måla FDE

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
FabianP
Lag: LosPrimosLocos
Played Since: 2013

måla FDE

Postby FabianP » 16 August 2019, 17:12

Hey. Gillar Magpul FDE. Hur får man till det?!
Besvara själv. Denna är klockren! :)

http://www.rodastjarnan.com/fosco-spray ... yote-25006
Lunar
LosPrimosLocos

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Re: måla FDE

Postby ohman » 19 August 2019, 11:30

Röda Stjärnan brukade ha denna, men de verkar inte längre ha det i sitt sortiment, men det är i särklass den bästa CB/FDE färgen jag har hittat hittills.
http://rodastjarnan.com/kamouflage-och- ... 00ml-21206

Täcker bra och torkar jättefort.

Finns en googling bort :)
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Kocken149
Lag: SAR
Played Since: 1998

Postby Kocken149 » 19 September 2019, 12:28

Går att blanda till hos den lokala lackfirman med, fixade fde lack till tanken på hojen.
Image

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 19 September 2019, 13:34

Magasinen är inte målade, de är PTS licencierade Magpul LR20 mag till SR-25, kropp, kolv och rail covers är målade med EC Paint Coyote Brown

Image
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Sanningsministeriet
Lag: ISOG - 040 Squad ”Tango”
Played Since: 2017

Postby Sanningsministeriet » 6 November 2019, 13:54

Två ören till sprayning:

Som en inbiten graffitimålare över de senaste 20 åren kan jag tipsa om en väldigt färgäkta spray som ger en aningens grövre textur på ytan än tex magpuls frontgrepp:
Mtn 94 som är en lågtrycks färg för graffiti och konst.

Lågt tryck gör att det är lättare att kontrollera overspray och damm, plus att burken räcker längre än tex Krylon och liknande sk Hobbylacker. Mtn94 täcker snabbt jämfört med biltema, krylon, auto-k etc. Är man långsam kommer det bli ett TJOCKT lager. Den är inte jättebra stöttålig utan ett lager lack över sig, jag gillar ju det eftersom bössan får en jävligt rå look efter ett par utespel.
Jag höftmålade min skogsbössa på ca 10 minuter med en fde-liknande ton, lite grå och olivgrön och det blev väldigt bra organisk diffusion på den, effektiv camo helt enkelt.

Matt finish är standard, funkar med många olika sorters munstycken (strålen får mer eller mindre tryck och bredd) och många olika nyanser att välja på.
Den fäster väldigt bra på plast, metall, målade ytor etc och nästan alla kulörer täcker varandra med ett lager.

Dusting och fadeade övergångar är busenkelt med graffitiburkar.

Kostar under 50:- styck, tror att vissa fortfarande säljer dom i 3 för 100:-, dom säljs på graffitisidor och konstbutiker lite varstans.

Dom har typ tre eller fyra olika nyanser som kan se ut som FDE, som iofs är väldigt olika mellan tillverkare. Jag har en kydexslida till kniv som är nästan som marabo mjölkchoklad som tillverkaren kallade FDE, Magpuls version är ju mer åt latte-hållet till.
Äh, skit i dramat, kom så drar vi ut o opererar!

Return to “Allmänt om airsoft”