Rumänska delar för AKM, trä och kolv? Var köpa?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
grimm

Rumänska delar för AKM, trä och kolv? Var köpa?

Postby grimm » 5 August 2019, 12:13

Hej.

Har försökt leta reda på en riktig vikbar rumänsk kolv med knapp, samt främre handgrepp i trä, både dongen och vanlig stil, samt rumänskt pistolgrepp för att sätta på min GHK AKM, men jag finner inget ställe utanför USA att köpa dessa delar från, och som kanske är bekant vägrar 99% av butikerna i usa skicka vissa delar pga osäkerheten runt exportlagarna eller vid brist på exporttillstånd. de butiker jag vet kan skicka delar hit handlar i princip inte med militära överskott utan bara nyproduktion.

Jag vet att flertalet här på forumet har byggt om sina bössor med just rumänska delar, men jag minns inte vilka dessa är. Har försökt kontakta RealFakeGuns, via facebook, som jag vet byggt en PM M90 med mycket riktiga delar men fick aldrig något svar där. Vet dock ej vem han är här på forumet.

Slänger därför ut en förfrågan här om det finns nån europeisk källa för delar jag söker?

MVH,
grimm

Grim Nyberg
Played Since: 2003

Re: Rumänska delar för AKM, trä och kolv? Var köpa?

Postby Grim Nyberg » 5 August 2019, 22:05

Tjabba! Jag som har RFG, försöker svara alla men din kan kommit bort (får rätt mycket i inkorgen varje dag från världen över).

Just rumänska delar verkar ha varit torrt i EU senaste åren. Jag köpte mina delar från USA.
Det du ska göra är att leta reda på nån jänkare som kan hjälpa dig få hem sakerna.

Jip har ibland, men kan vara svår att få fatt i emellanåt.
https://www.cold-war-collectables.co.uk ... ons-parts/
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

grimm

Re: Rumänska delar för AKM, trä och kolv? Var köpa?

Postby grimm » 5 August 2019, 22:25

Tjena.

Det är lite det som är problemet. De jag känner lite smått där borta är inte bekväma med att köpa vapendelar åt mej och skicka till sverige. De jag känner där borta tycker inte om vapen. Så även de delar som är fullt lagliga att exportera har jag extremt svårt att få tag i, speciellt militärt överskott, då butiker som säljer dessa ALDRIG vill skicka hit. De har troligtvis inte exporttillstånd och anser det vara för mycket krångel att skaffa, eller nåt...

Du kan möjligen inte hjälpa mej försöka få tag i lite delar en tid in i framtiden via dina kontakter?

Jag har för övrigt försökt få tag i cold war collectibles, flera gånger, får aldrig svar.

Return to “Allmänt om airsoft”