måsten för bra semisniper

Kocken149
Lag: SAR
Played Since: 1998

Re: måsten för bra semisniper

Postby Kocken149 » 29 April 2014, 09:52

Kwa 2g hopgummi är ruskigt bra, nackdelen är att de slits ner väldigt fort och är svåra att få tag på. En 140 lösning kommer nog slita ner ditt Kwa gummi direkt. Satsa på att gjuta en sugruhop, kommer funka fint med 140 fjäder.

twoface
Lag: Airsoft Wolf Division
Played Since: 2006

Postby twoface » 29 April 2014, 20:52

Lånar tråden lite då jag är i sniperbyggar-tagen och skulle behöva lite synpunkter från mer erfaret folk.

Följande setup är tänkt/finns till bygget men tar ytterst tacksamt emot tips om jag borde byta ut något. :-)

Lonex Ultimate kromat/förstärkt v2 gb-skal
8mm kullagrade metall bearings
Rostfri polerad cylinder
Dream Army ståltandad pistong
Kullagrad springguide i stål
Systema ultra high tourqe kuggar
Madbull ultimate hopup hus
Element high tourqe motor
BTC chimera FET 2
Madbull python 6.03 innerpipa.

Fjädern som är tänkt är M170 eller ev M160.
Får man något vettigt ös i den med bra triggerresponse eller tänker jag fel angående high tourqe? Givetvis kommer det köras på 11.1 lipo m. Deans. Kommer det hålla eller har jag missat någon bra-att-ha grej?

Ska tilläggas att min genomgående tanke är att det ska hålla pålitligt, fixa med hopupgummi och finlir som stabilisera pipa kommer jag fixa med när jag skjutit lite och sett hur grejerna lirar ihop :-)

Kocken149

Postby Kocken149 » 29 April 2014, 23:17

Ser bra ut, kanske en prometheuspipa ist för mad bull pipan.
Mad bull m150 fjäder skulle jag kört på, ger runt 165-170m/s om allt håller tätt.

twoface

Postby twoface » 29 April 2014, 23:33

Tack för tipsen! :-) vad är skillnaden rent prestanda mässigt mellan madbull och prometheus när det kommer till innerpipa?

ohman
Lag: FRAG
Played Since: 2012

Postby ohman » 30 April 2014, 00:45

Prometheus är bättre, men inte jättemycket. Men ska du ändå lägga ner pengar på ordentliga saker från början hade jag rekommenderat Prometheus också.
Du kan också använda dig av bushings istället för bearings då du antagligen kommer ha en rätt rejäl fjäder i bössan.
Du behöver definitivt inte en M160 eller mer dock :shock: Inte om du någonsin tänkt använda den på spel. Normalt sett ligger övre gränsen för en semi på 158-160 m/s. Om du får den tät (vilket du bör lägga tid på) så bör du inte ha några som helst problem att köra på en M140-150. Dessutom sliter det lite mindre på det interna.
Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Played Since: 2010

Postby perlenbacher » 30 April 2014, 01:15

Vad är det som exakt skall vara tätt och hur åstadkommer man detta?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

ohman

Postby ohman » 30 April 2014, 01:48

Det ska vara tätt hela vägen. pistonghuvud mot cylinder, cylinderhuvud mot cylinder och nozzle, nozzle mot hop up, hop up mot pipa... Förslagsvis tar du en titt i guiden som länkades tidigare. Den behandlar de flesta, om inte alla punkter.
Mina affärsredovisningar

twoface

Postby twoface » 30 April 2014, 07:33

Okej, ja M170 kanske är lite att ta i då och ska dra ett öga på prometheus :-)
Det som är kvar att inhandla är mosfet, innerpipa och fjäder.
vad behövs av den ursprungliga elen i boxen om man sätter i mosfet?
Kom över ett extra ultimate skal (förutom det som sitter i bössan jag köpte av dig) dock med bränd el. Något som SA eller så jag måste köpa till för att få liv i den eller kommer chimera ersätta allt? Beskrivningen var lite grekiska för mig hos BTC :-P

Kocken149

Postby Kocken149 » 30 April 2014, 07:42

Chimeran ersätter hela SA + kablage.

Xelley
Lag: GBM
Played Since: 2010

Postby Xelley » 30 April 2014, 07:44

Varför ska alla försöka peta i en M170 fjäder i sina bössor? Med en M170 fjäder i ett sånär tätt system så kommer du över gränsen vad som är lagligt för ett semi automatiskt effektbegränsat vapen (3J). Samt vart ska man spela med ett monster som detta då 190m/s nästan aldrig tillåts för semi snipers? M140 i ett tätt system med bra precision kommer att ta ditt vapen längre än att bara kräma ur FPS för kung och fosterland.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

twoface

Postby twoface » 30 April 2014, 08:03

Mina tankegångar runt m170 var att den skulle generera lägre än 170m/s och inte tvärtom men börjar förstå att så inte är fallet så kommer gå i linje med rekommendationer här från forumet och satsa på en m140-m150 och ge mig på att täta ordentligt istället :-)

Tack för svaret kocken! :-)

Genocide
Admin
Lag: JTF-S
Played Since: 2007

Postby Genocide » 30 April 2014, 13:30

Vad mosfet ersätter beror på vilken mosfet du köper.
Btc spectre och chimera ersätter allt. Det gör även ascu gen3+.
Alla kretsar från Gatee behöver switchassembly.

Rekommenderar BTC spectre. Absolut lättast att installera och skitlätt programnering.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

twoface

Postby twoface » 30 April 2014, 13:51

Okej ja någon av spectre eller chimera blir det iallafall så ska jämföra dem lite närmare innan beställning :-) har jag rätt i att det främst är AB och semi-only funktionerna som är chokladen i kakan vid sniperbygge? :-)

Kocken149

Postby Kocken149 » 30 April 2014, 14:00

Precocking brukar vara poppis.

twoface

Postby twoface » 30 April 2014, 14:35

Finns det andra ställen än BTC airsoft att beställa spectre från? Slut på lager men lagt en notifiering iallafall.

n_sandstrom

Postby n_sandstrom » 2 May 2014, 00:18

Spectre ser ju galet mysig ut. jag håller (sedan länge) på med ett hittills ofärdigt bygge, med en Gate, en av dom jobbigaste sakerna med hela bygget är att pilla runt signalkabeln från framsidan av boxen bak till Stocken. Jag antar att det bara är kablar till batteri och motor som behöver dras om man kör Spectre?

Hur pass bra fungerar den med avseende på precock och motorbroms? Tycker knappt att min gate lyckas bromsa något alls.

twoface

Postby twoface » 2 May 2014, 08:00

Ja spectre kör bara kablar till motor och batteri eftersom den ersätter all el i boxen så behövs ingen signalkabel. Vad jag förstod av installationsvideo så är det enda "böket" att få ner kablarna i då de är lite grövre än orginal men gick att trycka till lite med verktyg för att få igen boxen helt :-)

twoface

Postby twoface » 30 May 2014, 22:34

Har precis petat i bore-up kit i bössan men upptäckt ett litet läckage mellan nya nozzle och hopup. Någon som har ett användbart tips för att avhjälpa detta? Ska gjuta sugru hop här i dagarna men misstänker att det inte är något som kommer påverka då det verkar som nozzle inte trycker tillräckligt tätt mot gummit. Tacksam för alla svar och tips :-)

ohman

Postby ohman » 31 May 2014, 01:18

Är det din M82 som har detta bekymmer? Jag fick nämligen samma när jag bytte hop up hus i min. Jag slängde i ett Prowin-hus (samma design som Madbull) och jag får det inte tätt med det huset. När jag efter mycket svärande äntligen provade med det gamla huset fungerade det klockrent. Jag är inte helt säker på vad som orsakar detta men Guarders bore up nozzle kom verkligen inte överens med Prowin-huset.
Mina affärsredovisningar

twoface

Postby twoface » 31 May 2014, 07:28

Ja det är M82an, okej, med orginal mässingsnozzle var det hur tätt som helst (kunde inte blåsa luft genom pipan) och nu går det tungt men det släpper förbi luft. Lagom frustrerande :-/ har orginal huset i nu och är bättre men inte perfekt. Har du tätat huset på något sätt? :-)

ohman

Postby ohman » 31 May 2014, 09:46

Att den släpper förbi luft beror möjligen på att du har bore up kittet installerat pistonghuvudet tätat inte helt hundra om det inte är under tryck (dvs på väg framåt). Jag har inte gjort något annat än installerat orginalhuset, men jag misstänker att jag har samma typ av läckage som dig om jag blåser i pipan men att det ligger mellan pistonghuvud och cylinder.

Efter testskjutning igår har jag en variation på ca +- 0.5 m/s vilket är godkänt tycker jag.
Mina affärsredovisningar

twoface

Postby twoface » 31 May 2014, 10:16

Okej tätade återigen med gängtejp mellan cylinder och cylinderhuvud, har ungefär samma variation (145 - 146m/s) så är relativt nöjd ändå men känns som jag vill få bort den variabeln ändå. Dock provade jag blåsa med magasin i så kan ju hända att det trycker ur lite ner där? Ska prova att hålla finger för när sugrun härdat klart och allt är återmonterat och se om det blir annat resultat :-)

ohman

Postby ohman » 31 May 2014, 10:27

Lite off topic, men hur fasen lyckas du blåsa i pipan på M82an? Speciellt om du ska hålla ett finger för hop up huset? :D
Desto mer jag meckar med min, desto mer inser jag att jag måste ha en assistent!
Mina affärsredovisningar

twoface

Postby twoface » 31 May 2014, 10:33

Haha provar allt utan ytterpipan ;-) bössan har inte sett sin ytterpipa på tre veckor nu pga rigorösa tester av allt :-P försökte i början med chroning och täthetskontroll men insåg snabbt att det var dödfött då hålla bössan stilla vid chronografen typ var omöjligt och pipan slutar typ en halvmil in i ytterpipan ;-P

n_sandstrom

Postby n_sandstrom » 31 May 2014, 11:13

Jag fick faktiskt samma problem på min L96 igår, efter att jag gjort en Sugruhopp. Ville inte slakta mitt ganska nya Maple-leaf-gummi, så jag slängde in originalgummit i samma veva, som inte alls tätade bra.

Där fick jag ordning på det med ett varv teflontejp runt bakkanten av gummit, så att hophuset kramade ihop det mer mot nozzlen. På den hopen är det dock ganska mycket gummi som sticker ut bakom pipan. jag vet inte hur din ser ut, kanske inte gör nån nytta alls där.

Satte även ett varv tejp runt nozzlen först medans jag felsökte. Det fungerade ju, men tja, en sån lär ju inte stanna kvar länge på en AEG

Return to “Sniper”