Funkar bara Uppochner. Vad är fel?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om AEG vapen hör hemma direkt i forumsdelen. För andra vapentyper och frågor finns särskilda delar.
Dennois
Played Since: 2014

Funkar bara Uppochner. Vad är fel?

Postby Dennois » 7 October 2014, 18:00

Hej

Jag har en CYMA 048 AK74
Uppgraderat till 11.1Li-po
Precisions pipa
Mjukt gummi
pistong, oringar osv.

Problemet är att den funkar på Single fire. men när man kör Auto så spottar den bara upp kanske var 5'e kula och ibland inte alls. men håller man den uppochner matar den på för fullt..
Är det mitt orginal maggasin som har för svag fjäder att mata upp kulorna tillräkligt fort? eller är de Hopuppen som strular på något vis? tipps på åtgärd skulle uppskattas. krig på söndag och skulle vilja ha löst det tills dess. :) MVH Dennis.

Lazt
Lag: PTH
Played Since: 2005

Re: Funkar bara Uppochner. Vad är fel?

Postby Lazt » 7 October 2014, 18:42

låter som du har ett hi-cap magasin och inte fyller det rätt samt skruvar upp fjädern i det.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Dennois

Postby Dennois » 7 October 2014, 19:08

aa det är ett high cap. jag fyller på det igenom luckan sen skruvar jag upp tills det är fullt men den missar skott långt innan jag dragit ut en hel "Fjäder laddning"
Men beställde just 2 olika Midcap och ett Sector clip..

det borde ju inte vara något annat som kan vara fel va? med tanke på att all mekanik funkar när väl kulan ligger i loppet?

Mrmonkeey

Postby Mrmonkeey » 7 October 2014, 19:30

Är det orginal highcap är dom inte alltid så bra. Kommer nog bli bra med nya midcaps

Dennois

Postby Dennois » 7 October 2014, 20:01

okok tack för respons :D får vänta och se tills maggen kommer om de hjälper :D eller om jag måste slänga in sector clippe't också :)

Return to “Vapen”