säga samma och ta bort maxburstgrejen. Understöd ska få lov att tugga boll och hålla nedhållande eld.
2. Battlerifles borde få lov att skjuta fullauto de med. Begränsningen av boll kanske istället kan komma av den maxkapacitet man har i antalet kulor och magasin man får lov att bära med sig.
Detta gör då att folk med BR-vapen som inte klarar av att cykla singleskott utan att hänga sig, slipper det tekniska problemet och risken.

Är de gröna(ish) CQB-vänliga rader eller vad menas? :)

User avatar
SkauneJohan
Posts: 110
Joined: 18 August 2014, 19:06
Location: Bromølla

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby SkauneJohan » 17 October 2014, 18:40

håller helt med om ammo begränsningar här e ett förslag

smg 3-500 boll
carbine 2-300 boll
BR 150-200 boll
LMG/HMG massa
DMR ca 100 boll?
bolt ?

User avatar
Erka
Posts: 232
Joined: 14 May 2012, 21:57
Lag: FTE - Fire Team Echo
Played Since: 2010
Location: Norrköping & Mandal

Re: En diskussion om Trimregler, Dynamik & Specialistroller.

Postby Erka » 17 October 2014, 18:52

Kör i ett jänkarlag och en konfiguration som vi kör med och som oftast fungerar på de flesta spel är följande.

Utgångshastighetef
HK416 ca 100ms, CQBtrim.
m249 ca 125ms
Barret, ca 135ms.

Ammobegränsningar
30-50bbs/mag, karbin
Ca 3500bbs/mag, understöd
Ca 20bbs/mag, sniper


Vill vi sedan ha mer bulor med oss så har vi fler mag.

Det vore kul om rollerna kunde märkas av mer ute på spelen så jag tror att denna diskussion är ett steg i rätt riktning.

Att möta en fiende med MP5K á la 150trim har en viss charm dock.. :roll:


Return to “Vapen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests