Sjukvårdsutbildning för medics

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Re: Sjukvårdsutbildning för medics

Postby Twist » 3 May 2013, 23:33

Satan att jag missar detta... :evil:
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

Mad John
Lag: R.I.
Played Since: 2004

Postby Mad John » 5 May 2013, 20:31

Är så klart nyfiken på hur det gick i helgen!?
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!

Finnen
Lag: Outlaw
Played Since: 2007

Postby Finnen » 5 May 2013, 20:45

Vill personligan tacka för:

Bamse för intressanta och givande teoretiska och praktiska övningar som tom. en mupp som en själv kan förstå någorlunda (ingen liten bedrift ;) )!

Hans Danska kamrater som offrade liv och (oftast) lem för att vi elever skulle få utföra uppgifterna praktiskt i både lugn ro samt allmänt kaos!

ST36 under ledning av en pyromanisk Boogieman som arrangerade träningen och gav extra krydda på allt med skådespeleri och krut + försåg oss våldsgästande elever med mat och husrum i tid och otid!

Alla andra kursdeltagare som gav sitt allt och lite till under lektionerna samt hjälpte och instruerade varandra för att uppnå än bättre resultat!

Kan säga att jag kom hem trött, men med avsevärt bättre förståelse för sjukvård samt för vad man bör göra vid en olyckstillfälle.
Återigen, stort tack till alla för denna fantastiska kurs!

//Finnen
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Chainsaw
Played Since: 2008

Postby Chainsaw » 6 May 2013, 18:23

Thomas & Lina tackar för helgen som var sjukt rolig & givande. Utbildningen har varit relevant, realistisk och väldigt givande. Återkopplingen efter varje scenario har varit bra och utvecklande. Så stort tack till Bamse och hans danska crew för ett riktigt bra jobb som kommer sitta kvar i minnet länge.

Man har lärt sig mycket under helgen från små till stora detaljer, bland annat kommer sjukvårdsväskorna packas om lite annorlunda och mängden tejp kommer ökas rejält tillsammans med.... gladpack plast! Vill även tacka för den stora mängd materiel Bamse delade med sig av, kommer komma airsoftcommunityn till godo på spel!

Även ett stort tack till ST36 som arrangerade helgen och jobbade flitigt som vår A-styrka och gav oss fina smällar o inlevelse! Hoppas vi kommer se en uppföljare på den här kursen så fler kan ta del av den och kanske en "fortsättningskurs" för oss som varit med på första?

Självklart ett stort tack till dom andra tre deltagarna, Max, Dennis och Finnen som bidrog till att helgen blev så bra som den blev!

Mvh Thomas & Lina

Jesus
Lag: ST36

Postby Jesus » 6 May 2013, 20:33

Från arrangörs/A-sida-synvinkel vill jag bara säga att jag är extremt nöjd med helgen och ni deltagare som var med! Har precis druckit dagens tolfte kopp kaffe och fått bort det sista fakeblodet från händerna, så kan det bli efter en helg praktiskt taget utan sömn, men det var det värt för att få se er i action. Är otroligt imponerad av hur seriöst ni alla tar er roll som medics och ser fram emot att få vara med och utveckla denna dimension av milsimandet ytterligare i framtiden!

Ni som av olika anledningar missade denna helgen kan trösta er med att det lutar åt en uppföljare/ett nytt tillfälle som förmodligen kommer bli ännu fetare - arrangörsteamet återkommer med detaljer när vi utvärderat detta lite mer.
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Sandman
Lag: Romeo India

Postby Sandman » 6 May 2013, 20:59

Thank you Jesus!!!! :lol:
R.I.
Field medic

Helix
Played Since: 2006

Postby Helix » 6 May 2013, 21:04

hoppas ni inte kommer ändra datumet halvvägs till spelet när alla tagit semester igen ;)
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

Butcher82
Lag: Route Tango
Played Since: 2010

Postby Butcher82 » 6 May 2013, 21:12

Kul och höra att folk är nöjda med det de fick, måste hålla med Helix på det han skrev för jag var själv väldigt pepp på att vara med på denna utbildning. :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

coleslaw
Lag: FENRIR

Postby coleslaw » 6 May 2013, 21:14

Låter riktigt intressant! Hoppas verkligen på en uppföljning när jag har möjlighet att komma :-)!
Unfettered will fare the Fenris Wolf
and ravaged the realm of men…

Mr_D
Lag: 1st Marine Raiders. MRE
Played Since: 2010

Postby Mr_D » 6 May 2013, 21:16

Vill tacka för mig också för denna helg!

Tack till St36 för ert beslut att genomföra denna helg och för ert agerande/rollspelande under alla scenarion med och emot oss, sjuk spänning när man upptäckte eran jeep mitt i natten ståendes på våran planerade färdväg!

Tack till Bamse med crew för en suveränt genomförd utbildning med bra feedback och mycket öva moment, för en total newbie på sjukvård var det riktigt givande. Tack för bra rollspelande av alla patienter, ett tag pumpade fan adrenalinet på högvarv när min ena patient höll på att försvinna bort för mig:)

Tack till övriga deltagare för en skön stämning, mycket givande samtal och ett genomgående glatt humör, ni vet vilka ni är.

Ser fram emot en fortsättning för oss deltagare och gärna en till baskurs med fler deltagare, little Anne vill nog hångla med flera;)

För övrigt efterlyser jag media från helgen också:)

//Dennis " Mr.D " aka Navy Corpsman Allen Williams
Varför börja med sig själv när man kan rädda världen?

Lolzer
Lag: The Meme Squad
Played Since: 2012

Postby Lolzer » 12 May 2013, 20:04

Hoppas det blir fler tillfällen så att man hinner skaffa lite mer realistisk gear och vara med :D
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Chainsaw
Played Since: 2008

Postby Chainsaw » 12 May 2013, 20:39

catachan

Postby catachan » 12 May 2013, 21:09

Snyggt! Har aldrig var så sugen som nu på att bli skjuten på milsim! :D

Return to “Allmänt om airsoft”