Klacken

Lokala spel och andra evenemang i Stockholmsregionen
syNe
Played Since: 2019

Klacken

Postby syNe » 4 December 2019, 13:15

Hej, Jag är ny till airsoft och undrade bara om det fortfarande pågår matcher vid klacken under helgen.
Tänkte kanske dra dit nån helg för att testa spela lite.
Last edited by syNe on 6 December 2019, 01:05, edited 1 time in total.

snarfen

Re: Klacken

Postby snarfen » 5 December 2019, 19:21

Börjar mitt första inlägg på forumet med +1 på föregående fråga. :)

Är även jag helt ny och tänkte titta förbi en söndag och hälsa. Införskaffat pistol och gevär är på gång.
Vore kul att träffa några representanter som varit med en tid och kan viga in en 35-årig gröngöling.

Buffalo
Lag: Norrsken
Played Since: 2007

Postby Buffalo » 5 December 2019, 19:27

Hej, Jag är ny till airsoft och undrade bara om det fortfarande pågår matcher vid klacken under helgen.
Tänkte kanske dra dit nån helg för att testa spela lite.
Det pågår fortfarande spel på klacken varje Lördag. Deltagare kan dock variera kraftigt.

Buffalo

Postby Buffalo » 5 December 2019, 19:28

Börjar mitt första inlägg på forumet med +1 på föregående fråga. :)

Är även jag helt ny och tänkte titta förbi en söndag och hälsa. Införskaffat pistol och gevär är på gång.
Vore kul att träffa några representanter som varit med en tid och kan viga in en 35-årig gröngöling.
Vet inte om du skrev fel, men det är inte på Söndag utan Lördag. Vill bara skriva det till dig så du inte kommer dit fel dag ;)

Killen_med_skorna
Lag: NWI

Postby Killen_med_skorna » 5 December 2019, 19:29

Det är spel på klacken på lördagar, men det verkar vara väldigt skralt med folk på sistone. Det var en dag som laget åkte dit för att spela lite, men det slutade med att vi hade hela klacken för oss själva :)

snarfen

Postby snarfen » 5 December 2019, 19:32

Vet inte om du skrev fel, men det är inte på Söndag utan Lördag. Vill bara skriva det till dig så du inte kommer dit fel dag ;)
Hyvens och tack för korrigeringen! Hade sett dumt ut att stå där ute alldeles själv - dessutom på fel dag. :D

snarfen

Postby snarfen » 5 December 2019, 19:37

Det är spel på klacken på lördagar, men det verkar vara väldigt skralt med folk på sistone. Det var en dag som laget åkte dit för att spela lite, men det slutade med att vi hade hela klacken för oss själva :)

Låter iofs rätt kul det också - förutsatt att ni var tillräckligt många. :)

NWI, tar ni emot rookies för vettig introduktion till sporten? Har som ambition att spela minst 1-2 ggr per månad. Tacksam för introduktion till communityt generellt och tips på ställen man kan skjuta in vapnen och flänga omkring utan att bryta mot regler, lagar eller sunt förnuft.

Buffalo

Postby Buffalo » 5 December 2019, 20:25

Låter iofs rätt kul det också - förutsatt att ni var tillräckligt många. :)

NWI, tar ni emot rookies för vettig introduktion till sporten? Har som ambition att spela minst 1-2 ggr per månad. Tacksam för introduktion till communityt generellt och tips på ställen man kan skjuta in vapnen och flänga omkring utan att bryta mot regler, lagar eller sunt förnuft.
Brukar inte spela jätte mycket på Klacken, då man är från Uppsala. Men kan rekommendera ett spel den 14e i Rosersberg. Där kommer en del vara som kan introducera dig till den arrangerade airsoften, däremot kan det gå två vägar här. Antingen blir du skrämd av alla seriösa spelare eller så tycker du spelet var riktigt häftigt och kan inte vänta tills nästa. Klacken är annars ett bra ställe på Lördagar om man bor i Stockholm, för att skjuta in bössan och pistolen. De har en liten skyttebana där. Samt att spelen brukar vara ganska lagom.

snarfen

Postby snarfen » 5 December 2019, 20:54

Brukar inte spela jätte mycket på Klacken, då man är från Uppsala. Men kan rekommendera ett spel den 14e i Rosersberg. Där kommer en del vara som kan introducera dig till den arrangerade airsoften, däremot kan det gå två vägar här. Antingen blir du skrämd av alla seriösa spelare eller så tycker du spelet var riktigt häftigt och kan inte vänta tills nästa. Klacken är annars ett bra ställe på Lördagar om man bor i Stockholm, för att skjuta in bössan och pistolen. De har en liten skyttebana där. Samt att spelen brukar vara ganska lagom.
Du menar det med ST.A.R.S nästa lördag (14/12)? Stort tack för tipset! Trillade över den tidigare i veckan här på forumet. Får försöka ta allt med en nypa salt och beskåda spelet på avstånd.

Aha, så de har allt sådant på plats? Toppen, då ska jag försöka ta mig dit så fort leveranserna har kommit. Tack för tips och info! :)

syNe

Postby syNe » 6 December 2019, 01:10

Tack för alla svar.
Äre bara att dyka upp någon lördag och kolla läget där då eller ska man försöka hitta kontakt med några andra som ska åka dit innan?

Frasse
Played Since: 2008

Postby Frasse » 6 December 2019, 23:14

Jag tror att folk häckar i sina egna och kanske varandras laggrupper på fejjan. Men jag hittade den här Facebook-gruppen om Klacken som ser ut att vara ett initiativ att styra upp det hela och som inte är knutet till något specifikt lag: Airsoftspel på Klacken

Kanske kan vara ett bra alternativ för oss frifräsare att engagera sig i, även om jag personligen tycker att Airsoftsverige med sin bredd är en bättre plattform.

Men någon mer insatt får gärna rätta mig då jag varit borta från både airsoft och Klacken i flera år. Körde igång i höstas igen och har åkt dit på vinst och förlust några gånger och hittills har jag inte blivit själv därute någon gång.

Tycker heller inte det är så dumt att komma dit när det är lite lugnare, då hinner man bekanta sig bättre med både folk och området.

snarfen

Postby snarfen » 7 December 2019, 09:34

Ser ju faktiskt ut som att den gruppen är aktivt på riktigt. Tack för referens!

Inväntar lite grejer sen lär vi ses där ute i en eller annan form inom kort.

Håller med om att forumet ger nybörjare/återfall bättre möjlighet till dialog och kontakter. Samtidigt är ju FB smidigare för de etablerade. Bara lite lurigt att hitta dem. Följer/är medlem i följande sidor/grupper på Facebook:

SFK #Allt inom Airsoft
Airsoft.nu
Stockholm Airsoft Regiment (SAR)
Bogartpojkarna Airsoft (södra Sverige)
Callsign Karma
Airsoft Adventures (södra Sverige)

Edit: Även värt att kolla Berget Event, Infernogames, Igel Kotten Airsoft och Westnygames.

Tar väldigt gärna tips och förslag på andra grupper som rör främst Stockholmsområdet.

Oerlikon
Played Since: 2015

Postby Oerlikon » 7 December 2019, 11:44

Jag rekommenderar Diskutera Airsoft - Sverige, en bra grupp som täcker det mesta som handlar om airsoft, spel, mekhjälp, utrustning etc.

snarfen

Postby snarfen » 8 December 2019, 10:17

Jag rekommenderar Diskutera Airsoft - Sverige, en bra grupp som täcker det mesta som handlar om airsoft, spel, mekhjälp, utrustning etc.
Även denna grupp är det liv i - tack för tipset!

Return to “Storstockholm”