Intresseförfrågan

Moderators: Hälge, Humlan666, Tenggren

Vilket alternativ är mest intressant?

Alt 1
7
14%
Alt 2
18
37%
Båda altenativen
24
49%

Total votes: 49

Hälge
Lag: G.W.S.

Intresseförfrågan

Postby Hälge » 28 December 2013, 17:54

Detta är en eller mer två stycken intressefrågor. Inget är spikat eller klart än. Varken datum eller story.

Alt 1- Hur skulle intresset vara att köra en långdag på fabriken? olika spel och scenarion. Korta och långa spel över 24H.
Det blir inget sammanhållande spel på 24H utan 6-7 st "kortare" spel med nån form av paus mellan.

Alt 2- Tanken är att vi som sagt skall köra varannan lördag på fabriken (om inget annat sker). Om man tar en lördag i månaden i 4-5 månader på rad och gör till en spelserie. Skulle detta vara intressant? Det blir isf 4-5 spel. Det kommer bli olika spelare i varje spel i olika lag självklart. Spelen kommer vara ca 4-5H långa. Non-stopp.
Tanken är att spelen kommer ha en story som spelar sig över 4-5 spel.

Ja allt är lite luddigt just nu. Detta är en förfrågan om intresset finns för nått av alternativen. Eller om det finns för båda helt enkelt?

Har ni några frågor så ställ dom här så kan ja försöka svara så gott jag kan

// Tobbe - SST

Gwlyddyn
Lag: Спарта
Played Since: 2010

Re: Intresse förfrågan

Postby Gwlyddyn » 28 December 2013, 18:01

Bra med lite nyskapande idéer!

Dock ser jag ett problem med längre spel, som märkts rätt tydligt tidigare, och det är manfall. Helt plötsligt är hela banan tom på fiender och det visar sig att nästan hela motståndarlaget valt att ta lunchpaus samtidigt. Personligen så tycker jag att schemalagda, om man nu kan använda det ordet, pauser är bättre. Då blir det mer ös när det väl spelas. Ska det spelas så pass långa perioder så bör det ju vara under sommaren så det är ljust och varmt. Då kan det bli riktigt trevligt.

Hälge

Postby Hälge » 31 December 2013, 00:48

Gw: visst är det så! Det här var en intressefrågan.
Inget datum är alls spikat. Det är mest för våran skull om idéen är att jobba vidare med =)

Mace
Lag: Stockholm SAS

Postby Mace » 31 December 2013, 01:49

@ GW
Tror snarare att det har med vissa individers ovana av längre spel...

Kanske börja klocka innehav sv punkterna så som skedde i tierp tidigare, inte bara vem som har dem sist...

Tror däremot att det kan bli lite problematiskt med ett 12h spel på en såpass "liten" bana. Det skulle bli extremt intensivt på en nivå jag tyvär tror att många tjänstgörande soldater skulle få kämpa med.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Samcro
Lag: East Coast Gators (ECG)
Played Since: 2004

Postby Samcro » 31 December 2013, 14:29

Ett spel på fabriken under max 24 timmar skulle nog funka. Eller iaf kanske från tidig morgon (med mörker) till förmiddag, dag, eftermiddag och sen avslut på kvälleni mörker igen. Så man får med hela spekturmet av ljus :) Behöver ju inte vara just exakt 24 timmar, men ett längre spel typ kanske 12-14 timmar.
// Samcro,
East Coast Gators (ECG)

Hälge

Postby Hälge » 31 December 2013, 14:38

Vi kikar på lite olika möjligheter. Att få till ett uppdrags/scenario baserat spel på 24H nån-stopp skulle vara riktigt kul.
Men det är på tok för litet område för de. Alternativet annars OM man verkligen vill ha 24H är att köra små spel under 24H. Inte riktigt samma sak alls, Men det är ett alternativ. Att försöka styra upp ett 10-12H uppdrag/scenario spel verkar lite mer rimligt.
Övernattnings möjligheter har vi i safen för dom som åker långt med. Vi ska försöka jobba på lite möjligheter under januari.
Kan inte lova nått. Men vi ska försöka göra ett försök iaf.

Enligt omröstningen som vi haft i 2-3 dagar så visar det sig att en spelserie på 3-5 spel verkar intressant.
Samma sak där, vi ska se vad vi kan åstadkomma. Inget är omöjligt. Men all planering tar tid ;)

Rancore
Lag: кратер
Played Since: 2005

Postby Rancore » 2 January 2014, 01:41

Skulle gärna se ett milsim/scenariespel på 8-16h. Då med hårda gearkrav och en bra story. Sen såklart att ryssar är med. ;-)
выразить солидарность с угнетёнными

Hälge

Postby Hälge » 2 January 2014, 02:29

Rancore: skulle det vara vört att åka från Umeå för 10H?

Samcro

Postby Samcro » 2 January 2014, 11:14

Skulle gärna se ett milsim/scenariespel på 8-16h. Då med hårda gearkrav och en bra story. Sen såklart att ryssar är med. ;-)
Vad menar du med "hårda gearkrav"?
Att man skall köra med en stenhård impression eller ha korrekt uniform?

Vi spelar t.ex inte med impression i vårt lag, utan det vi tycker är bekvämt. Detta tycker jag inte borde vara någon begränsning för att vara med på ett milsim/scenariospel (om det inte gäller ett spel som t.ex Berget då)
// Samcro,
East Coast Gators (ECG)

OlleBlue
Played Since: 2012

Postby OlleBlue » 2 January 2014, 11:21

Samcro, om det är ett milsim och man ska spela tex ryssar mot svenskar, då är det klart att det ska vara just ryssar och svenskar och inte ett ihopkok av a-tacs och multicam, då ska det vara rätt gear för den tidsåldern som spelet anges vara, imo.

Samcro

Postby Samcro » 2 January 2014, 14:52

Jo att det skall vara rätt uniform och väst/vapentyp det håller jag helt med dom. Men med "hårda gearkrav" så kan det ju också innebära nästintill korrekta impressions så det var mest det jag undrade över :)
// Samcro,
East Coast Gators (ECG)

Thorsson
Lag: Team Awesome

Re: Intresseförfrågan

Postby Thorsson » 2 January 2014, 20:54

Ett bra alternativ till "hårt gearkrav" är att istället begränsa antalet kulor i magasinen. Det tar snabbt bort extrema eldstrider och gör också att folk håller hårdare i ammon. Kör "low-caps" eller att magasinen får matas med lika många kulor som RS-upplagan av vapnet (självklart kan specialregler för ex. KSP/hagel/snipers tas fram).

Jag och några polare testade själv detta på ett litet CQB-spel, och det gav riktigt bra effekt just av anledningen att man inte kunde stå och spruta kulor i evigheter i korridorerna, man smög mera istället och siktade noggrannare. Ska man dessutom spela på en sådan "liten" bana i 24h så kan det nog vara ett sätt att minska eldstriderna och få spelet att vara längre.

Purvins
Lag: Спарта

Postby Purvins » 2 January 2014, 21:08

Att begränsa mängden kulor i magasinet är väl knappast ett alternativ till att sätta gearkrav utan en helt separat begränsning för att påverka spelsätt snarare än utseende och känsla.

Jag ser gärna spel med hårt satta gearkrav i form av en väl värd impression baserat på antingen ett längre spel eller många små intensiva scenarion där grupper har ett visst uppdrag att lösa. Skulle förmodligen fungera bäst via invite men likväl.

Intresse finns oavsett för båda de föreslagna alternativen i första posten.

Rancore

Postby Rancore » 3 January 2014, 01:42

För det första, mitt inlägg är ett förslag till arrangör. Jag tror att det skulle locka folk likt mig till spelområdet om det var något mer än söndagsröj i BDU och random lull. Det är helt OK enligt mig att spela så. Men jag vill kunna skilja sidor åt och gärna längre spel. Airsoft är mindre och mindre pangande för mig och mer smyga och känsla. Alltså räcker varken låga gearkrav (=not dressed to impress) och ammobegränsningar. :)

Men alla är vi olika. Jag har bara sett att det varit typ 100 personer per spel på detta område. Åker hellre om det är 50 snygga ryssar och rebeller plus ett tajt scenario. Bara mina five cents.

Hälge, bor i Falun nu så inte så långt. Men nog åker folk från land och rike för ett bra 24-36h spel.

Bagpipe
Lag: November India

Postby Bagpipe » 3 January 2014, 09:56

Om man styr upp ett vettigt senario och räknar med att varje inbrytning behöver planeras, så blir det inte 24h "söndagsspel" utan ett mera dynamiskt milsim, då självklart med gearkrav och inbjudna lag...

Tex:
JTF (Ryssar & Jänkare) inbrytning, säkra data desarmera bomber mm
Terrorister (Kolla i Projekt BG tråden vilka som kan vara intresserade) Placera bomber, leva rövare mm

Rancore

Postby Rancore » 3 January 2014, 15:00

Typ exakt sådant spel jag vill på!

Krille
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2010

Postby Krille » 3 January 2014, 17:10

Något sådant som skulle dra vårt lag till andra sidan av Sverige med :)
Kanske inte bara inbjudna lag. Men en lättare ansökning med bild så man ser att det är ett lag som efterliknar något.

Return to “Tampongfabriken Strängnäs”