Timer

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Strage
Played Since: 2012

Timer

Postby Strage » 14 November 2019, 19:46

Hallå hallå, tänkte kolla om de finns några kunniga på sånt här.
Vi är lite folk som lirar på ett skogsområde och kör snabba småspel några gånger i månaden.
Vad vi har upptäckt är att vi inte har något bra sätt att starta spelen på.
Min fråga är då om någon vet något sätt att ha en siren eller liknande på timer. finns de att köpa eller måste man bygga ihop nått?
Vi spelar även lite anfall å försvarsspel med timer vilket också hade behövt en hög å tydlig timer på.

Oerlikon
Played Since: 2015

Re: Timer

Postby Oerlikon » 14 November 2019, 20:33

Ett bra sätt att starta spel på är att ha en enkel pmr-walkie talkie med ringsignalknapp på båda startpunkterna och när ena laget är klara för spelstart så trycker de på knappen och när det andra laget är redo och svarar med att trycka på knappen och så startar spelet. Jag tycker att det funkar jättebra, jag limmade på en skjortknapp på signalknappen så det går lätt att trycka om man har handskar på.

Strage

Postby Strage » 15 November 2019, 18:18

vi brukar spela alla mot alla å då funkar de inte för att alla inte har radio. vi brukar inte heller ha några fasta startpunkter.
är därför ja behöver ett sätt att notera alla spelare på planen att spelet börjat utan att de ska kräva att alla har radio.

Pettsson
Lag: TF18
Played Since: 2006

Postby Pettsson » 16 November 2019, 08:12

En vanlig huligantuta eller visselpipa borde väl duga?

Strage

Postby Strage » 16 November 2019, 15:18

jo men vill ha den på timer på något sätt

Frasse
Played Since: 2008

Postby Frasse » 18 November 2019, 01:06

Släpa ut en redig bluetooth-högtalare och anslut till någon avlagd mobil som du ställer in timern på. Kör ni snabba småspel antar jag att ni inte drar iväg alltför långt ifrån objekt och varandra så den borde höras.
Galaxy MP5K user

Erebus

Postby Erebus » 28 November 2019, 13:22

Vi har använt en airsoft bomb några gånger vid vårat spel, den har en start timer och en siren som tjuter. Den drivs av två LiPo batterier, ett 7.4v som driver elektroniken och ett 1.11v för sirenen.
Den har lite olika inställningar men en är tid innan spelstart.
Kort sagt om man endast använder den till det så ställer man in tiden den ska vänta innan spelstart, tiden spelet ska pågå, sen startar man den.
Efter tiden "innan spel" gått tjuter den och börjar räkna ner speltiden, när speltiden är slut tjuter den igen.

Den är dock ett hemma bygge som jag gjort, att göra en som endast har spelstart, speltid, och tjuter vid start / slut är inte så komplicerat. Dock har jag inte sett nån till försäljning som inte kostar på tok för mycket.

Return to “Allmänt om airsoft”