WalkOn 18 augusti BAF Event

Lokala spel och andra evenemang i mellersta Sverige.
PatVed
Lag: BAF Bergslagen Action Förening
Played Since: 2014

WalkOn 18 augusti BAF Event

Postby PatVed » 6 August 2019, 12:08

Spel på BAF Arena 18 augusti!

Se länk på Facebook för mer info!

https://www.facebook.com/events/915850442110384/?ti=icl

Walk On - Dropp in!

Max 42 spelare!
(BAF Member VIP)

Spelavgift 150kr
Kom med egen utrustning och spela en hel dag på BAF Arena - Latitud 60!

Hyra Utrustning! 350kr
Först till kvarn!
6st uppsättningar med
Vapen, ögonskydd och mag.
350kr inkl spelavgift, utrustning
och de BBs som går åt under dagen!

Swish för betalningar:
0767920318
Patrik Vedholm

Uppge
speldatum, lag eller namn spelare!

Spel:

Counter Strike 18.9

😎Assassination 2x25min

Första game är Lag Röd (T) som startar i slottet! I mitten av cqb området. Lag Blå placerar Lag röds prim.vapen utanför slott. Max 20meter utanför. Ska stå synliga.
Lag röd startar endast med sec.vapen. Har man inget sec.vapen? Bad luck!
Lag Röd ska först hitta sina vapen när spel drar igång och sedan placera en ”SpawnWatch” i valfri bestämda SpawnPoints!

Lag Blå (CT) startar på en yttre Spawn. Laget kan förflytta sin Spawn in mer på banan om man placerar en ”SpawnWatch” i någon av de andra spawnpunkterna.

Spelet går ut på att under 20 minuter få ut så många spelare som möjligt från det andra laget.

Varje gång en spelare är i Spawn efter träff ska man binda en vit bindel på sig. Varje spelare kan binda max 2 bindlar på sig. Sen är man ute ur spel. Dvs 3 liv har man, när man har två bindlar på armen så spelar man sitt sista 3e liv. Därefter kliver man av spelet i en uppsamlingspunkt.

”SpawnWatch” (SW) är inställd att signalers i intervaller. Varje intervall är 1min. Man går bara ut i spel igen, när SW signalerar/piper. Inte före eller efter. Endast vid signal. Gäller båda lagen.

När spelet är slut efter 20minuter räknas de spelare som är kvar i spel och de som står i Spawn. För varje spelare som är ut spel är andra lagets points!

Endast spel på CQB området!

Två ronder med sidbyte. 5-10min laddning mellan ronderna.
………………………………………

👥Hostage Rescue 40min

Förlorande lag från förra spelet blir T!

T ska gömma 2 Hostage (H) och X antal kem.dunkar i valfria områden på cqb området.
5 spelare har 2 min på sig att gömma Hostage och kem. Sedan 1 min på sig att ta sig till StartSpawn. Medan det görs så står CT inne i ”Baren”. Som även blir startpunkten för CT!

CT ska hitta allt och som ska transporteras till en bestämd yttre Spawn. CT ska förflytta själva Spawn från ”Baren” till en SpawnPoint på banan. Flagga och SW ska markeras var Spawn är först innan man letar och transporterar H och kem, Som ska till den SpawnPoint man väljer!

T ska hindra CT att hitta H och Kem! T har en bestämd yttre Spawn i starten. Men man kan välja att omplacera Spawn med hjälp att placera om flagga och SpawnWatch!

SpawnWatch är inställd på 1 min intervaller. Alla som är i Spawn går på spel när klockan signalerar varje minut.

Spelet är slut efter att 30min har gått. Om tiden går ut så räknar man antalet H och kem som plockats eller inte!

👩🏼‍✈️Vid minst 20 spelare i varje lag finns det en ”take prisoners” funktion i detta spel!

Det betyder att när man tagit träff, så har man alltid 30sec bleedout på plats! Om då en motståndare kommer fram och ”tappar” dig som har BleedOut, så går man till fängelset. Där blir man kvar tills en medspelare kommer och fritar dig eller när fängelseklickar signalerar. Vid fritagning är man med i spel direkt. Blir man fri efter att klockan signalerar, så går man till Spawn!. Inget spelande närmare än ca 5 meter från fängelseområdet, om man inte ska frita. Man får inte i spelet närmare än 5m om man inte ska frita sina medspelare. Räcker om man går in och ut snabbt i fängelset för att rädda alla medspelare.
……………………………………………………

🧨Bomb Defuse
2 ronder med snabb laddningspaus
Tid beroende på utgång.

Förlorande lag från föregående spel startar som T!

Bomväskan är inställd på 35min
Bomb timer är inställd på 58min

Bombtimer kan startas och stoppas under spel. Är bomb timer stoppad när 40 min gått, så vinner CT. Är bomb aktiverad och speltid är slut så vinner T. Man ska alltså spränga eller skydda bombväska.

Men innan man kan aktivera/avaktivera bombväskan med Koden så måste först rätt kod hittas på spelplan. Man hittar koden och memorerar den, kommunicerar med sin lagspelare vad koden är. Koden ligger uppdelad och gömd, men markerad väl på två ställen på cqb området. Hitta hela koden (7siffror) och använd för att aktivera eller avaktivera bomb timern.

Båda lagen startar i en yttre Spawn, men kan förflytta Spawn närmare till andra Spawn. Genom att förflytta flagga och SW.

SpawnWatch är inställd på 1min intervaller. Alla som är i Spawn går på spel när klockan signalerar varje minut.

T Vinnande lag om man startar bombtiden och den aktiveras när tiden går ut. 7p

CT vinnande lag om man motverkar att bombtid aktiveras. 7p

Sidbyte! Med snabb paus och laddning!

••••••••••••••••••••••••••••••
..................................……………

Frags och Rök är tillåtet!

Vapenträff så kör man sec.gun.
Dead man don’t talk!
Ingen kod eller bombväska får flyttas!
Gummikniv tillåtet mot kroppen!
Isis rensning ej tillåtet. Måste se det man skottar mot.

Tänk på avstånden! För snipers och KSP inne i cqb, tänk på avstånd.

Trim regler är VSAF tabellen!
BAF/PatVed

Return to “Mellansverige”