Operatorgames Tampongen 5 april + halva dagen vanligt spel

Moderators: Hälge, Humlan666, Tenggren

caladria
Lag: Stockholms Brigaden

Re: Operatorgames Tampongen 5 april + halva dagen vanligt sp

Postby caladria » 5 April 2014, 19:35

Får tacka för en sjukt rolig dag :) absolut bästa spelområdet jag prövat på, har allt!

Tyvärr droppade alldeles för många av runt 3, vilket var lite tråkigt för oss som kom vid 12, jag förstår att många var trötta som spelat sedan tidig morgon, men hade gärna sett fler inbjudna till 12 så det hade blivit mer spel för oss andra :)

ikko
Lag: ASST

Postby ikko » 5 April 2014, 19:48

Vill oxå tacka för ett riktigt roligt spel.
Fundera lite på trim gränsen oxå. Jag vart skjuten på armen på ungefär 7 meters håll, hade 2 st långärmade tröjor på mig. Men ändå domnade underarmen av och börja nästan blöda.
Inte för att det gör mig nått. Men känns som att det inte borde bli så mycket med hundra trim?

Annars riktigt roligt å bra spel. Gillade uppvärmingsspelet mest:)

Finnen
Lag: Outlaw
Played Since: 2007

Postby Finnen » 5 April 2014, 20:00

Gillade själv också uppvärmningen mest, tyvärr blev det aningen för statiskt senare.

Finns det inte möjlighet att ha ett pussel/skattjakt-spel likt den ni hade under första spelet förra året?
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Hälge
Lag: G.W.S.

Postby Hälge » 5 April 2014, 20:19

Ikko: vi cronar alla vapen. Så jag hoppas att det var 100. Tycker ni att nån bössa går för hårt så säg till oss arrangörer så cronar vi om bössan i fråga ;)

Finnen: den som väntar får se ;) liknande spel kommer komma!
Tobbe

Lazt
Lag: PTH
Played Since: 2005

Postby Lazt » 5 April 2014, 20:53

Vi i PTH tackar för en trevlig dag, det var kul och intressant att köra opfor under laguppgifterna, synd att inte alla hann med, vi hade gärna bränt av alla lagen istället för vanliga lir, men förstår att alla andra ville lira också :)

Ser fram emot en uppföljare helt klart! Synd på droppet på röda vid treknycket. Kändes som det var fler gula från början också?

Hursom, trött och nöjd, fem solar!
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

cazzler
Played Since: 2007

Postby cazzler » 5 April 2014, 21:09

Tackar för en rolig dag med fin sol och glatt humör, bra träfftagande tycker jag.
Speciellt tack till PTH som lät mig få vara med dem.
Bra arrangerat under omständigheterna. Håller med om att röda lagets antal drastiskt blev mindre, arrangörerna borde fördelat det tycker jag.

ikko
Lag: ASST

Postby ikko » 5 April 2014, 21:34

Jo jag vet att ni chronar å det är jätte bra tycker jag. Men man vet ju aldrig. Det gjorde bara så jäkla ont. Trots 2 tröjor.

Men som sagt riktigt roligt spel.

Dutch
Lag: TF Green

Postby Dutch » 5 April 2014, 22:31

Stort tack till LAB för Operator Games. En fantastisk team upplevelse med spänning i kombination med riktig bra träning. Tack även till Tobbe från SST som ställde upp som våran "Agent Harris".

Myt4z
Lag: LAB
Played Since: 2004

Postby Myt4z » 6 April 2014, 01:16

Vill passa på att tacka alla som kom och spelade, vi hade väldigt kul som arrangörer och vi uppskattar all den feedback ni ger oss! Spec tack till TFV som stod ut med mig som domare.

Som sagt, det var vårt första arr, och tyvärr hann ju inte alla lagen spela som det var tänkt. Som Tobbe redan nämnt så ska vi ju självklart lösa så att ni också får spela igenom dessa 4 uppdrag.

Ös på med feedback så att vi kan bli bättre helt enkelt. Gärna i denna tråd eller i pm till oss om det föredras.
Stort tack till Tobbe i SST som hjälpte till!

Vi ses förhoppningsvis snart igen!

Myt4z
Played Since: 2004

Operatorgames Tampongen 5 april + halva dagen vanligt spel

Postby Myt4z » 6 April 2014, 01:19

Vill även lägga till att det var kul att få ett sådant bra bemötande från alla er spelare trots att arrangemanget inte gick felfritt. Stort att det var en sådan stor förståelse för detta! Även väldigt kul och bra jobbat av de som agerat fi under uppdragen! Tack för det!

Sabre
Lag: TF Kamaitachi
Played Since: 2010

Postby Sabre » 6 April 2014, 03:11

Första gången på fabriken, komemr lungt flera gånger hit!
Ordentlig SiB och ordentliga inbrytningar. :twisted:
Kanske ta och försöka kostrukera någon form utav listladdningar? :lol:

Trots att mina bössor funkade knapp (lirade med 3 gas magasin) så vart det rejält öss.

Lite synd att man inte fick använda taket, visste inte om det innan och ber om ursäkt för att vi nyttjade det första tiden utav sista spelet.
Dock så blev det mycket suktande efter det, då vi har två stadsskyttar i gruppen å gillade att ränna/klättra med stegen.
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Eooyz
Lag: CSC
Played Since: 2011

Postby Eooyz » 6 April 2014, 03:44

Som Sabre sa innan mig så får jag be om ursäkt för lite klättrande i de första spelen. Hur som helst väldigt roligt att få köra ordentlig SiB tillsammans med laget och rensa övervåningen tillsammans med Virenius i andra spelet var grymt roligt.

Överlag så tycker jag att det verkade vara ganska lagom mycket folk som spelade, inte för lite så att man aldrig såg någon men inte heller för många så att man inte hade någonstans att ta vägen. Jag ser hellre att ni inte tar in för många än att stället blir proppfullt.

Hälge
Lag: G.W.S.

Postby Hälge » 6 April 2014, 07:12

80 platser annonserar vi oftas ut.
Ca 70 brukar dyka upp. Ungefär så många det var igår ;)

Allan_g
Lag: N.C.S - Northwood Combat Securit

Postby Allan_g » 6 April 2014, 08:09

Vi i N.C.S agerade FI på station 4. Vi försökte i bästa förmåga att "agera" enligt försvarsmanus och även vara konsekvent mellan de fyra lagen som gick den banan. En sak som måste gå lite snabbare är flytten och resset mellan stationerna.

Tror genom att AR är ute med informationen om uppdragen långt innan och deltagande lag/FI pluggar på dessa så kommer det flyta på snabbare. Sedan är resten upp till Agent Harris och deltagande lag att hålla tempo mellan stationerna kommer det kortas ned med minst en timme per 4 lag.

Överlag såg det ut som alla deltagare hade roligt och utmanande övning för sina lag .
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Seabas
Lag: Raptors

Postby Seabas » 6 April 2014, 12:16

Raptors tackar för en åter trevlig dag även fast förmiddagen drog ut på tiden så är vi nöjda. Alla vet vi att saker inte alltid blir som det planeras men inga sura miner från oss.

Får tacka LAB och alla andra som vi tyvärr inte han se något av att ni tagit er tid för att ordna något annorlunda.

Pwnda
Played Since: 2012

Postby Pwnda » 6 April 2014, 17:18

Jag kommer kontakta varje lag för att se hur de vill lösa gårdagen, både för de lag som tävlade och de som inte hann med att få tävla. Verkar vara positiv kritik som kommer kring hela idén om tävlingamoment, LAB o SST kommer att föra en diskussion om hur ersättningsspelet eller ev en ny heldags lagtävling kommer att arrangeras. Jag skulle vilja be att en representant från alla de tävlande lagen, som fick spela och som inte fick spela, att skicka mig sitt telefonnummer via PM så kommer jag snabbare att kunna ta kontakt med alla lag för diskussioner om hur vi går vidare.

Ett stort tack alla som ställde upp som fiender, ni är de som gjorde evenemanget så kul o bra för de lag som hann spela, Dominion o Allan G får ett stort tummen upp för deras totala inlevelse vilket skapade kaos o förundran på de tävlande lagen. Stort tack till alla som kom ut o körde efter kl.12! Nästa gång så får de laget som känner att det blir tråkigt eller ojämnt hojta till oss arrangörer så vi kan korrigera lagen, om fienden inte har några att skjuta på för att folk drar så blir det ju även tråkigt för dom. Alla uppskattar om folk säger till :)

Mr H

Postby Mr H » 6 April 2014, 21:18

Tack för bra spel! Flaggspelet funkade bra. Riktigt kul att spela från taket. Sorry för det! Vi trodde det var ok när våren kommit.

Dålig träfftagning dock. Även när man stormar ett rum, 20 röd mot två gula så ska de fem vi hann skjuta ut
ta sina träffar ;-) Mkt bättre träfftagning sist.

Ser fram emot nästa gång.

Rebelofsvearike
Lag: TFV

Postby Rebelofsvearike » 7 April 2014, 17:29

Tackar för ett riktig bra tävling/träningsdag :)
U mirring brah

Bagpipe
Lag: November India

Postby Bagpipe » 7 April 2014, 23:28

November India tackar för en grymt bra dag!

Tack till LAB som arrade, SST som lyckats fixa ett sånt grymt ställe, alla som ställde upp som "B-Styrka" och sist men inte minst, våra med kombattanter i TF Insomnia!

Krille
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2010

Postby Krille » 8 April 2014, 07:10

Devt6gr14 (TFI) får tacka för ett riktigt kul spelupplägg.
Bra jobbat arrangörer! Lite segt att inte alla hann spela igenom. Men var ju första spelet i den här stilen :)

Var helt klart värt den långa resan, kommer gärna tillbaka med resten av laget som tyvärr hade annat för sig.

Speciellt tack till NI för samarbetet!

Pwnda
Played Since: 2012

Postby Pwnda » 8 April 2014, 09:45

Kul att ni gillade upplägget och att det kändes roligt :D

Har kontaktat alla lagen och det verkar finnas intresse för att köra detta igen, så vi planerar för fullt med SST för att lösa ett datum och helt nya uppdrag :D

Return to “Tampongfabriken Strängnäs”