Ratech GHK vs WE LVOA, skillnader?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
grimm

Ratech GHK vs WE LVOA, skillnader?

Postby grimm » 10 January 2017, 19:10

Hej.

Tänkte införskaffa ovan nämda bössa, och kommit fram till att de gör en baserad på GHK, och en baserad på WE.

Vad jag förstått har GHK en WA-standard, medan WE kör sin egen standard? Jag är helt ny på GBBR.

Det jag lyckats få fram hittils är att GHK är mer kompatibel med delar till riktiga vapen, så som buffertube, charging handle, mag release osv. Har också hittat kommentarer om att GHK är lite mer driftsäker och högre kvalitet än WE. Jag har erfarenhet av WE's pistoler, och är väl inte helt nöjd med deras hållbarhet.

Vad gäller LVOA-bössorna, så har ju Ratech stoppat i sina egna ståldelar i WE'n, medans de behållit de som inte behövts bytas ut, då GHK redan kör mycket stål innuti.

Läst lite på Airsofttaiwan.com om spec-listorna på uppgraderingen. De är lite dåliga på att ge svar på mina frågor dock, men länkar till specarna.
WE: https://ast-gun.airsofttaiwan.com/index ... ct_id=1443
GHK: https://ast-gun.airsofttaiwan.com/index ... uct_id=615

Det verkar som de byggt dem relativt likvärdiga, men GHK saknar NPAS, de svarar inte på varför. Är en sådan svår att eftermontera? Vore trevligt att kunna ställa FPS. Vad som förvirrar mej lite är varför de gjort bössan i dessa två bas-varianter. Om någon har en aning får man gärna förklara och råda mej till varför jag bör satsa på den ena framför den andra. Jag är lite mer inställt på GHK i dagsläget pga bättre kompatibilitet med riktiga vapendelar, men kan lika gärna gå med WE om den har bättre fördelar? GHK verkar ha bättre magasin?

Långdragen tråd med kanske lite otydliga frågeställningar, men vore tacksam för diskussion om GHK vs WE vad gällande M4/AR-platformen.

MVH,
grimm

Erebus

Re: Ratech GHK vs WE LVOA, skillnader?

Postby Erebus » 11 January 2017, 01:04

Kan inte svara på något om GHK då jag inte har en eller har testat en.
Kan dock säga att på WE så passsar RS Buffer tube utan problem (har en på min) så att den ska vara mindre RS kompatibel än GHK tror jag inte.

grimm

Postby grimm » 13 January 2017, 09:10

Ratech har svarat på lite frågor. NPAS var inte möjligt pga ett annat system, men de har istället gjort två adaptrar till nozzlen som kör field vs cqb hastigheter, så det duger ju.

Railon
Played Since: 2014

Postby Railon » 13 January 2017, 15:27

Har ingen erfarenhet av just M4'an, men WE generellt. En kille som heter Mark Fontaine publicerade denna lista i WE's diskussionsgrupp för nästan exakt ett år sedan:

Code: Select all

So for anyone looking to buy a GBBR, and are stuck on what to buy...

breakdown of WE vs LM4 vs GHK. All are skirmishable out of the box generally...

THIS IS A WORK IN PROGRESS. I UPDATE AS I LEARN

======================================================

WE M4A1 GBBR

This is the gun you buy when you don't intend on keeping it stock. Sure it works more than well out of the box, but at a tech perspective, by far the WETECH M4 has the most potential of the three to be discussed.

QUICK LOOK

Avg stock FPS: 420

Bolt carrier: zinc alloy

Bolt/Nozzle: plastic

Trigger group (FCG): zinc alloy

Magazines: 30rds, GOOD seals

NPAS Available: YES

Bang for buck: 8/10

Magazine average price: $30

WE pros:

-RS compatibility of almost everything unrelated to actual firing a bullet

-far faster cycle rate due to non-steel bolt

-steel and closer-to-real buffer lock (real fit too)

-VSR10 buckings (gg LM4)

-Stiffer buffer spring

-metal buffer (combination gives WE near=recoil to LM4 without excessively heavy bolt)

-relative parts compatibility for all WE ARs

-mags are lighter and have a realistic shell (protects actual mag)

-feedlips can survive being dropped on their "head"

-Receivers aren't 3 piece kek

-Forged receivers available (or real AR15 uppers w/ mods)

-Almost every if not every part in a WE can be upgraded to a "real" part, either in material or actual part

-Reliable and generally not-breaking hop-up system

-Cheaper in all regards (base gun and mags)

-PMAGs aren't junk...

-They have way more options than a M4 and a really shitty AK...

WE Cons:

-Pot metal FCG (tends to wear out after 5-15k rounds)

-Gas consumption SLIGHTLY less effective than LM4s (arguable)

-co2 mags are a joke, but they exist...

-Non-forged receivers are about as weak as stock KWA

-Stock w/out NPAS may shoot "hot"

....?

=================================

KWA LM4 PTR

QUICK LOOK

Avg stock FPS: 380

Bolt carrier: steel

Bolt/Nozzle: plastic-metal tip

Trigger group (FCG): steel (except trigger)

Magazines: 38rds, GOOD seals

Magazine average price: $50

Bang for buck: 6-7/10

LM4 pros:

-KWA"USA" has pretty good customer service

-steel FCG(Except trigger, wat)

-steel bolt (except sliggish cycling)

-barrel is ok

-mags are not bad at holding seal

-plenty of parts... from KWA.

-okay gas consumption

LM4 Cons:

-non-steel buffer lock

-plastic buffer

-pathetically weak buffer spring

-3 piece upper LOOL (Recently switched to 1 piece, but still a huge issue for the orig owners)

-joke of a hop-up design (esp without steel upgrade kit)

-almost 0 real steel compatibility save the "big" parts (stocks, some grips, some rails)

-orig run didn't have spring loaded bolt lock

-mags are feel weird, paint chips off easily, don't have a magazine shell, easily breakable mag lips

-Very few meaningful upgrades(not that it couldn't use em)

=================================================

GHK M4 GBBRs 

QUICK LOOK

Avg stock FPS: 420

Bolt carrier: steel

Bolt/Nozzle: reinforced plastic

Trigger group (FCG): steel

Magazines: 40rds, GOOD seals

Magazine average price: $50

Bang for buck: 7-9/10  (depending on the user's wants, this is as good or better than a WE)  7 for Project builders, 9 for pure gamers

Pros:

-Very solid externals

-MostlyRS Spec

/Compatible parts:

/Selector

/Charging handle (slight mods)

/Pistol Grips

/Buffer parts

/Stocks

/MagPul ASAP

/Springs (not FCG) and detents

-All steel (FCG/BCG) internals

-Very strong plastic fiber-esque bolt nozzle (similar to LM4)

-Steel outer barrel

-AEG Barrel/hop-up rubbers

-Best bolt catch design of the 3 options

-Very strong kick

-Highly gas effective

-Strong performer all-around

Cons:

-Does NOT take RS uppers without serious modifications

-Selector often mushy stock

-buffer spring weak

Issue noted:

In testing and playing I found that if you manage to spew gas in to your chamber (badly seated mag caused this for me) your bolt valve will freeze in place. This in turn bricks your gun until you are able to defrost it. TLDR Carry a lighter and IF you do this (only happened by my own fault, didn't get mag in fully), just remove BCG and warm your bolt tip carefully with a lighter.

//Unlikely to be an issue in warmer temps (60+)

=================================

-Company isn't based in the USA (but both manufacturers based in Taiwan)

-OEM parts only available reliably from Evike or overseas

LM4 steel FCG parts generally do not need replacing, whereas a WE FCG will probably need to be replaced after 5-15k rounds. Can either buy a complete drop-in OEM set for $30 or a steel set for $100 (and you're up to par with the LM4)

LM4 steel bolts are a cool addition but in the end tend to slow down cycling and eat up gas at the minor benefit of enhanced recoil. WE chose to go with a better buffer system and non-steel bolt, giving a far faster/crisper cycle at the cost of some (very minimal if any) felt recoil.

LM4 magazines while good in the cold are heavy and prone to failure (drop it wrong and it's done until you get new feedlips). WE mags use a more realistic shell then have the gas housing inside the shell (2 separate entities), so while a WE mag may hold less gas by a bit, it can be thrown across the room and it'll probably still be usable. Also, the WE feedlips are much lower and thus far less likely to snapped/be crushed like the LM4 mag will.

===========================================
Enligt listan så är WE's co2-mag ett skämt. Vad jag har hört så är den senaste generationen CO2-mag riktigt bra, så det är värt att forska vidare på.

Det finns justerbara nozzles till GHK även om NPAS tekniskt sett är till för WE's system och nozzles.
http://fg-airsoft.com/en/pieces-pour-gh ... -pdw-.html (Rätt vara även om länken säger något helt annat).

När det kommer till WE-system så rekommenderar jag INTE NPAS då det ger väldigt varierande utgångshastigheter per skott. Däremot så rekommenderar jag LFS discs. Man petar i dem i WE-nozzles och får en sänkt hastighet. Nackdelen är att det inte är riktigt lika smidigt att ändra utgångshastigheten med dem jämfört med NPAS. Du kan hitta dem här: http://fg-airsoft.com/en/nozzles-and-re ... -pdw-.html

Lycka till :)

grimm

Postby grimm » 14 January 2017, 20:51

Tack för ditt tillägg, jag beställde en GHK variant igår.

Wasp
Lag: Whiskey Recon Team
Played Since: 2007

Postby Wasp » 14 January 2017, 21:03

@grimm: Varifrån beställde du?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
TW USER
Whiskey Recon Team > "IN VALOR THERE IS HOPE".
"Den kloke tiger med sin vetskap, medan dåren skriker ut sin okunskap".

grimm

Postby grimm » 15 January 2017, 20:57

Airsoftworld.net. Knappast gratis, men blev några kronor billigare än vad det skulle kostat direkt från Airsofttaiwan.com, med moms och import osv. Plus lite närmare om det skulle bli nån skada under frakten osv.

Airsoftworld.net hade 1 kvar i lager stod det när jag beställde, sen stod det bara att de har i lager, så jag vet inte riktigt vad det innebär.

Return to “GBBR”