Pistol vård

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
AirsoftOxn

Pistol vård

Postby AirsoftOxn » 22 May 2019, 12:19

Köpt mig en ny pistol men glömde beställa med silikonspray, tips på silikon man kan köpa från affären? typ biltema eller jula ? :)

Gidappa

Re: Pistol vård

Postby Gidappa » 22 May 2019, 13:19

Som du själv sa - Biltema

Sanningsministeriet
Played Since: 2017

Re: Pistol vård

Postby Sanningsministeriet » 11 June 2019, 10:20

Tar tillfället i akt för att nörda ner mig!

Goa tips utöver silikonspray-behandling av rätt saker:
det kan vara nice att plocka isär (OBS! Garantin stryker med!!) sin picka och smörja med pellgun oil kring hane, avtryck, fjädrar, magglås, mantellås etc. speciellt om det är en riktig trotjänare.

För den som vill vara extra petig kan jag rekommendera att ytterst sparsamt lägga lite gear-grease i mantelns och ramens spår, inga mängder såklart. Mantelrörelse, rekyl etc ger på så vis mindre slitage: mindre smuts och småspån som kan komma in o paja i självaste skjutmekanismerna.

Om pistolen inte kommer spelas eller användas på ett tag rekommenderar jag att släppa efter på hoppen och kanske tillomed justera upp och sen ner den nån gång i halvåret, det är aldrig bra för mjukdelar att inte få arbeta och sitta i konstant spänn. Kanske är vissa emot att torrskjuta lite med jämna mellanrum men speciellt GBB mår bra av det i min ringa mening.
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Return to “Allmänt om airsoft”