Operatorgames 2 den 13 September

Moderators: Hälge, Humlan666, Tenggren

Pwnda
Lag: LAB
Played Since: 2012

Operatorgames 2 den 13 September

Postby Pwnda » 24 August 2014, 03:46

Vi testar att få till en heldag på Tampongfabriken med detta upplägg, utan öppet spel efteråt.
Regler finns här: viewtopic.php?f=35&t=28359

Vi har redan bjudit in några lag men det finns platser kvar för fler lag som vill testa sina "airsoft"-kunskaper i stridssituationer. Kravet som vi har är att laget ska ha ett antal mellan 5-10 st spelare. Begränsat antal lagplatser, max 8 st anmälda lag.

Har tänkt oss följande: 4 st uppdrag som ska genomföras i en snitslad bana genom Tampongfabriken. Tidskrav per uppdrag är 15 min. När en lagmedlem blir skjuten under ett uppdrag måste laget avgöra om de ska låta honom dö för att klara uppdragen snabbt eller om han ska få medkit(som bandagen ni använder) för att se till att alla medlemmar "går i mål". Mer info om detaljer tar vi på plats. Samling för genomgång sker kl.10:00, spelstart kl.11:00.
Alla 8 lag kommer börja ute på olika uppdragen samtidigt sedan köra alla 4 första uppdragen efter varandra, så väntetiden för lagen och fienden blir minimerad.

Exempel på uppdrag,
Hostage rescue, Overwatch, Capture or Kill, Strike Mission. Fiender/Hostages/VIP på uppdragen kommer att vara LAB / SST / NCS / TA / PTH medlemmar.

Speldatum är Lördagen den 13 September 2014. Spelavgiften kommer att vara 200 kr per spelare för både Operatorgames 2 under en heldag. De som var anmälda till Op games 1 och inte hann spela har en reducerad anmälningsavgift.

Prisutdelning till vinnande laget sponsras av Röda Stjärnan som bjuder det vinnande laget på en endagskurs i Klättring/firning och repellering tillsammans med en utbildad instruktör från försvaret.

Röda Stjärnan kommer även att närvara på plats de kommer att sälja kulor, gas, powerbars och annat smått o gott. Om ni har önskemål att de ska ta med sig något speciellt ut på plats så kontakta: svante@rodastjarnan.com.

Är ni intresserade? Skriv upp er på listan genom att trycka på besvara som vanligt och skicka PM:a mig hur många preliminärt som kommer från ert lag senast 29 Augusti 2014.
Anmälan är bindande och man ska kunna betala in anmälningsavgiften vid uppmaning. För att vi inte ska råka ut för att oseriösa lag skriver av sig fem dagar innan evenemanget.

Obs! vi kommer endast att presentera de tre bästa lagen på en lista efter tävlingen för att inte "hänga ut" något lag som deltagit i detta arrangemang.

Har ni frågor så återkom till mig :D

Lag som bekräftat att de kommer:
1. Operations Team Zero
2. TFV
3. Task Force Artemis
4. Division Bärsärk
5. LDT
6. The Unit
7. MSOT 2080
8.
OBS! MAX 8 lag!

Reservlista:
1.
2.
3.
4.
5.
Last edited by Pwnda on 1 September 2014, 19:51, edited 6 times in total.

Goter88
Lag: Division Bärsärk

Re: Operatorgames 2 den 13 September

Postby Goter88 » 24 August 2014, 17:15

Division Bärsärk
Division Bärsärk!

Pwnda

Postby Pwnda » 24 August 2014, 20:10

Lag som bekräftat att de kommer:
1. Operations Team Zero
2. TFV
3. Task Force Artemis
4. Division Bärsärk
5. LDT
6. The Unit
7. MSOT 2080
8.
OBS! MAX 8 lag!

Reservlista:
1.
2.
3.
4.
5.

Bekräftade fiendelag som kommer:
PTH
NCS
TA
SWEBAT
LAB

Whisky_Coffe
Lag: LDT
Played Since: 2010

Postby Whisky_Coffe » 10 September 2014, 14:26

Bara för att påpeka!

Har ställt lite regelfrågor i regeltråden. Vore bra om dessa kunde besvaras till senast fredag.

Tack på förhand.
-"Var tionde drönare är en albatross"

//LDT:are som snackar skit

Jotun
Lag: TFA
Played Since: 2008

Postby Jotun » 12 September 2014, 21:55

Om någon har ett extra puxing batteri att ta med så skulle det vara guld! betalar i vad ni nu vill ha :)

Gwlyddyn
Lag: Спарта

Postby Gwlyddyn » 13 September 2014, 16:51

Tackar för ett underbart sista spel på Fabriken.

Mycket roligt att testa lite mer ovanliga upplägg med små scenarios. Trevligt snack, god träfftagning och fint väder.

LB

Postby LB » 13 September 2014, 20:01

Tack alla för idag!!
Stor applåd till arrangörerna, riktigt roliga uppdrag och fiendelaget som gjorde en fantastisk insats.
på återseende.
:twisted: :twisted:

Pampe
Played Since: 2000

Postby Pampe » 13 September 2014, 20:02

LDT tackar alla för idag kul som f..n :twisted:
We are his Hammer and we die standing.
''Loyalty through emotion and cruelty through devotion''

Kamphund
Lag: TEAM AWESOME
Played Since: 2007

Postby Kamphund » 13 September 2014, 21:03

Vi i TA tackar även vi för en av dom bästa dagarna på tampongen vi har varit med på . Bra humör och ett riktigt bra träfftagande.
Tusen tack till arr för detta år.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Senil
Lag: Miffo
Played Since: 2011

Postby Senil » 13 September 2014, 22:10

Vi i MSOT2080 vill tacka alla som var "b-styrka" och framför allt arrangörer för ett otroligt bra dag.
Mer scenarion där skjuta inte är det primära åt folket!

Vi hade riktigt kul idag även om vi kanske inte lyckades så bra på alla uppdrag... :shock:
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Jack Scarecrow
Played Since: 2013

Postby Jack Scarecrow » 13 September 2014, 22:13

Var jättekul:) Lite smutsig efter att ha blivit nertvingad på golvet varje runda men men^^ Tur att jag bytte rum iallafall annars hade jag varit helt blöt och geggig och troligtvis fått skador av allt skräp på golvet i labbet. Men nu blev det inga problem alls :D
Hade gärna spelat svårare att ''övertala'' men då hade inte lagen hunnit med uppdraget. De hann inte ens visitera mig precis så var bara 1 lag som faktiskt hittade mina gömda vapen innan de blev attackerade av dem. Det är nått de får träna mer på. Visitera era fångar!
Lyckades nog knivattackera varje runda förutom på det laget som faktiskt visiterade mig ordentligt, som vanligt alltså :roll: People never learn.....
Tror bristen på tid var anledningen till att de ansåg att visitera skulle vara slöseri även fast de nog förlorade mer tid på att heala upp eller jaga efter mig när de väl hade blivit attackerade.
Men alla lag klarade uppdraget så skulle säga att det var en lyckad station:)
Vi på vårat uppdrag spelade väldigt snällt och såg till att alla lagen hann ut innan tiden tog slut. Mina vakter t.ex dödade aldrig någon på nedervåningen och vi hade regler om att inte skjuta ut för många ur de tävlande lagen.
Själv satt jag oftast med ryggen mot min ''dörr'' om jag inte hade hört en granat eller högt ljud utanför så en tyst attack tjänade man på där vilket de flesta lagen lyckades med. Tror det bara var 2 grupper som kastade granat utanför och första killen in under en av de rundorna möttes av en kofot i bröstet :D
Ger + till den gruppen som inte sköt ner mig när jag hade pistol uppe och riktad mot dem när de kom in. Det är inte ofta man ser airsoftare som inte skjuter ner en direkt när de får vapen mot sig utan fortfarande försöker övertala en att lägga ner det.
Även + den gruppen jag drog upp pistol mot och siktade rakt i ansiktet på deras lagkamrat då de inte dödade mig häller. Min pistol var både tom och nonfunctional btw:) Vet att killen endå tog träff på det men hade inte behövts.
Vet att vissa andra stationer körde lite för hårt och kanske inte förstod själva idéen med att B-styrkan inte ska vara berädd innan och göra allt för att själva vinna.
Blev lite jobbigt för Pap som blev skjuten hela tiden trots att de skulle rädda honom men det är lite lagens fel också.
Men det är nått man får styra upp mer till nästa gång om det blir liknande spel på andra ställen.
Min station funkade utmärkt iallafall. Skriv gärna vad ni tyckte om de andra då jag inte vet vad som hände där:)

Klibbis
Played Since: 2014

Postby Klibbis » 13 September 2014, 22:25

Det var jävligt kul att få vara med och spela som B-Styrka, vill tacka alla lag och framför allt LAB som arrangerade allting, bra jobbat!

Pwnda

Postby Pwnda » 13 September 2014, 22:44

Kul att läsa vad ni tyckte, helt ok att ni kommer med både ris o ros, vi klarar av all kritik! Det gör att vi kan tänka på det mer till nästa gång!
Hörde och såg enastående prestationer från B-styrkorna idag, det är ni som gör att uppdragen blir bra o roliga för alla inblandade, stort tack för er insats!
Vi hoppas att lagen hade kul, vi tackar alla för att ni ville delta idag och hoppas att vi ses på nästa Operatorgames, vart det nu kan bli någonstans :)
//Easy

Gwlyddyn
Lag: Спарта

Postby Gwlyddyn » 14 September 2014, 08:44

Jag var tvungen att åka innan allt räknats samman. Vilket lag vann?

Här är en liten filmsnutt på vår lösning av uppdrag 4.

http://youtu.be/xVH5kjmGdn8

Pwnda

Postby Pwnda » 14 September 2014, 09:22

Sammanställningen blev:

TFV 28 poäng
OTZ 24 poäng
The Unit och Task Force Artemis på 23 poäng på delad tredje plats

TFV vann en heldags klättring, firning och repellering för 9 personer sponsrad av Röda Stjärnan.

Vi kan skicka ut all statistik till de lag som vill ha det, PM mig så ordnar jag detta!

Jotun
Lag: TFA
Played Since: 2008

Postby Jotun » 14 September 2014, 09:48

Grymt kul spel!!! Ser fram emot nästa!

Jag tappade ett we p226 mag med en blå etta ritad på bottenplattan, hojta om ni hittat den :)

Myt4z
Played Since: 2004

Postby Myt4z » 14 September 2014, 14:23

Tack för igår alla inblandade.
Jag hade hand om Station 4, och hade otroligt kul som domare. Stor eloge till PTH grabbarna som agerade fiender på min station. Kul med lajvandet som gör uppdragen så mycket mer levande. Fick några sjukt roliga sekvenser på video när Dominion konstant försöker sälja på deltagarna allt ifrån borstar till kameltäcken.

Kul att köra samma uppdrag 7 ggr som domare, och ingen av ggrna var den andra lik.

Tack för den positiva feedbacken vi har fått, sånt är alltid kul och det värmer. Som Easy påpekar behöver vi även kritik, små som stora saker som vi kunnat göra annorlunda. Antingen här i tråden eller gärna skicka in skriftligt till oss.

På så vis kan vi förbättra om det nu blir något spel i framtiden!

Återigen, tack alla för igår!

Goter88

Postby Goter88 » 14 September 2014, 20:23

Ang den skrikiga filmen ovan och det uppdraget ;) Vi fick som info att ALLA skulle behandlas som CIVILA tills någon ev utgör något hotfullt. Vi gick lugnt o sansat in. Kan tänka mig att dessa scenariospel är bjuder på en väldans mycket olika tolkningar av alla regler och informationer man får av spelledarna. :P

Mycket cred till arrangörer och Bstyrkor. Vi hade kul och lärde oss en massa. Jäkligt bra teambuilding måste jag säga! TACK!
Division Bärsärk!

Pwnda

Postby Pwnda » 14 September 2014, 20:45

Angående det uppdraget som du nämner Goter88, tanken från min sida var att lagen skulle hålla sig gömda och spana första 5 minuter av uppdraget. Sedan skulle de få sitt target och slå ut honom. När lagen skjutit och ska fram för att ta bilden så ska resten av "civila" springa för att hämta sina vapen och öppna eld mot laget. Vad jag förstod från Mytaz så gjorde nästan alla lag olika lösningar, vissa väntade på mer info, vissa gick in och kontrollerade samtliga civila, vissa gick in och smög, mm. Vilket är jättekul för det är alltid intressant att se hur andra tänker i olika lägen :D

Goter88

Postby Goter88 » 14 September 2014, 21:03

Absolut, dessa spel bjuder på en massa tolkningar och man kan inte vara så fyrkantig 8-)
Division Bärsärk!

Myt4z

Postby Myt4z » 14 September 2014, 21:26

Så är det Goter88 :) det var lag som körde den "lugnare" approachen likt er också. Är upp till varje lag att angripa situationen på det sätt de tycker är bäst :) om de vill behandla civila genom att handklova dem så är det ok :)

Goter88

Postby Goter88 » 14 September 2014, 21:30

Vi var nog lite "fega" och ville inte ta i så vi spricker och tänka för mycket utanför spelidén ;)
Division Bärsärk!

fireminded1

Postby fireminded1 » 14 September 2014, 22:16

Hej allihopa.

Vill också passa på tacka alla för en härlig och intensiv dag på tampongfabriken!
Jag var nissen som sprang runt med en kamera i nävarna under dagens slut och knäppte lite bilder.

Tänkte dela dessa med mig. :D
DSC_5636.jpg
PreviewOPG2
Fler bilder finns här! --> https://flic.kr/s/aHsk2Y6GdW

Är det någon som inte vill vara med på bilderna, dra ett pm till mig!
-- LAB --
Like A Boss

Myt4z

Postby Myt4z » 14 September 2014, 23:11

Vi var nog lite "fega" och ville inte ta i så vi spricker och tänka för mycket utanför spelidén ;)
Förstår vad du menar!
Målet var att ni skulle ha kul :)

Jack Scarecrow
Played Since: 2013

Postby Jack Scarecrow » 14 September 2014, 23:16

Någon som har filmer från under tävlingen? Måste väl finnas något lag som hade kamera på sig och kanske som filmade min station?

Return to “Tampongfabriken Strängnäs”