Icebreaker - eftersnack

rike
Lag: -
Played Since: 2003

Re: Icebreaker. 8-10e november 2013. Rödjenäs

Postby rike » 10 November 2013, 19:14

Stort tack, riktigt bra spel.. !!

Det intressanta stridsledningssystemet gjorde att detta blev ett riktigt höjdarspel..

Jag har länge varit skeptisk till skadekortssystem men jag får säga att det lade till en ny dimension på milsimmet som jag gillade...

BusHi
Lag: PATHFINDERS

Re: Icebreaker. 8-10e november 2013. Rödjenäs

Postby BusHi » 10 November 2013, 20:40

Stridsledningssystemet är helt klart ett steg i rätt riktning. En app till Android är vad som saknas..! Notifikations, GPS, bilder osv blir tillgängligt i ett nafs.

Skadekorten var helt klart en bra twist, ska kitta upp lite mer medic "stuff".

Blött, kallt, blåsigt och jävligt. Härligare än såhär blir det inte ;)

tz
СПЕЦНАЗ
Lag: GRU 13 SPETSNAZ
Played Since: 2001

Icebreaker - eftersnack

Postby tz » 10 November 2013, 21:38

Ett stort tack från arr till alla deltagare! Vi tänker försöka sätta ihop en liten post mortem framöver med gps-timeline ur artemis, inskickade intelbilder osv.

hiro
Moderator
Lag: GRU 13 SPETSNAZ

Re: Icebreaker - eftersnack

Postby hiro » 11 November 2013, 08:52

6h sömn och nu iväg på jobbkonferens. Ibland undrar man vad man pysslar med.

Tack till alla som kom, trots sugigt november-väder. Och tack till alla som utgjort arr-gruppen (från tech till tross och SLPande).

Roughnecks-Knudsen
Lag: Roughnecks
Played Since: 2007

Postby Roughnecks-Knudsen » 11 November 2013, 21:15

On behalf of Team Roughnecks and TGF I would like to thank everyone for a great event, we had a blast of a time!
We would like to have joined the BBQ, but we couldn't find the location when we came back from packing our tent. So we decided to head home to DK.

Hope to see some pictures/video from the game. We have a few on our facebook group ( https://www.facebook.com/groups/495396687149784/ )

Nielsen

Postby Nielsen » 12 November 2013, 12:04

Vi ur ROSN Krater tackar för oss, en grym helg när det kommer till milsim! Vi var varken anmälda som NATO eller Jaamat utan som en liten rysk specialstyrka vars uppgift var att tillfångata och eller eliminera "Raduyev" samt förstöra Jaamat vapengömmor och försvåra för rebellerna. Vår ROE var att inte bli upptäckta så det innebar att vi hade fri eldgivning på båda fraktionerna. Galet spännande situation! Tyvärr kunde vi inte hitta "Raduyev" och det kändes som vi var väldigt nära Jaamats förläggningar flera gånger men hamnade i utkanten av dessa.

Enda striden vi hamnade i var när vi lade upp ett bakhåll på på tre stycken Jaamat som var på väg att lämna skogsbrynet med varsin cykel i handen på lördagen. Ett par korta skurar så var dessa rebeller historia och vi kunde säkra ett pansarskott från fienden, dock förbrukat.
Ber om ursäkt för de två danska Jaamat som stod en bit upp på vägen från skogsbrynet som jag sköt på sekunder efter att vi nedgjort fienden. Jag kunde inte avgöra om ni var döda eller ingame när ni stod upp och pratade. Men efter en snabb konversation så kom det fram till att ni var döda från en tidigare strid i samma område.

Utöver det så tror jag vi var oupptäckta hela spelet, våran ryggsäcksgömma där vi sov verkade inte ha blivit besökt och mig veterligen så blev vi endast sedda av NATO timmen innan spelavslutet på söndagen. Det var i närhet av masten vid järnvägsövergången. Vi var på väg till ryggsäcksgömman när det helt plötsligt dök upp två beigefärgade fordon på vägen, dök ner i skogsbrynet och hoppades på att bilarna skulle passera. Det sköts lite sporadiskt in mot skogen där vi låg när ni passerade och våran kamrat som låg längst bort ropade att han blev sedd av en kille på flaket. Då var det bara att fly in djupare i skogen och korsa järnvägen så bilarna inte skulle kunna jaga efter oss. Som tur var klarade vi oss på fishåret där!

Vore kul att höra om någon grupp såg oss utöver detta. Har aldrig gått så mycket på ett spel och jag har sett flera ställen i Rödjenäs jag aldrig tidigare varit på vilket var grymt kul, lite snabbt räknat så har vi gått mellan 2,5 till 3 mil under hela spelet och hela lördagen var vi genomblöta och nedkylda av det oförlåtande vädret!

Tack till alla deltagare som inte gav upp efter värdergudens utbrott!
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Return to “Föreningen MilSim”