"Leka krig" Airsoftdokumentär

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
Genocide
Admin
Lag: JTF-S
Played Since: 2007

"Leka krig" Airsoftdokumentär

Postby Genocide » 1 August 2012, 23:56

Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Omegamortis

Re: "Leka krig" Airsoftdokumentär

Postby Omegamortis » 2 August 2012, 00:07

Mycket trevligt! Kul att se en seriösare dokumentär om hobbyn, istället för alla filmer när det BARA skjuts. Som sagt; uppskattas!

Nitisk
Lag: New World Operations

Postby Nitisk » 2 August 2012, 00:15

Synd att det oftast är så att tv alltid tar de mest extrema att visa. Visst jag håller med i mycket dom säger, men jag tycker inte bilderna när de spelar är så representativa. Har t.ex nog aldrig sett nån som springer och gör en "film-kullerbytta" i ett spel. Blir ju lite fel syn för dom utifrån som tror vi springer och gör sånt i skogen. Annars är det väl ett bra initiativ.

Omegamortis

Postby Omegamortis » 2 August 2012, 00:19

Ja, det kan jag hålla med om, det kanske är lite missvisande. Men att ha folk som pratar om hobbyn är bra, så slipper folk förhoppningsvis att tro att vi alla stödjer krig och mord.

Ducky
Återförsäljare
Lag: Hawaiian Lone Commando

Postby Ducky » 2 August 2012, 00:20

Nitisk: Så säger du bara för att du inte var med på sista rundorna på C&C:Åbyn. Fler commandomoves per minut än i värsta actionrullen. :twisted:

Genocide
Admin
Lag: JTF-S

Postby Genocide » 2 August 2012, 00:47

Tänkte påpeka att den är filmad av en airsoftare och inte TV=)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

p33krN
Played Since: 2011

Postby p33krN » 2 August 2012, 03:06

Kan hålla med om att "actionscenerna" är lite missvisande. Det finns ju ganska mycket airsoftmedia från stora spel runt om i landet som man kan använda sig av.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Kvarnen
Lag: TFA

Postby Kvarnen » 4 August 2012, 23:19

Tyckte den där var himla bra! Tycker den fångade den generella "airsoftaren"

Plus att de har helt rätt, en "airsoftare" har julafton flera gånger om året ;)

MarLin
Lag: Viking Security Agency

Postby MarLin » 5 August 2012, 02:04

Jaha... så den filmen har hittat ut i etern tillslut. Den spelades in 2008 om jag inte minns helt fel.

Är bla jag Marko MarLin Lindell och Robert Papa Infidel Vestin som framstår som riktiga as nördar på filmen, vilket man ju var också.
Inspelad här i Luleå och spelsekvenserna är riktigt b... en del av sekvenserna var efter önskemål av filmskaparen, bla action rullningen.

Den är egentligen tänkt att vara betydligt längre så vissa delar har tappat sin mening tex just den del med action rullningen som jag har för mig skulle beskriva att as spelandet kunde vara lite som en action film eller ett dataspel där man själv deltog i handlingen istället för att bara titta eller spela.

Jisses vad nördig man var...
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

gsa bengan
Lag: G.S.A

Postby gsa bengan » 7 August 2012, 22:51

Bra film. Känner igen mig själv i mycket. Har dock inte riktigt samma stöd o budget som vissa i filmen :)
Last edited by gsa bengan on 6 December 2012, 13:41, edited 1 time in total.

Claymore

Postby Claymore » 13 August 2012, 21:00

Underbar dokumentär som man värkerligen känner för.

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 25 August 2012, 03:01

Jag har gjort en kullerbytta ingame dock var det under ett paintball spel i början av 90 talet. :)
Men det var inte så skönt med en 20oz flaska på ryggen. :D
Och det var ingen sån där jag ska flasha kullerbytta utan det var efter ett hopp från ett tak ner i en backe så hade liksom inget val typ.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Aracus
Lag: SARC
Played Since: 2010

Postby Aracus » 25 August 2012, 03:36

kan då nämna att jag gjort en del halv-volt/kullerbyttor under spel. oftast från en kulle eller snöhög men inte alltid. Dock kan jag inte minnas att jag sett någon annan göra något dylikt

appslapp
Lag: Stridsverket

Postby appslapp » 25 August 2012, 20:57

Det har allt hänt kullebyttor ingame;)
Image
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Jarod-LD
Lag: Los Diablos
Played Since: 2004

Postby Jarod-LD » 25 August 2012, 21:19

Appslapp: Va det där en "jag snubbla men för att se cool ut så gör jag en film kullerbytta" manöver :)

loke_olsson
Lag: U.S.A.F

Postby loke_olsson » 2 September 2012, 10:04

Trevlig liten dokumentär film

cowabunga
Lag: serpents

Postby cowabunga » 2 September 2012, 10:51

Bra dokumentär, gillar @2.32 :)

Appslapp: Det ser mer ut som en du har fått en pungspark än en kullerbytta :lol:

HappyCamper

Postby HappyCamper » 2 September 2012, 11:31

Mycket trevlig rulle :) Den speglar ju faktiskt oss "Nördar" som vanliga människar som brinner för ett intresse så tokigt som vapen på ett inteligent sätt.

mehailz
Lag: ODA-036 "STALKER"
Played Since: 2008

Postby mehailz » 8 September 2012, 22:53

Jisses vad nördig man var...
"Var"? Du spelar inte längre?

Förövrigt så hatar jag att få höra "nörd". Har fått höra det hela mitt liv. Till och med när man började e-sporta, tjäna pengar på det, bli respektabel och vinna mästerskap, så var man en nörd. Enbart för att man inte spelade fotboll, eller tyckte inte om samma musik / filmer som alla andra. "nörd" förknippas ju oftast med teknologiska hobbys/intressen/jobb men om man då även kan lägga det på airsoft så kan man ju applikera det på vad som helst i stort sett. Mode nörd, fotbolls nörd, inte direkt för man hör det ofta;]

Detta är precis som alla andra hobby's som folk inte förstår.

När man har hållt på med e-sport och sådant med, så förstår inte folk det heller. Men alla måste tycka om något, och brinner man för det, så gör man helt enkelt bara det! Att bli kallad för nörd p.g.a det, som ofta används som en nedsättande term, är bara muppigt och omoget.

Väldigt bra dokumentär dock vill jag tillägga, alltid roligt att se dokummentärer som inte följer spåret av gammel media utan går in lite mer på djupet och visar inte bara alla udda sidor.

Dark
Lag: F.E.A.R
Played Since: 2009

Postby Dark » 9 September 2012, 18:43

Bra film. Känner igen mig själv i mycket. Har dock inte riktigt samma stöd o budjet som vissa i filmen :)
Haha I second that :mrgreen:

Bra film!

Whopper
Lag: SHEAT Motala
Played Since: 2000

Postby Whopper » 14 November 2012, 01:32

Vet inte hur jag kom in på den här tråden men kan inte låta bli att skriva, dokumentären var rolig. Kan helt klart se hur hobbyn kan missuppfattas ifrån en ovetandes perspektiv. Vet inte om dokumentären förbättrade syn på hobbyn men ett tappert försök. Pratade nyligen med en som blev förvånad att vi skjuter på varandra när jag nämde mitt senaste missöde. En skur med kulor i ansiktet från ca 3m, efter att jag skrikigt träff och var på vägg upp bakom mitt skydd haha, fläskläpp och bulor blev det.
Tydligen finns det en hel del som tror att man bara skjuter på tavlor och burkar m.m med airsoft bössor... måste erkänna att jag sköt på min första tavla nyligen för att försöka ställa in siktet utan framgång, men innan dess kan jag inte minnas att jag skjutit på något annat än folk som kravlat runt i skogen.

Slog mig lite att många aggresiva kommentarer på tex youtube nog kommer ifrån folk som tror airsoft är nån bs variant på en vanlig bössa, ungefär som ett fjantigare luftgevär och används till samma sak som ett vanligt luftgevär, prickskytte. Tex den här censurerade kommentaren jag såg under ett GI TV klipp "Whats the point? Get a real gun you ******* action figure!". Uppenbarligen har han inte förstått vad poängen är, och jag tror att det är så med en hel del. Visst jag gick skytte i många år och det gick bra, men efter salongsgevär gick jag aldrig över till nästa steg, det var bara för tråkigt.
Airsoft för mig är för svårt att förklara, som nämns i dokumentären. Varför sitta och spela data när man kan få kondis och skjuta på varandra på riktigt. Det är kul men lite dubbelmoraligt för jag är helt emot riktigt krig, det är bara kul tills någon gör sig illa. Men kan inte komma ifrån att både bössor och gear är väldigt snygga och coola ändå. Tror dock att dom flesta som tycker illa om airsoft ändrar uppfattning efter att ha provat ett spel med en schysst aeg och inte en gammal spring pistol ifrån 90talet.

Paintball är kul det med, men det är mer "sportigt" om man får säga så. Det passar som det också. Airsoft är lite mer cosplay/lajv aktigt/realistiskt.

manuva

Postby manuva » 18 January 2013, 03:33

Oh, look mom, I'm famous. :) Det är jag som rullar runt i sanden där. Nämnda combat rolls var givetvis mycket riktigt filmcrewets special rock'n'roll requests. ;)

Random kuriosa: Anna (tjejen i filmen) bor numera intill en lång vit strand i soliga Indien med sin nya kille och lillpojken. De har det helt fenomenalt, och vi är alla vänner för livet.

Callahan: Haha, jag har gjort en liknande grej för tio år sedan, fast i lasergamesammanhang - jag försökte rulla lite smidigt genom ett bakhåll iklädd lasersensorväst à la Optimus Prime. Hilarity did ensue.

MarLin: Alla nördars nördar, helt fångade av att få prata om våra pojkleksaker. :D

Return to “Posing”