Epic Factory 16/8-14 (Ny info)

Moderators: Hälge, Humlan666, Tenggren

Myt4z
Lag: LAB
Played Since: 2004

Re: Epic Factory 16/8-14 (Ny info)

Postby Myt4z » 16 August 2014, 20:49

Instämmer med tidigare talare!

Bra arrangerat, bra ideer och bra genomfört. Tack alla som deltog idag för en bra dag.
På återseende!

Gwlyddyn
Lag: Спарта
Played Since: 2010

Postby Gwlyddyn » 18 August 2014, 07:46

Tack till SST för ytterligare ett par bra spelupplägg. Blir lika imponerad över hur bra området är varje gång jag spelar där. Hoppas ni kan hålla på länge, länge.

Vill be om ursäkt för mina små vredesutbrott men lågt blodsocker, absolut mitt eget fel, och stundtals helt vedervärdigt dåligt träfftagande och diverse Full Auto är en dålig kombination. Som tur är så är det lite som en Terrier; Stundtals högljudd men totalt ofarlig.

Goter88
Lag: Division Bärsärk
Played Since: 2012

Postby Goter88 » 18 August 2014, 09:58

Tack för bra arrangemang! Jätte kul!

Angola, vet ej om det är dig mer än halva gula laget pratade om, men det är väldigt bra att du ber om ursäkt.

För det var just en deltagare på det röda laget som stundtals var väldigt jobbig och hördes över hela området med just en hel del utbrott om mer eller mindre allting.

Tyvärr sänkte det spel upplevelsen en aning och flera var riktigt upprörda över personens beteende, som bl a gick fram under en vild diskussion till en gul deltagare som hade träffduk på sig och sköt han i magen med pistolen !! - då var det nära att det slutade i mer än just "diskussion". Helt oacceptabelt. Den personen som sköt bör hålla sig borta från dessa arrangemang och hellre stå i någons bakgård och skjuta prick på tallrikar.

Hur som, tack annars för en bra dag!
Division Bärsärk!

Myt4z

Postby Myt4z » 18 August 2014, 10:03

Vi i LAB hade en situation med Gwlyddyn i lördags. Vet att det var några i gula som hade det med. Exakt vad vet jag ej och tänker ej kommentera de andras situationer då jag inte har detaljerna.

Ett hett tips är att ta det på plats. Jag pratade med Gwlyddyn efter spelet på plats. Det är oerhört svårt att ta det på nätet efteråt och det är lätt att folk "hörde si och så".

Som sagt, ta det på plats ppl :)

Gwlyddyn

Postby Gwlyddyn » 18 August 2014, 10:14

Det var väl specifikt två tillfällen som jag röt till och då var det följande:

Två snubbar som står HELT i det öppna ute på gårdsplanen. Jag beskjuter dessa på 20-25 meters håll med 10+ skott och dom springer glatt in bakom en huskropp och börjar skjuta tillbaka. Med tanke på att jag vet att min PTW klarar att sätta 10/10 skott på en fotboll inom 30 meter så.. Nej, jag missade inte.

Jag blir utskjuten uppe på parkeringsplattan, ropar "träff", sätter mig ner på huk och börjar famla efter träffduken och blir mer eller mindre bombarderad i ansiktet/huvudet under fem sekunder.

Sammanfattning:
Full Auto. Detta hände även andra spelet trots att Tenggren sagt till under genomgången.
Obefintliga lagmarkeringar. (En snubbe hade en gul patch 5x7 cm på ena armens sida. Detta löser man ju enkelt med att kräva att det är just SST's armbindlar som gäller.)
Libanonrensningar.
Flera spelare som inte tog vapenträff trots att man tömmer ett halvt magasin på dom.

Det blev helt enkelt lite för mycket. Jag har liksom inte sinnet nog att bara, som många i det röda laget, ignorera sånt utan jag ryter till. Rejält. Jag vet inte om det var många förstagångsbesökare/nybörjare som inte orkat kolla reglerna eller vad men bortsett från det så var det bra. Ska hålla käften nästa gång.

Myt4z: Det är precis så man löser det. Det var ju egentligen ingen situation att tala om heller. Kollade på filmen igår och det som händer är personen jag skjuter ut tar två kliv in bakom väggen och ropar sen träff. Det missade jag i stridens hetta helt enkelt. My bad.

Ber om ursäkt ännu en gång och lovar bot, mer mat i kroppen och bättring. Är inte dummare än att jag vet att det blev lite väl gormigt.

Pwnda
Played Since: 2012

Postby Pwnda » 18 August 2014, 10:36

Saken är den att även om folk beter sig konstigt eller fel, så sätt på en träffduk, gå fram och prata lite om situationen istället. De flesta tar nog emot en tillsägelse.

Först o främst så när det uppstår konflikter så bör man tänka lite på sitt egna agerande, dvs att inte "betala tillbaka" med samma eller värre mynt, bara för att man blev sned för tidigare situation med helt andra spelare. Jag tycker att man ska utgå ifrån att andra INTE fuskar, spela för att ha kul och funkar inte det så ta upp det med arrangören.

10-20 pers i gula laget fick istället se och höra om en massa sjuka situationer som absolut inte är ok på ett spel.

Vi i LAB sa till en spelare i gula laget som använde fullauto på sin karbin och responsen var tystnad från den spelaren. Vet inte om det var spelare som aldrig varit där förut men man läser väl alltid reglerna om spelet innan man skriver upp sig för spel.

Min två cents.. ;)

Scotty
Lag: =(TT)=

Postby Scotty » 18 August 2014, 12:27

Damn. Måste missat ALL action. Hade dessutom bara en confirmed kill. Med pistol. Friendly.

Trots det en riktigt kul dag. Proffsigt arrangerat med kul spel. Tack till SST som anstränger sig för att leverera bra spel!

Vad blev spelresultatet?
Proud member of =(TT)=
a.k.a Trojan Trespassers

Hälge
Lag: G.W.S.

Postby Hälge » 18 August 2014, 12:40

men man läser väl alltid reglerna om spelet innan man skriver upp sig för spel.
Det ska man göra. Har man vart hos oss tidigare så kan man sluddra genom dom ifall det har dykt upp nått nytt.
Vi i LAB sa till en spelare i gula laget som använde fullauto på sin karbin
Kanon! Det får ni som är hos oss ofta, gärna fortsätta med. Som arrangör ser man inte allt.
Då är det jätte bra om ni som är hos oss ofta hjälper till med såna små saker. Det uppskattas jätte mkt.

I lördags så var det en hel del nya på banan märkte vi. Tenggren missade sonika att prata om singel/auto helt enkelt. Så vi får ta på oss 50% av de. Andra 50% fail går till dem som inte läste reglerna innan "debuten" hos oss.

Och ang träfftagandet så vet jag inte ens vad jag ska säga. Blir så trött på de.
Jag har fått några filmer skickade till mig på solklara situationer. Ska sätta mig ner nån dag och kolla genom dom. Ni/du/dom som har mer filmer på solklara situationer får gärna dra ett PM till mig om ni vill vara anonyma.

Gwlyddyn

Postby Gwlyddyn » 18 August 2014, 12:43

Hälge: Känns inte som det är värt att lägga krut på det här mer.

Jag har för min del släppt det nu och vi tar nya, friska tag nästa gång. Bättre allt, mindre gormande från mig, mer lulz.

Image

Hälge
Lag: G.W.S.

Postby Hälge » 18 August 2014, 12:46

Jo. Men det har inte vara vart på det här spelet ang träfftagandet.
Vi måste göra nått.

Scotty
Lag: =(TT)=

Postby Scotty » 18 August 2014, 18:33

Hur trist det än må vara så verkar dåligt träfftagande vara en ofrånkomlig del av spelet. Så jag är med Gwlyddyn här - släpp det och koncentrera hellre krafterna på att identifiera den individ som i en diskussion sätter en kula i magen på motståndaren. Hade jag varit närvarande i en sådan situation skulle jag aldrig acceptera att personen fortsatte spela. Jag hoppas för allas skull att den personen inte sätter sin fot på Tampongen igen och skulle personen försöka så borde individen ifråga upplysas om att han/hon/hen inte är välkommen.

Ska man komma tillrätta med dåligt träfftagande så tror jag att man behöver aktiva observatörer som har mandat (och guts) att plocka individer av banan. Det förutsätter att man varit där och då just i situationen och har en klar uppfattning om vad som skett. Och det är relativt tuffa krav att ställa på en arrangör.

PS. Fortfarande nyfiken på resultatet. DS.
Proud member of =(TT)=
a.k.a Trojan Trespassers

Myt4z

Postby Myt4z » 21 August 2014, 09:59

Här är videon från liret.
Gwyddlyn, vår situation är med. Du får själv bedöma om du tycker jag är seg med att säga träff här :)

Passar på att tacka för liret igen och hoppas att SST snart frälser oss med ett nytt spel på tampongen!

http://youtu.be/CZvaFTbzmqA

Gwlyddyn

Postby Gwlyddyn » 21 August 2014, 10:18

Angående resultatet så måste dom gula ha vunnit så uselt som det gick för oss. Vi tappade alldeles för mycket tid på att försöka få tag i en nyckel som "tappades" när bäraren blev utskjuten.

Myt4z: Det var som sagt en miss av mig i plastkastandets hetta. Hörde klart och tydligt att du gormade "Träff!" på min egen film. Som sagt; Helt my bad på den. :)

(Jag skyller självklart på mina glappande kina-Comtacs!)

Myt4z

Postby Myt4z » 21 August 2014, 10:49

Its all good!
Jag blev förvånad hur jäkla snabbt allt gick när jag kollade videon i efterhand..

Return to “Tampongfabriken Strängnäs”