inaktiva på forumet ?

Om forumet och sajten.
TheNolton
Played Since: 1999

inaktiva på forumet ?

Postby TheNolton » 8 February 2019, 14:43

Vad har hänt känns som folk är inaktiva på det forumet nu är det ju så att det cirka 7-8år sedan jag själv var aktiv i den här hobbyn men känns som folk är väldigt inaktiva i jämförelse med hur det var för... har det dyket upp någon ny sida folk samlas på diskutera och byter info på nu under tiden jag var inaktiv ??

LiquidSnake
Lag: Raptors

Re: inaktiva på forumet ?

Postby LiquidSnake » 8 February 2019, 15:24

Majoriteten har dragit till Facebook

Droopfy
Admin
Lag: Romeo India
Played Since: 2011

Postby Droopfy » 8 February 2019, 17:00

Det är synd för det är på forumen man kan hitta informationen. På facebook druknar informationen i flödet.
Helt värdelöst egentligen, om man inte svara på samma frågor miljoner gånger.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

MODDAN
Lag: Local Fascist Law Enforcement
Played Since: 2002

Postby MODDAN » 8 February 2019, 19:21

Jag har också märkt av flykten till fejjan. Enormt tråkigt.
Problemet är ju att alla redan har ansiktsbok på grund av vänner, skrytförmåga, enkelhet etc. Men precis Droopfy säger drunknar all vettig information i det konstanta flödet av nonsens.
Dock måste jag säga att flykten tog fart när det började ta allt längre tid att få tillgång till airsoftbörsen. Att sälja vapen, ens replikor, på facebook är ju extra superförbjudet, så det har ju dykt upp två konkurrenter:

https://www.dustyguns.se/

https://meanguns.se/f/

Turligt nog är kvalitén på dessa konkurrenter "meh" på sin höjd. Har försökt köpa via dem vid två olika tillfällen, och ingen av försöken bar frukt. Tycker det fortfarande är mycket trevligare och enklare här, men då måste det bli ruljans och omsättning.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Oerlikon
Played Since: 2015

Postby Oerlikon » 8 February 2019, 19:34

Det är ingen idé att posta en fråga på forumet längre, det är ingen som svarar, då lessnar folk och söker sig till FB där de får svar inom några minuter.

TheNolton

Postby TheNolton » 9 February 2019, 00:18

Oki märkte av det här lite redan innan jag tog ett uppehåll från airsoft och la mina pengar på dyrare leksaker, motor hobby.. min tanke var då, aj fan folk får huvudet avhugget om det frågar efter hjälp där det ställer "noob" frågor....

Tycket airsoft led för mycket av elitislims.. flera tog sig själv på för stort allvar där det levde sig in för mycket i rollen när/där vi leker krig.
Har dåligt minne, från när jag var på ett stor spel och vi åket till McDonalds... Det var ett gäng till där som var från samma spel, det hade lagt i från sig vapen i bilarna men alla av dom hade sina västar på sig osv.. Det jag störde mig på var det stod tala högt där dom vill att folk runt os skulle överhöra dom om att det var på någon typ av övning, "stolen valor".... Störde mig så hårt på det hela att jag fråga till slut om dom inte var med os på samma stor-spel och lekte krig med os andra. Och fråga tillsluta vad det var för övning det tala om osv....

Kände av samma typ av elitislims här när någon ställde en fråga... så kan ha lite med det och göra också att folk sluta sammanstråla här... Fast om sanningen ska fram var inte jag någon helgon heller hjort pinsam saker som att jag la upp bilder på Facebook när jag var på airsoft spel osv osv inget som skulle hända i dag utan förklaring under att det lek och leksak-vapen eller liknande, om det mot förmoda skulle dyka upp någon ny bild.

Vad jag menar med elitislimsen är folk som tycker det bättre en andra för att det köpet svin dyr saker och läst på masa om hur soldaten det försöker efterlikna gör... Sedan dum förklara andra runt sig för det inte är lika tuffa som det ser sig själv eller något liknade....
Lite samma sak i mina ögon som någon praktikant eller sommar jobbare på något bygge med rena nya jobb kläder, som vet och kan allt redan för det lärt sig i teorin på skolan.

Moderaterna på det forumet hade heltids jobb för i tiden och hålla efter och styra upp osv.
Airsoft Sverige var så stor samlings plats att det gjorde att det kunden förstöra någons hobby helt genom/om någon blev låsta från forumet... där det inte kunde få info och tillgång om kommande spel eller tala med andra spelare runt sig då en ofta inte ens kunde riktiga namnet på folk bara vad det heter här.

rätta till
Last edited by TheNolton on 9 February 2019, 14:45, edited 1 time in total.

perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Played Since: 2010

Postby perlenbacher » 9 February 2019, 02:41

Offtopic @TheNolton men de gjorde fan ont i ögonen att läsa dedär..
För övrigt håller jag med dig.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Droopfy
Admin
Lag: Romeo India

Postby Droopfy » 9 February 2019, 07:11

Detta är ju en hobby med många udda figurer som man stöter på i olika sammanhang.
Likaväl som det finns många riktigt sköna snubbar. Några har hamnat i min kategori av bästa vänner.

Dryga, dumma, ödmjuka, sköna, roliga figurer samlas i ett nörderi. Vilka som tillhör vilken kategori är så klart allas egen tolkning.

Men det gör ju också att ibland kommer svar på frågor som kan tyckas dryga.
Attityder skiner igenom etc.

Bästa sättet att få lite liv i forumet är att vi medlemmar som är här lägger manken till och engagerar oss att svara på trådar, även om ämnet kanske inte intresserar oss mest av allt.

Finns en superbra funktion som heter ”obesvarade trådar”
Den borde vi kolla mer i.

Forumannonserna och alla dess bumpningar har en dränkande effekt på övriga inlägg. Därför också svårt för en ”kall” tråd att få uppmärksamhet och svar.

Men om vi som gillar forumet börjar skriva mer så tror jag det kan leva upp igen.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

TheNolton

Postby TheNolton » 9 February 2019, 14:49

MODDAN Jo jag har större mig på det där också med köp sälj marknaden. Då jag har vänta en vecka eller två nu för bli insläppt där.
För att jag har glömt bort lössen och vilken email jag har bundet mitt gamla konto till, det jag hade här för så fick regga om allt.
Visst nu åket jag och köpet allt nytt för lite över 20k här i vekna då jag fick blodad tand och vill ha en Wolverine MTW och lite andra leksaker... men är ju inte helt osannolikt att jag hade köpet något liknade av någon annan här på forumet om jag hade kunna se vad som fanns på marknaden,,
Så kan se vad du menar på att andra som ny reggade inte ser någon mening med att vara kvar på forumet när det tar sådan tid och få tillgång till köp och sälj...

Killen_med_skorna
Lag: NWI

Postby Killen_med_skorna » 22 April 2019, 21:33

Vad finns det för några FB-grupper man kan hänga på då?

Oerlikon

Postby Oerlikon » 22 April 2019, 21:54

Diskutera airsoft - Sverige är en bra, ganska mainstream grupp, sen finns det speciella grupper för nästan alla vapentyper och fabrikat på marknaden.

Killen_med_skorna

Postby Killen_med_skorna » 22 April 2019, 22:08

Hur hittar man den gruppen? Kommer inte upp något när jag söker

Oerlikon

Postby Oerlikon » 22 April 2019, 22:19

Du söker väl på FB? Där finns den, jag prövade att söka på den själv nyss och den kom upp då.

Killen_med_skorna

Postby Killen_med_skorna » 22 April 2019, 23:01

Har den bytt namn till "airsoft sverige"? Det är iaf gruppen som kommer upp när jag söker...

BlackGoat

Postby BlackGoat » 22 April 2019, 23:13

"Diskutera Airsoft - Sverige" heter den.
Sluten grupp så den ska gå att hitta av vem som helst.

//BG

JPLARSSON

Postby JPLARSSON » 23 April 2019, 06:24

För några månader sedan, på ett spel som det annonserades om här på forumet, så var det en kille som filmade och fotograferade och vid ett tillfälle följde han med mig och mina två polare.
Vid game off så frågade vi honom om han skulle lägga ut materialet på airsoftsverige och svaret vi fick var:
Vad är det?

Tycker även jag att det är tråkigt att facebookgrupper tar över och att folk inte hänger här längre.
Kika gärna in i min Delta force impressiontråd:
https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 6&start=50

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 26 April 2019, 01:52

Det här stället är guld om det sköts på rätt sätt både från admin och användarnas sida.
Visst det var lite tufft och hårt här ett tag men det behövs lite ordning på forumet också.
Har nog aldrig sysslat med en hobby där man träffar en sån bred massa av personligheter. :P
Så jag hoppas att det blir lite mer fart här framöver.

Facebook kommer att rensa ut allt som är vapenrelaterat inom kort så den plattformen är nog dödsdömd inom våran hobby.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Return to “Om AirsoftSverige”