Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Bloodneed
Lag: smuts alliansen
Played Since: 1862

Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Postby Bloodneed » 2 October 2012, 23:54

då det kom på tal med en annan vän idag, nog fan har man skadat sig ett par gånger i hobbyn ..då det är en aktiv hobby där mycket händer (well ibland i vilket fall) låt oss prata om det! :D

jag själv har ett knä som fortfarande spökar sedan 2 år tillbaka , låg uppe på en stor sten och spanade efter en polare jag visste skulle ta sig runt på min kant ..han smyger runt ljudlöst och avfyrar sin ggbr m4 mot mig bedömt 10-15 meter ..jag panikar och reser mig upp och börjar springa ..har i det här läget glömt att jag ligger på en sten som är cirka 2 meter över marken ..varpå jag springer ut i tom luft ..(får ett såntdär tecknade film moment när jag kollar ner i marken och tänker o helvete) baam rakt ner i marken ..ligger där som en strandad sjöko och ojar mig. vad som är än jävligare är att jag senare får veta att polaren inte fick iväg något skott (magget matade kasst)

då jag bestämde mig för att det var en bra idee att ta emot på benen och snabbt med rörelsen följa med så att jag hamnade på marken så han jag dessvärre inte kalkylera att en stenjävel skulle ta mitt knä ---har bitvis ont på stället där stenen tog och knät knakar :/

sen har vi ju alla träffar på för när håll som man fått ;) ...ni som har bilder på grisiga skador kan ju posta dom som en varning för andra ;)

Edit. F.K är Purvins den som borde stängas av från forumet för den brutala atacken ;D
Last edited by Bloodneed on 3 October 2012, 00:03, edited 1 time in total.
CTR EP3 Championship White, nuff said

p33krN
Played Since: 2011

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Postby p33krN » 3 October 2012, 00:02

Har ingen bild på det. Men jag fick en ~100 skotts 40mm fylld med 800psi CO2 avfyrad i lår- och heliga-paketet-höjden. På ca en meters avstånd. Såg ut som ca 20 myggbett spridda över låren efter det... :evil:

På något sätt klarade sig de mer vitala delarna, mirakel!
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Bloodneed

Postby Bloodneed » 3 October 2012, 00:05

fy fan ..hade inte velat ha den träffen :P

Le Gradovic
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2009

Postby Le Gradovic » 3 October 2012, 00:08

Senast på Bockaby sträckte jag ut en benmuskel rätt bra när jag klev ner för metalltrappan i A1 och kängan hakar i mellan undre stegets övre bakkant och övre stegets undre framkant, vilket slutar med att jag hänger från ett ben i 30 graders lutning rakt ut. Kunde varken luta mig bakåt för att falla tillbaks, eller få tillräckligt mycket kraft framåt för att lossa kängan då framsidan på kängan hakat i bakom en "greppdubb". Såg ganska dumt ut, kändes ganska dumt, och resulterade i att jag gick som en pirat ett par dagar därefter...
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

p33krN

Postby p33krN » 3 October 2012, 00:09

Jo, man blev ju ganska sugen på att skaffa en sån här efter den händelsen:

Image
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Bloodneed

Postby Bloodneed » 3 October 2012, 00:10

@Le Gradovic

låter stört jobbigt ..skönt att du klarade dig undan bild på det ;)

Sport
Lag: FsM

Postby Sport » 3 October 2012, 00:49

Utskjutna tänder måste nog vara den vanligaste skadan, har varit med om flera tillfällen där folk förlorat diverse tänder.

Bloodneed

Postby Bloodneed » 3 October 2012, 00:54

helt klart! helvetes året för mig var förra året då jag bevittnande 4 utskjutningar av tänder i min närhet, en annan sittuation som var läskig var när en kille glömt sina skyddsbrillor och kommer på detta sekunden innan han blir skjuten strax ovan ögonbrynet ..

Nitisk
Lag: New World Operations

Re: Sv: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Postby Nitisk » 3 October 2012, 01:59

Vrickade foten tidigare i sommar, då man trött mot slutet av dagen skulle gå ner för en slänt. Har varit tvungen att avstå några spel pga det.
Annars är det värsta jag sett en kompis som rushade över ett fält med högt gräs. Efter ett antal meter ramlar han på en tuva och hinner inte ta emot sig/få undan vapnet. Vapnet träffar honom i pannan så hårt att siktesbasen knäcks. Med blod rinnandes från pannan fick han hjälp till safe zone. Senare på sjukhuset kom de fram till att han även fått en rejäl hjärnskakning. :-?

Dantiberg
Lag: T.S.U

Postby Dantiberg » 3 October 2012, 09:19

jag har inte spelat så länge men den största skadan som jag har fått är nog hålet i plånboken :)
Om du ser ljuset i tunneln bli inte allt för glad, det kan vara ett tåg.

Bloodneed

Postby Bloodneed » 3 October 2012, 09:32

Hålet i plånboken handlar om ett långt gående missbruk, likt heroin kostar våra "fixar" en del pengar

Hymer
Lag: Angry Angels
Played Since: 2007

Postby Hymer » 3 October 2012, 09:33

Ett skott på näsan på mindre än 1m från en gbb. Stack ut huvudet runt ett hörn och poff där var en pistolmynning. Blev ett fint litet blodigt sår men värst var nog att mina ögon började rinna som tusan. Såg ju ut som jag grinade :)

Annars är det väll lite små vurpor här och där men inget direkt allvarligt.

Finnen
Lag: Outlaw
Played Since: 2007

Postby Finnen » 3 October 2012, 09:48

Skadade smalbensmuskeln (?) eller vad den kallas på vänstra benet förra året.
Fullkittad för DA och med ryggsäck innehållande extra mat och vatten.
Hamnade i en dålig position när jag gick ner på huk och när man sen skulle upp igen sekunden därpå så hamnade all vikt snett på vänsterbenet som gav vika.

Fick reda på från läkaren att muskeln nästan slitits av :P
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Angor
Lag: FTC

Postby Angor » 3 October 2012, 09:57

Klev in genom en dörr och höjer vapnet för att för att plocka två FI i ryggen som är på väg ut ur rummet en annan väg. I ögonvrån hinner jag då bara registrera att något rör sig precis innanför dörren, innan det smäller till på höger pekfinger strax innan nagelbandet. En vettskrämd motspelare med fingret på avtryckaren avlossade ett skott från ca 1 cm avstånd och det kändes! Kan fortfarande ana en viss deformering i benet. :)
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

cruentus
Lag: Sixth Mercs

Postby cruentus » 3 October 2012, 09:57

På gamla ruinbanan i Rosersberg har jag tappat en del blod. Vinterspel med snö och is och jag skulle klättra in genom ett fönster. Halvvägs igenom blir jag påskjuten så jag försöker vända om mitt i rörelsen. Halkar och landar med alla 110kg på skenbenet, som i sin tur landar på "eggen" av ett betongblock. Drog upp ett rejält hål. Läckte ordentligt men försökte täta benet med silvertejp och papperhanddukar. Gick sådär. Skvalpade i kängan när jag kom hem.

Två veckor senare så kan jag gå normalt så då skall jag ut igen. Nu har jag dragit på mig stor (tunga) kravallbenskydd från polisen för att inte upprepa föregående bravad. Den här gången är det 2 dm blötsnö på marken. Vid första ruschen med tunga benskydd genom tung snö säger någonting i mitt ena lår "Sproing", känns som om en gummisnodd gått av och jag dråsar ihop. Kryper in i en folkabuss som står några meter fram och försvarar till sista kulan.

Det låter helt sjukt, men att det gjorde infernaliskt ont, att jag inte kunde gå ordentligt och att det smällde ordentligt i plåten på bussen gjorde den striden till en av de bästa och mest minnevärda jag varit i. Det kändes RS på något sätt.

Blev ett stort snyggt ärr av den första vurpan - Chicks dig scars, eh? :-)

Bloodneed

Postby Bloodneed » 3 October 2012, 10:06

@cruentus *gillart* om fler skadade sig som du skulle medicrollen bli ballare, vill inte vara morbid men är nog det .. Ingen som fotar sina skador ?

Necronomica

Postby Necronomica » 3 October 2012, 10:14

Fick agera sjukvårdare med en polare för nått år sen :p

killen i fråga hade en predator skydds mask på sig när han sprang ned för en slänt med stenar, halvvägs ner så halkar han på en sten med mossa och flyger som en vante, hinner inte reagera alls utan slår huvudet med ansiktet före i en annan sten. (ingen rolig syn då jag stod bara någon meter därifrån) Jag och min polare rusar dit för att kolla så att han lever. det visar sig när vi kommer fram att masken har dämpat fallet (tack och lov) men till ett pris. på insidan av masken där mesh nätet sitter fast vid ögonen finns en väldigt vass kant. denna kant har skurit upp halva killens panna (ca 15cm långt, en halv cm brett och hela vägen in till skallen).

Min polare som är uppvuxen med en sjuksköterska till mor tar hand om killen medan jag springer till parkeringen och ringer ambulans.

i slutändan gick det bra för honom iaf :) men han missade sin uppkörning för körkortet som var dagen efter pga en stukad axel.

ps, måsta bara nämna att när vi va tillbaka med honom vid parkeringen ut brister han "fan vad jag har ont i axeln... hur ska jag nu kunna spela!?" XD gillar inställningen :D
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

mentaganon
Lag: RRT
Played Since: 2000

Postby mentaganon » 3 October 2012, 10:20

Fick en kula inskjuten genom ögonbrynet på förra Tjärnanspelet jag var med på. kulan gick precis över glasögonkanten och borrade in sig under ögonbrynet. Trodde först det bara gått hål tills han som skjutit mig sa att den satt kvar! Fick klämma ut den som en finne.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6990_n.jpg
Last edited by mentaganon on 5 September 2013, 12:36, edited 1 time in total.
Det finns mat i huset...och den har vapen!!!
Mina affärsredovisningar

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies
Played Since: 2002

Postby YogHippie » 3 October 2012, 10:33

Trillat ner från ett träd, slog i axeln.
Den trillar på plats av sig själv, så det var inte mer med det.

Tand avskjuten. (x2)

Sköten på näsan flertalet gånger, stort rött märke som blöder som fan.

Halkat på stenar med framfoten och skrapat upp smalbenet, flertalet gånger.

Missat lågt hängande grenar/dörrposter och slagit i skallen, dock inga vitala
delar som skadats, haha! ;)

Fick en dörr i ansiktet på ett bockaby-spel, någon som skulle sparka upp den,
utanför stod jag och försökte ninja-lyssna om där var någon på andra sidan.
Det var ganska komiskt faktiskt, haha!

Men allt spel sker på egen risk så man får skylla sig själv litta. Typ. =)

Cleaner

Postby Cleaner » 3 October 2012, 10:35

ramlat, skrapsår etc är ju vanligt.

Mesta "skadan" man råkat ut för var en sniperkula som hade borrat in sig under huden på armen, märkte att det blödde, men inte att den satt kvar.
Hade kortärmat, det var i somras det skedde..

hemma efter duschen känner jag hur "bulligt" det är på ett ställe, trycker lite..plopp!
guarders 0.40 gula kula kom ut med lite blod.. :)
Prickskytt

Boogieman
Lag: ST36

Postby Boogieman » 3 October 2012, 10:55

Ett Milsim för ett par år sedan. Vi skulle gå cirka två km, men på vägen trampar jag ner i ett träsk med högerbenet. Till saken hör att jag två veckor tidigare hade dragit knät ur led riktigt ordentligt och att ledbanden var kisskassa. När jag ska dra upp benet åker knät ur led igen, varpå jag får kväva skriken en stund för att inte röja oss. Sen fortsatte vi att gå fel då jag tappade kompassen i träsket. Så med full packning och kasst knä gick vi en omväg på lite över fem kilometer. Det var sådär kan jag säga.

I vintras skulle vi söndagsspela uppe i Eskilstuna. När vi gick över gårdsplanen missade jag isfläcken med nysnö på, så benen flyger åt ett håll och jag tar emot med ansiktet, det var en dum idé. Det pissade blod från hakan, jag blev förlamad i vänstersidan i flera dagar och mådde rent ut sagt sådär :)

Nu senast på CiD var det Bloodneed själv, tillsammans med andra medics, som sabbade min lårmuskel när de skulle välta upp mig på en bår. Den var svullen, öm och gjorde det jäkligt jobbigt att springa ett par veckor, så tack så jävla mycket för den! ;)

Ja, sen är det som alla andra här, man har fått lite träffar som blött som fan. Man har sprungit in i grenar och allt sånt mög. Men det hör ju till :)

Jag kan för övrigt rekommendera att man tecknar en olycksfallsförsäkring. Jag har tre...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Stygge
Played Since: 2000

Postby Stygge » 3 October 2012, 11:27

På tiden jag spelade med M249 så provade jag på stavhopp över ett dike.
Sprang på ett hygge och skulle ta skydd uppe på ett backkrön där skogen började igen. Precis innan krönet var det ett litet dike som jag tänkte hoppa över. Fumlade lite i ansatsen och föll handlöst framåt, pipan tog i backen och jag voltade över vapnet och landade i en mindre vacker hög på andra sidan diket. Jag fick lite blåmärken och ytterpipan på bössan fick sig en rejäl liten böj.

Sprungit rakt ut i luften.
Låg som personen ovan uppe på en stor sten och spanade när jag plötsligt blev beskjuten. I desperation sprang jag mot motsatt sida av vad jag trodde var stenen för att komma i skydd. Problemet var att stenen i själva verket var 2 (TVÅ) stenar som något nöt till barnrumpa byggt koja mellan. Sprang mao över taket på kojan och befann mig helt plötsligt liggandes i en hög på marken ihoptryckt mellan 2 stenar. Det var ett nätt fall på 1.5m som resulterade i skrapsår (drog längsmed stenen hela vägen ner) och rejält ont i benen/ryggen. Tog mig ett bra tag att ta mig loss från alla grenar, mossa och skit kojan hade bestått av.
Fick förklarat för mig att det var första gången personen som sköt på mig hade sett någon försvinna, han fattade verkligen inte vart f*n jag tagit vägen :roll:

Har klarat mig ifrån några värre blessyrer men en hel del ansiktsträffar och blodiga sår har man ju fått.

Har dock spelat ett 24h spel med inflammation i armbågen (vad gör man inte för sina kamrater?), det är inget jag tänker göra om då varje anläggning av vapnet resulterade i tårar pga smärtan i armen. Ansvarskännande som man är ville jag inte äta mina smärtstillande under spelet då de gör mig rätt groggy och jag inte litade på mitt omdöme medicinerad.

harlekin

Postby harlekin » 3 October 2012, 11:51

Nån sträckning och blivit skjuten på nära håll en gång så det blödde. Ganska så nöjd med det på 4 säsonger. :D
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

FarbrorOscar
Lag: Дельфин / Сектор Газа

Postby FarbrorOscar » 3 October 2012, 12:51

När jag hade köpt min första GBB av en kompis i gymnasiet för många år sedan, tänkte jag pröva att skjuta mig själv i armen för att se hur stark den var. Hade tidigare endast erfarenhet av springerpickor från teknikmagasinet, jag förväntade mig att det skulle sticka till lite och kanske lämna ett märke.
Ack så fel jag hade. Från 15 cm avstånd avfyrade min kära KWA glock 19 rakt in i underarmen. Kulan fastnade och det blödde en del. Var inte alls beredd på den smärtan, så jag vred och kved mig nog lite också. Ärret syns fortfarande idag, 7 år senare.

Med facit i hand kan jag nog säga att det nog inte var så smart gjort :roll:
I am Russia. Very cute and sex.

bobo
Lag: B.I.A
Played Since: 2001

Postby bobo » 3 October 2012, 15:46

nu är jag inte lika heroisk och atletiskt bygg att kunna springa och göra "cs hopp" som dom flesta, så jag har klarat mig
ganska bra i alla 10 åren jag har spelat :D

men nu är ju historian så, att jag prövade mina ny införskaffade 18rds 40mm ca granater men var ju inte så imponerad
så jag provade dom lite ofrivilligt men nyfiket ca 4m på ryggen :p
kontentan av de hela är att jag provar inte igen iaf :p
jag ville ju nästan bara lägga mig ner i fosterställning å kvida av smärta :D
men fördelen av de hela är att jag hade en stoooor smile gubbe på ryggen efter de samt en rolig historia å berätta :p

Return to “Allmänt om airsoft”