Smarta magasin till BAR M1918

visum

Smarta magasin till BAR M1918

Postby visum » 19 January 2015, 12:33

Problem: jag har bara 2 highcap till min BAR m1918. Jag gillar inte highcap och vill inte köpa highcap om jag kan undvika det.
Möjlighet: jag har en drös korta M16vn-magasin till min vietnam-gear. Dimensionerna på vn-magasinen gör att de rymms i ett BAR-magasin och jag spelar inte ww2 samtidigt som jag spelar vietnam.
Tanke: kan mina vn-magasin användas till min BAR genom ett smart magasin (plåthölje och inre hållare)?

Höljen är under konstruktion hos lokal svetsfirma. När första verionen är klar inkl löstagbar hållare för magasin kommer bild att läggas upp för granskning och kommentarer. Den största avvikelsen är att det blir raka sidor på magasinet. Spåren för att trycka in patronerna mot mitten kommer inte att tas med. Om dessa spår bockas till får vn-magasinen inte plats pga bredden på vn-magasinet jmf med avstånd mellan spår.

Funkar konstruktionen bra kommer jag troligen att eloxera magasinen.

//David

Namboy
Lag: AA

Re: Smarta magasin till BAR M1918

Postby Namboy » 20 January 2015, 12:52

Det du skriver kan säkert funka hur bra som helst, men låter lite onödigt tidskrävande. Jag köpte en drös billiga korta M16 midcaps i metall, drog ut internals och slipade på ett fåtal ställen så att allt
gled ner i BAR-skalen. Sedan är det bara att använda bottenskruven i magasinen och POFF! Klart och funkar hur bra som helst. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

visum

Postby visum » 22 January 2015, 13:34

Namboy: den lösningen bygger på att du har ett gäng bar-magasin hemma. Det har inte jag. Lättare och smidigare men jag vill inte sabba mina m16vn-mag. Vi får se hur det går ;)

TAC Ordinator
Lag: TAC
Played Since: 1991

Postby TAC Ordinator » 21 September 2017, 11:22

hur går det med projektet David?

Någon som vet var man kan få tag på fler BAR magazine... har haft inbrott och mina blev snodda med massa annat.

Return to “WWII”