Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum

Hur upplever du Rats i helhet

Vet ej
28
31%
Helt Fruktansvärda!
16
18%
Dåliga
10
11%
Bra
25
28%
Super bra bästa som finns!
11
12%

Total votes: 90

Crawler
Lag: Inget
Played Since: 2016

Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Postby Crawler » 9 October 2016, 17:04

Vad är eran uppfattning utav rats i södertälje?

Jag har varit där några gånger nu och jag tycker bara det blir sämre och sämre. Känns som att GM inte är intresserade och skiter i spelen och dem är fruktansvärt dryga och ska vara GUD hela tiden, Sen om det blir en konflikt så ska dem alltid lägga sig i och göra saken värre,(Fasten man kan lösa den lätt själv).
Tar lång tid att chrona in bössan och banan är rätt tråkig.
Jag är ärlig! och jag rekommenderar ingen att åka dit, är inte värt dem 80kr och den tiden

Vad tycker ni andra? är det bara jag som fått denna känsla? '

MWH
Crawler sthlm

Eadcruzher
Played Since: 2010

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Postby Eadcruzher » 9 October 2016, 20:57

Finner det intressant att dom fortfarande inte lagt ut sina regler på internet. Men ja, RATS har tappat ganska rejält senaste året. Chronar med skumma vikter, egna trimgränser som är ganska extrema med mera.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

p33krN
Played Since: 2011

Postby p33krN » 9 October 2016, 22:49

Jag har varit där ca 6 gånger.

+Bra bana
+Många deltagare
+Oftast bra träfftagande

-Går inte använda swish för att betala spelavgift år 2016.
-Reglerna finns inte på nätet.
-Kronograferingen tar inte hänsyn till "Joule creep".
-"Pangregeln" överanvänds och används till fel situationer (inte arrangörens fel, även om arrangören kan påverka).
-Mycket obefogat gnäll från en del av deltagarna (även här inte arrangörens fel, även om dem kan påverka).

Det är väldigt många nybörjare och speedballspelare på banan. Jag kan förstå att man som arrangör tröttnar och börjar dra alla över samma kam. Dock så måste arrangörerna sluta med sin attityd mot seriösa och erfarna spelare och behandla dem som barn. Det handlar om ömsesidig respekt. Man kan inte förvänta sig som arrangör att få respekt av någon om man själv inte behandlar folk med respekt.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Purvins
Lag: Спарта

Postby Purvins » 10 October 2016, 00:22

Ovettiga arrangörer med tråkig attityd och konstig syn på hobbyn, verkar inte ta åt sig av konstruktiv kritik på plats. Allmän okunskap kring hur chronografering fungerar och vad som påverkar utgångshastighet och anslagsenergi och till detta så tar den extremt lång tid på plats.

Favoriten från förra året när arr. försökte se till så alla hade träffduk genom att förespråka "Man skjuter tills duken är uppe", så att skrika träff eller räcka upp handen innan man fått upp duk innebar fortsätt skjut.

Enda anledningen att spela där har varit brist på andra områden i närheten.

Herr_erlandsson

Postby Herr_erlandsson » 10 October 2016, 00:33

Lirat där ett antal ggr och enda jag kan hålla med om är att kroningen skulle kunna få sig ett lyft, tex att man har en lista på folk så att man slipper skriva upp alla uppgifter varje besök. Tycker gm's sköter sitt nästan gratis jobb bra, snarare att en del spelare inte vet hur man uppför sig. Träfftagandet varierar men är generellt bra. Banan funkar bra för dom spel som körs (max en timme / spel) man kan ju alltid bygga och förnya men sånt kostar flis och arbetskraft.

Crawler

Postby Crawler » 10 October 2016, 10:50

Ja jag har också fått denna uppfattnig och jag kommer dra mig för att spela där i fortsättnigen, som någon skrev tidigare, så spelar man där för att det är brist på andra spelställen, Jag har vart i kontakt med dem och gett dem några väckarklockor men man fick bara skit tilbx fasten jag försökte hjälpa dem. Dem värkar vara fruktansvärt inkompitenta och bryr sig´nog inte så mycket om det går åt helvete som det börjar göra för dem nu. Var 20 spelare där i söndags, det brukade ändå vara 70-100+ som var där och spela förut :/

Slutats: Jag kommer inte lägga mina 80kr på deras spel i fortsättnigen, Jag vill inte sponsra några puckon som ändå inte vill jobba för en bra upplevelse, Så vad betalar man för?`lite arrangemang vill man ju se!! Men det är ju helt dött, Förut från en person, Den dära tjejen som är där ibland, Hon är enda trevliga och vettiga verkar det som

sarkary
Played Since: 2015

Postby sarkary » 10 October 2016, 18:30

Hon är den enda vettiga där ja! trevlig, skämtsam och lätt att ha och göra med. har stött på 2 till 3 vettiga arr till där, en äldre man och sen någon med skägg och keps. Där efter är jag inte speciellt imponerad av deras arrangörer. Stå och skrika håll käften åt besökare är inget att hänga i julgranen. Jag har besökt banan 4 gånger och kommer aldrig besöka banan igen!

Deras 700 mils långa regel "bok" som sitter på vägen tar timmar att läsa. och sen stämmer inte ens dom reglerna överens med deras chroning och vad deras gm säger. Jag var där senast i söndags det var ca 20 spelare där. Otroligt synd då gm va helt okej för första gången på lång tid. Jag frågade på plats om dessa skulle vara gm nästa söndag. Det skulle dom ej. det va dom personerna som beter sig mest illa av alla som kommer va gm nästa helg. så jag rekommenderar folk att stanna hemma på söndag och inte åka dit! Köp co2 eller gas för pengarna istället för att åka dit!

faither
Played Since: 2014

Postby faither » 10 October 2016, 22:39

Måste säga att det är riktigt intressant att de som klagar mest här uppenbarligen endast skapat sitt konto just för att klaga här, har endast läst inlägg själv på ass, skapade en användare just för att jag kände mig tvungen att uppmärksamma detta

"Crawler" profilen skapad typ 10 min innan hans inlägg, och lika så "sarkary"

Jag har spelat på R.A.T.S sedan 2014 och har inte upplevt något av detta, snarare motsatsen, enda banan jag spelat på där du har GM som aktivt arbetar emot "fusk" och dålig attityd i min mening

får känslan av att någon blivit "butt-hurt" och försöker ge igen, men vågar inte göra det under sitt riktiga namn, jag har själv kommit med konstruktiv kritik till R.A.T.S Arr och redan söndagen där på sett en förändring, allt kan ju självklart alltid bli bättre, men att måla upp en sådan bild som ni gör är ju bara ren lögn.

och ja, jag skapade denna profil endast i syfte att kommentera här, ser jag sånahär lögner kan jag bara inte vara tyst.

Crawler

Postby Crawler » 10 October 2016, 22:55

Roligt antydande, jag har skapat mitt konto nu för att jag inte haft ett konto tidigare, och jag blev så trött i söndags då det inte var något folk, och jag förstår varför folk inte kommer, och min identitet när jag lirar Airsoft är crawler så bara och komma hälsa om du ser mig, (står på både hjälp och arm) sen är det ju en röstning och det dem flesta värkar ju tycka som mig, så något är det som är fel, varför inte bara ta åt sig och göra det bättre? Och se detta som en väckarklocka ?

faither

Postby faither » 10 October 2016, 22:59

"Jag har besökt banan 4 gånger och kommer aldrig besöka banan igen! "

"Deras 700 mils långa regel "bok" som sitter på vägen tar timmar att läsa"

. "Otroligt synd då gm va helt okej för första gången på lång tid."
Klockrent exempel här

Du har spelat på banan 4 gånger, men ändå var det första gången på länge dom var bra, går inte ihop i mitt huvud iallafall.

Sen skulle jag knappast kalla reglerna 700 sidor lång, snarare generella regler som tar 5 min att läsa igenom, är väl 6 A4 att skumma igenom 1 gång, och är inget speciellt med reglerna, men vad vet jag har inte läs svårigheter eller andra saker som förhindrar min förmåga att förstå det skrivna språket

sarkary
Played Since: 2015

Postby sarkary » 10 October 2016, 23:13

Ursäkta, men dessa kommentarer var mina Sarkary och inte crawlers kommentarer. Dom kommentarerna eller recensionerna skrev jag. Du bör nog skilja på våra namn.

Min patch sitter mitt på bröstet på västen. Du är välkommen att prata med mig precis som crawler skrev. Jag är en av alla missnöjda spelare som endast spelar hos er i brist på andra banor. Vem är du? Kan va bra att veta vem av er arrangörer som sitter och skriver så jag kan kontakta er under nästa spel och lämna mina åsikter!

Crawler

Postby Crawler » 10 October 2016, 23:18

Klockrent exempel här

Du har spelat på banan 4 gånger, men ändå var det första gången på länge dom var bra, går inte ihop i mitt huvud iallafall.

Sen skulle jag knappast kalla reglerna 700 sidor lång, snarare generella regler som tar 5 min att läsa igenom, är väl 6 A4 att skumma igenom 1 gång, och är inget speciellt med reglerna, men vad vet jag har inte läs svårigheter eller andra saker som förhindrar min förmåga att förstå det skrivna språket
Att du är arr eller bra kompis med dem, det märks ganska väl :) snällt att du försöker skydda er, men det bästa du skulle kunna göra är att säga att du jobbar på rats och att ni ska ta ett möte och snacka igenom detta och lova oss andra spelare att det kommer att bli förändring, istället för att vara genomskinlig och spela en nöjd kund, rats har inga nöjda kunder för tillfället, så ta dig i kragen och be om ursäkt. Du göt det bara värre för dem. I fortsättningen får ni andra skriva, jag ville bara veta om det var fler som tyckte som jag, och är det något så kan vi ta det i vanliga PM boxen.

Mvh
Crawler Sthlm

faither

Postby faither » 11 October 2016, 00:29

Är det så viktigt att veta vem jag är?
Mitt namn är Erik och har inget med Rats att göra mer än att jag spelar på banan.
tycker bara detta är jävligt illa då jag själv aldrig upplevt något liknande där, låter mer som klacken för min del, men stämmer det ni säger ber jag om ursäkt om ni tog åt er, men vad tog ni åt er av? Att jag anser att ni ljuger om arr och banan? Eller att jag kallade er "butt-hurt" ?

och med tanke på att det vanligtvis är mellan 50-100 spelare uppskattningsvis samt att man oftast ser samma ansikten skulle jag knappast säga att dem inte har några nöjda kunder, syns rätt bra på rösterna med att ändå är en del som tycker som mig

Vander
Lag: N/A
Played Since: 2013

Postby Vander » 11 October 2016, 02:03

Jag har ingen häst i den här kapplöpningen, men jag tror inte det tillför något att slänga konspiratoriska insinuationer eller anklagelser höger och vänster när en åsikt man inte håller med om läggs fram. Det hjälper ingen sida.

Själv har jag inte spelat där än, men 80kr och några timmar någon helg är inte världens största uppoffring för att kolla in stället.

Herr_erlandsson

Postby Herr_erlandsson » 11 October 2016, 07:31

Att det vart 20pers där i söndags är inte så konstigt. Dåligt väder och folk är hemma, det är sen gammalt.
Skeppartorp tror jag hade 4 spelare där i söndags.
Jag tycker väl att det här känns som onödig smutskastning, prata med arr om det ni vill förändra lyssnar dom inte och ni är så fruktansvärt missnöjda så är valet lätt, hitta en annan bana, starta en egen bana och gör det bättre eller lägg bössan på hyllan.
Det är ändå deras arrangemang, deras tid som läggs ner på det här. Förstå om dom skulle göra ändringar så fort någon föreslår något, det skulle bli kaos.
Sluta gnäll, bit ihop, njut av spelet.

Gwlyddyn
Lag: Спарта

Postby Gwlyddyn » 11 October 2016, 08:18

Jag har spelat på RATS ett 10-tal gånger..

1. Väldigt olika nivå på GM. Vissa är dryga och fulla med otroligt korkade idéer, som den med träffduken Purvins nämner ovan, och dessa brukar bli rätt aggressiva och otrevliga direkt när någon påpekar något. Blev dessutom punktmarkerad av en person flera spel förra sommaren. (Eftersom han aldrig påpekade något ingame så antar jag att han inte hittade något att klaga på.. ^^) Andra GM's är jättetrevliga och försöker komma på bra spel.

2. Chroningen är under all kritik. Chronografer kräver ljus. Man kan inte parkera dessa längst in i en mörk bod och tro att man ska få konsekventa resultat. Jag har råkat ut för allt från 15 m/s över till långt, typ 30 m/s, under(!) vad jag vet bössan skjuter. Över är inget problem men när du ligger 30 m/s för högt? Not good at all!

Vore intressant att veta vad dom ska med födelsedatum till på sin anmälningslista. Om det är så att dom drar bidrag från SVEROK eller liknande utan folks tillåtelse.. Att banan är "dålig" är väl något man får leva med när det är en ideell förening som driver den. Ett stort plus är nygrillade hamburgare.

Jag vet precis vad jag får när jag åker till RATS och jag kommer nog åka dit igen när spelsuget kommer tillbaka.

Marcules

Postby Marcules » 11 October 2016, 12:51

Jag har bara varit där en gång och kommer förmodligen inte åka dit igen. Inte för att det var speciellt dåligt, men då jag bor norr om Stockholm så var det lite väl långt i jämförelse med vad vi fick ut av det. Det jag tänkte på när jag var där:

+ Trevliga arrangörer
+ Snabba spel (passar banan imo)
+ Trevliga spelare
+ Hamburgare

- Chronograferingen (tog lååååång tid och fick skitskumma resultat, bla 5 m säk-avstånd på min sidearm som normalt chronar 90m/s med samma gas)
- Lite dumma spawnplatser på ett av spelen
- En del oklara regler, men inget som inte löstes enkelt när situationer uppstod
-:Skogsfrisk:-

Claesson

Postby Claesson » 11 October 2016, 14:35

Jag har varit där ett fåtal gånger och kommer absolut att komma tillbaka.
Det har varit underhållande spel och trevliga spelare på planen.
Arrangörerna har även varit delaktiga i spelet, som t.ex. VIP och har även gjort det med entusiasm.
Det enda jag märkt är väl att det finns ett par utav arrangörerna (1-2 st) som är mindre trevliga att ha och göra med.
Men istället kan jag absolut ge cred till Jerry och deras andra arrangörer som gör ett bra jobb! De väger verkligen upp det dåliga bemötandet med flertalet bra bemötanden.

Jag har endast upplevt ett dåligt bemötande ifrån deras arrangörer när min bössa gick precis på gränsen av deras regler för trimm.
Det slutade med att jag la den bössan åt sidan (fast den mätte på gränsen av vad deras regler säger) och använde en CQB (1m säk) bössa istället.
Alla var glada den dagen - Det är tur att det finns trevliga medspelare som kan låna ut vapen vid behov! Eller hur? :)

+ Bra spel
+ Engagerade arrangörer
+ Mat och dryck till försäljning till en liten peng
+ Parkering

- Kontanter är ett måste

Lägger chroningen som en gråzon.
Eftersom det är för allas bästa även om det är jobbigt att det tar tid.

Gnorfen
Lag: Firman & Outlaw
Played Since: 2012

Postby Gnorfen » 11 October 2016, 18:33

Har spelat på RATS 3 säsonger nästan varje helg, do the math.. :)
Har haft grymt kul på banan och mött trevliga spelare. Sen är vissa dagar bättre och andra sämre, men det beror helt på vart vinden blåser ifrån.
Chroningen kanske tar lite lång tid men jag har lärt mig leva med det och ibland kanske man inte får vara med på första uppvärmningsspelet. Goda burgare men skulle vara gott med grillad hallumi och bacon till. Nä men annars tycker jag att det är ett bra ställe.
Att det inte dyker upp 60 pers varje gång får man räkna med. Arr kanske är lite hårda, men ibland har folk inte med sig träffduk, några testar granater mellan bilarna, 3 personer skjuter pistoler på varandra på parkeringen. Andra har svårt med säkerhetsavstånd mm. så jag förstår att arr kan vara lite hårda på vissa plan.
80kr är inte hela världen för en dags spel, man får offra en pizza den veckan :lol:
*offtopic. Lazerdome e f*n dyrt haha*

Nej jag jobbar inte åt RATS jag bara spelar där och försöker ha kul och träffa skönt folk.

Väll mött.

Ziddish
Lag: Bombaclaat Airsoft Massive

Postby Ziddish » 11 October 2016, 20:44

Älskar RATS! Underbar bana, trevliga arrangörer och lagom med spelare. Upplever dock att många som inte följer reglerna och blir tillsagda och upprörda rätt ofta. Det här dåliga bemötandet kanske har med den egna attityden att göra?
Problem med att chrona? Haha, det var det löjligaste? Aldrig haft några problem där med någon eller något. Förstår faktiskt inte vart allt hat kommer ifrån. Alternativen är AC där man inte chronar alls eller Klacken, där man inte chronar alls heller.
Klart det finns en del som skulle kunna förbättras, men over all tycker jag det är bra! :)

Captain Kirk
Lag: Team Awesome

Postby Captain Kirk » 11 October 2016, 20:47

Blir trött på att läsa dessa inlägg som enbart skapar konflikter och bråk. Vad hoppas ni uppnå? Vill ni att det ska bli färre airsoft-spelare i Stockholm? För det är nog det som händer om Rats lägger ner. Sånt här skitsnack sabbar inte bara för arrangörer som faktiskt lägger ner mycket tid och energi för att vi alla ska kunna ha kul utan för ALLA som spelar airsoft i Sverige.

Med det sagt vill jag också säga att jag har spelat på rats ett flertal gånger i sommar och känner ingen där pga jag är relativt ny inom airsoft. Ser problem precis som alla andra. Dock har allt strul och tråkigheter hittills enbart berott på andra spelare. Jag skulle nog snarare säga att jag blivit uppmuntrad och peppad av arrangörer när det gått dåligt eller när jag gjort fel och alltid kunnat prata med dessa och få ett gott skratt. Men det kan ju ha med min inställning och otroligt charmiga utseende, vad vet jag?

//Captain Kirk
Bombaclaan

Demonic
Lag: The Sunshine Warriors

Postby Demonic » 11 October 2016, 20:48

Rats började väldigt småskaligt, 2013 var jag där första gången och spelade.
På en stor dag var vi runt 20 som spelade; om vi var 30 var det riktigt många!

Jag tycker att det generellt har blivit något sämre, men det beror nog till största delen på att det är väldigt mycket lättare att arra för 30 pers än för närmare 80.

Jag har generellt jävligt kul när jag kommer ut (dåligt med spel för mig iår tyvärr) men det finns alltid saker man kan förbättra.
Chroningstiden är knepig, men kan förbättras med hjälp av färdiggjorda listor av stamgäster samt de som skrivit upp sig via facebook.

Kan ibland förstå att det för någon som inte spelat mycket där att det kan verka som att det från vissa GMs eller RMs hålls en hård ton, men de är jävligt trevliga allihopa.

Att trim-reglerna är egna beror till viss del på att det är många nybörjare som kommer ut, och att då ge dem en extra meter är ingen dum idé.

Mvh,
Jesper SB
Ps. Jag är inte med i föreningen RATS, men har god kontakt med arrangörerna och GM. DS

DrakenbergLive
Lag: B.U.P
Played Since: 2007

Postby DrakenbergLive » 11 October 2016, 20:51

Tycker rats är grymt, visst, trist med andra regler kring chroning, men de skriver ut sina regler klart och tydligt. Sen är det klart att ett excelark hade vart king, så att man bara behövde regga sig en gång, och sen endast chrona, har sagt det till flera gms, och de har kollat på något i den stilen.

Kört där mycket i år, och tycker arrangörerna är trevlig mot mig, då jag är trevlig mot dem. Common sense, vet att de flesta inte besitter det.

Tycker för övrigt det är SKITTRÅKIGT att folk har reggat konton endast för att klaga på rats, känns nästan som att det skulle vara någon från en konkurrent, för en vuxen person hade tagit det på plats, och inte grinat på nätet såhär.

Ursäkta hårt språk, men blir less på sånt här barnsligt beteende, spec när det skadar ett redan limiterat community! Det sista vi behöver är väl att slåss på olika fronter!

Man får ju inte glömma RATS gör detta på sin fritid, och utan profit med tanke på antalet timmar/personal/hyra & Materiell de ligger ute med!

Vad gör du för andra, obetalt, en Söndag, på din fritid?

Tänkte väl det...
Mest sprungna mil när det ropas game vinner!

faither

Postby faither » 11 October 2016, 22:20

Tänkte inte yttra mig igen, men det känns verkligen som att dessa 2 endast var ute för att sabotera/bojkotta och då misslyckades något otroligt, härligt att se att fler tycker som mig här :)

viqs
Lag: омега

Postby viqs » 12 October 2016, 13:52

Bara det faktum att man MÅSTE CHRONA gas och hpa med 0.40 eller 0.43 på grund av joulecreep (som de uppenbarligen inte har en susning om vad det de facto är) säger rätt mycket om arrangörerna. :lol:
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Return to “Allmänt om airsoft”