Ta bort pistong tand

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om AEG vapen hör hemma direkt i forumsdelen. För andra vapentyper och frågor finns särskilda delar.
peterpan

Ta bort pistong tand

Postby peterpan » 22 February 2015, 00:32

Hej!
Jag köpte precis in en ny pistong, och efter att ha lekt runt med den för att kolla angle of engagement så insåg jag att allting fungerade fint tills kuggarna dragit pistongen hela vägen tillbaka, kuggarna fastnade bakom en tand i längst bak i pistongen så dem inte kunde göra ett nytt varv, så jag antog att jag måste ta bort den tanden på något sett så jag kollade på nätet och såg hur folk gjorde det lätt med dremmel, vilket jag inte har, så vad kan jag använda istället, sandpapper?.
Mvh
P.S Jag hoppas detta är läsbart har haft lite sömn hela veckan nu.

Majoren
Lag: LRRP "Spriggans"
Played Since: 2013

Re: Ta bort pistong tand

Postby Majoren » 22 February 2015, 00:43

Tror dina fingrar kommer blöda när du är klar med det isånnafall ;) köp en fil på biltema, kan inte kosta så mycket. Annars kan du ju skicka den till någon med dremel eller fråga en kompis eller något i den stilen.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Mrmonkeey
Played Since: 2014

Postby Mrmonkeey » 22 February 2015, 09:22

Jag köpte en dremel billigt på jula. Lätt en av de bästa verktygen för airsoft. Hade dött av slipning utan den. Sen kan man göra ganska stor skillnad på täthet i cylindern genom att polera den med polerskiva o dremel.
även spåret där pistongen går kan behövas poleras. Då vissa spår känns som sandpapper och då skapar onödigt motstånd

peterpan

Postby peterpan » 22 February 2015, 12:08

Antar jag ska fråga runt lite, då jag inte har några pengar att lägga på ett verktyg ännu men fortfarande om någon vet ett annat sätt så skulle det vara bra.
Tack för svaren!

baracken

Postby baracken » 22 February 2015, 12:44

Jag har kört med sandpapper och det går men tar lång tid så kör på :p tar det i omgångar om du blir för trött.

fet_apa
Lag: LDT

Postby fet_apa » 22 February 2015, 18:18

Mer intressant är varför, om jag förstått rätt, det är "en tand" över när pistongen är i sitt bakersta läge?
<insert 'cool' one-liner here>

Return to “Vapen”