Mp5 gbbr

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Genocide
Admin
Lag: JTF-S
Played Since: 2007

Mp5 gbbr

Postby Genocide » 11 August 2014, 23:45

Blivit sugen på en mp5 gbbr.

Valet står väl mellan VFC och WE.
Någon som testat dessa? Fördelar vs nackdelar?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

NonEx

Re: Mp5 gbbr

Postby NonEx » 12 August 2014, 09:43

Har följt diskussionen på andra forum och kontentan verkar vara att VFC MP5 ser bättre ut men fungerar desto sämre, även med mycket byte av delar.

WE ser lite sämre ut men verkar fungera bättre i praktiken.

Så här långt så har WE MP5orna fått relativt bra feedback vad jag läst. Så jag hade nog satsat på en WE i detta fallet.

Armyofme
Lag: Stekryssarna
Played Since: 2012

Postby Armyofme » 19 August 2014, 16:24

Precis som föregående talare säger så ser VFCn väldigt smutt ut men delar verkar gå kras och även magasinen strular + VFCs (numera) typiska cooldownproblem :/
WEn måste jag själv kika upp, är också sugen på en GBB MP5, vart få tag på?

Welle
Lag: PTH
Played Since: 2003

Postby Welle » 19 August 2014, 17:47

Nån polsk sida har väl dom inne för runt 350 euro
Lite finare, lite bättre

MODDAN
Lag: Local Fascist Law Enforcement
Played Since: 2002

Postby MODDAN » 19 August 2014, 23:58

Har själv långtgående planer på en GBB MP5, och jag kan inte annat än instämma i kören ovan (för då blir jag nog stenad... speciellt av Welle... han är en riktigt ogin och elak djävel IRL... :roll: ). WE är vägen att gå. Men det skall sägas att VFC:n ser mer vacker ut. De har alla rättigheter till gravyr, upphovsrättsskyddat material... bla bla bla... men hela mekanismen i sig är rätt antiorgasmisk, för att vara snäll. Deras sistaskottsspärr är defacto en eftertanke. De märkte att bössan inte slutade skjuta efter sista skottet avlossats, vilket man kan se i bland annat WGC:s tidiga videor på skapelsen, och att folk överlag gillar realism. Speciellt när det kommer till GBBR. Alltså tillverkade de en ny magasinföljare med en pigg som sticker upp när magasinet är tomt vilken fysiskt spärrar slutstycket så vapnet inte kan skjuta mer. Det är en lösning på problemet, ja, dock gör det att man får en tämligen fin glipa frampå patronutkastet, samt att det klickar till när man tar ut magasinet då slutstycket då slår i patronläget (givet att man inte laddar om på RS-vis och låset upp slutstycket innan nästa magasin förs in). VFC bössan är porr, utseendemässigt, men utklassas tekniskt av WE:n även om den inte ser lika RS ut på insidan. WE:s funktion är mer RS tack vare att konstruktionen är mer airsoftanpassad. Kommer själv köpa mig en WE eller två så fort börsen tillåter... och det inte kommer ut några fler hagel på marknaden.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

simonhultgren
Lag: Basterds
Played Since: 2012

Postby simonhultgren » 12 November 2014, 23:50

Jag är också sugen på en WE MP5 GBBR, har ni köpt er så ni kan ge kort resume på hur den fungerar?

Puttelux
Lag: P.A.D.S
Played Since: 2015

Postby Puttelux » 21 February 2016, 15:12

Någon som köpt en liten rackare än som har några tankar och åsikter?

NonEx

Postby NonEx » 21 February 2016, 15:41

Har en WE MP5 och har följt diskussioner och uppföljningar om dessa och har inte hört någon specifikt negativt om dom.

Ny innerpipa och gummi av TM VSR spec. är väl det som de flesta fixar ASAP men annars har jag bara hört positiva saker eller neutralt :D

Själv gillar jag min skarpt men har inte spelat eller skjutit den speciellt mycket.

Men ja, vilken som helst av WEs MP5 modeller vågar jag ställa mig bakom att rekommendera om man är sugen på en MP5 GBBR.

Genocide
Admin
Lag: JTF-S
Played Since: 2007

Postby Genocide » 24 February 2016, 23:28

Nonex....ny blir jag besviken. Inte skjutit eller spelat med den mycket. Men du kan rekommendera dem? Nääädu :P
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

NonEx

Postby NonEx » 25 February 2016, 09:47

Amen jag fibblar mycket med den :D
Man kan ju få en uppfattning av saker ändå utan att använda dom överdrivet mycket.

Det i kombination med allt jag läst ifrån andra så kan jag stå för det faktiskt :D

Men jag förstår vad du menar :p

Puttelux
Lag: P.A.D.S
Played Since: 2015

Postby Puttelux » 27 February 2016, 00:10

Går emot kören då o plockar hem en vfc

Grim Nyberg
Played Since: 2003

Postby Grim Nyberg » 29 October 2016, 17:39

För att lite halvt necro posta.

Det låter ju som att en VFC är vägen att gå om man vill ha massa RS delar på?

Är det mekaniken som spökar på dom pga dålig kvalitet på metall? Borde inte en RS lower om man moddar på en sån göra att den håller längre? (Vill minnas att jag träffat nån som berättade att han gjort så, när produkten fortf var ny)
Eller vilka delar är det som krångar/går sönder?

Om man vill slappa manöverhandtaget riktligt, är det nån speciell VFC version man ska ha då med ståldelar eller är det något man kan göra i en oändlighet på alla?
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Revan
Played Since: 2016

Postby Revan » 2 July 2017, 21:04

Nått nytt på denna fronten? Är själv i köpbanor på en MP5 GBBR, är det WEs som gäller?

Tacksam för råd!

Return to “GBBR”