har nyare ver ascu bättre ab

henric
Lag: vultures

har nyare ver ascu bättre ab

Inläggav henric » 3 januari 2017, 23:43

Jag har pysslat en del med ascu tidiga versioner och raptor.(som tyvärr inte finns längre) Min erfarenhet säger att ascu har en kass ab jämfört med raptor.
Spectre verkar vara allas favorit. Men svår att få tag i. Egentligen alla "bättre" mosfet är svåra att få tag i.

Men min undran är.
Finns det någon som kan jämföra ett nyare ascu med ett äldre och ev se någon skillnad på ab?.
Har byggt en katana med ascu
och en katana med raptor.
Det är en avsevärd skillnad och ascu bössan måste tom ha arl. ( sitter en satan 170 motor i) så motorn är det inget fel på.
Den andra katanan har en a&k sr25 motor och raptor. Har inte sett något som kan liknas med denna i aeg världen. Otroligt ptw nära. Kugget stannar exakt på samma ställe. Ingen arl där inte.
Och för kännedom. Ja jag har haft ptwer så jag kan jämföra och säga att det är sjukt bra för en aeg.

För nu kommer frågan. Jag vill nu bygga nått som liknar raptor katanan. Men hittar inget mosfet som jag tror att jag blir nöjd med.
En enkel lösning är att köpa en ptw igen. Men är så trött på m4 plattformen...

Vad göra?

G-Enis

Re: har nyare ver ascu bättre ab

Inläggav G-Enis » 4 januari 2017, 07:27

Lägg dig i kö på en spectre.
Eller kika på gate Titan. Endast v2 boxar dock.
Eller ge jefftron en chans? Vet själv ej mycket om den dock.

henric

Inläggav henric » 4 januari 2017, 22:28

Kör du på spectre?
Sett en del videos om dessa verkar funka bra.
Har dock ej sett några klipp med öppna lådor ex katana förvisso. Ska se vad jag hittar och hur det ser ut. V2 är just vad jag håller på med..

G-Enis

Inläggav G-Enis » 5 januari 2017, 07:13

Jag kör spectre fast till nextgen bössa. Den funkar ypperligt bra. Spectre görs av Btc vilket är samma företag som gjorde raptor fast dom hette Aws då. Så du kan räkna med samma om inte bättre kvalité.

Men om du inte orkar köa på en spectre och eftersom du har v2 box så skulle jag kolla närmare på den gate titan. Har inte testat just den själv men tycker gate gör bra grejer i övrigt.

Användarvisningsbild
ohman
Lag: FRAG
Spelat sen: 2012

Inläggav ohman » 5 januari 2017, 09:36

Jag slängde i en jefftron i min Scar efter att raptorn jag hade i den avled. Jag är rätt nöjd med den, speciellt med tanke på att den ligger på ca 600:-
Bra respons, och bra AB, programmerbar och har äver precocking om så önskas.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Mina affärsredovisningar

Användarvisningsbild
viqs
Lag: омега

Inläggav viqs » 6 januari 2017, 21:45

Upplevde att mina gen3/4 ascu var vassare än min tbc spectre. Ascu är i v3 gearbox, btc i TM next gen.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

henric

Inläggav henric » 6 januari 2017, 23:47

Intressant...
Då kanske ett nyare ascu ska få chansen..

Återgå till "Batterier och elektronik"