FN VSR SPR A5M M40 A5

Tyro75
Played Since: 2013

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Postby Tyro75 » 6 July 2014, 09:24

Vad är det för delar du har köpt Ajo om man får fråga ??

Ajo79
Lag: RRT
Played Since: 2006

Postby Ajo79 » 6 July 2014, 09:42

PDI Hopup gummi, PDI Spring Guide och en KA M170 fjäder. Är väl tveksamt om man vågar trycka i M170 i orginal setupen, så blir väl att beställa nått bra triggerhus när nästa lön kommer.
“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer

Tyro75

Postby Tyro75 » 6 July 2014, 15:18

Jag satte i ny MAG pistong 150 spring stål spring gide men orginal cylindern höll inte så ja har beställt en MAG rostfri cylinder och stål sears till avtryckarn hoppas det kommer hålla😄

Trolliver94
Played Since: 2012

Postby Trolliver94 » 7 July 2014, 14:44

Köpte denna bössa för ca 1 månad sedan när den kom in på rödastjärnan.
Kort därefter så inhandlades airsoftpros cnc trigger med tillhörande pistong, springguide, cylinder samt 145 fjäder, och även ett maple leaf hopgummi.

Jag måste säga att jag är extremt nöjd med den, både utseendemässigt samt så presterar den väldigt fint, jag har en fin träffbild på ca 80-90 meter som jag har uppmätt, vilket duger för mig!

Det var väldigt kul/effektivt att skjuta Ravens med den på Berget12!

Kitlist på bössan är:
M.A.R.S rail
Leupold mk3 sikte
Ashbury bipod (som sitter på en egenfäst railbit)
Moddad mp7 ljuddämpare som träs på över pipan
Och ett jävligt fett paintjob alá trolliver!

7 juli 2014, 14:45:
Attachments
IMG_20140625_150114.jpg

Danis011
Lag: Jawbreakers
Played Since: 2008

Postby Danis011 » 15 July 2014, 12:47

Arvid
Lag: Infidel

Postby Arvid » 15 July 2014, 17:46

Strikeairsoft har annars fått in adapter

Gustavssonchris

Postby Gustavssonchris » 1 August 2014, 14:40

Är bössan värd att köpa?:) eller ska man satsa på något annat?:) den ser onekligen skön ut:)

ryu
Played Since: 2009

Postby ryu » 1 August 2014, 23:07

Mina högst personliga och totalt ovetenskapliga synpunkter:

Stocken är skön att hålla i och den ser trevlig ut.
Det justerbara kindstödet är väldigt fint att ha för att ställa in en skön(are) ställning för huvudet, men kan vara i vägen om man mantlar bössan genom att dra cylindern rakt bakåt.

Sedan är bakkappan av mjukplast några nummer för stor, så den rör sig och låter litegrann om man inte fixerar den på något vis.
Har hört om detta på en likadan bössa som köptes in samtidigt, så jag antar att det är så på alla. Någon annan som har samma?

Utan att ha pajat några interna komponenter, så vågar jag gissa att cylindern förmodligen inte tål så mycket stryk (vilket styrks av Tyro75's erfarenhet). Så man får nog vara beredd på att köra standard trim, eller börja byta ut interna delar.
Nu verkar det mesta vara hyffsat VSR-kompatibelt, vilket gör att det finns ganska många trimdelar/reservdelar att tillgå.

Tyvärr har jag inga erfarenheter av hur standarddelarna presterar direkt ur lådan vad gäller utgångshastiget, avstånd, träffsäkerhet osv, i och med att jag bytte ut allt utom stocken och laddhandtaget direkt.
Men någon annan kanske har erfarenhet av hur den presterar?

Arvid
Lag: Infidel

Postby Arvid » 2 August 2014, 12:31

Köpte airsoftpros VSR trimkit med 160 fjäder samt en vsr 430 pipa och sen ett nytt hopgummi. Kör med 0.40 boll å den går hur bra som helst. Va jävligt tung att spänna upp så jag kapade fjädern lite. Funderar nu på att leta upp en längre VSR pipa och sen slänga på en ljuddämpare och byta till 0.43 boll för att den ska hålla ut den raka boll banan lite till.
Framgångsfaktorer då, byta hop gummit samt att bara lägga nått litet där hoparmen trycker mot gummit för att få lite bättre kontakt och sen att man fixerar innerpipan så att den ligger still inuti ytter pipan, detta gjorde jag genom att bara klippa ut skumgummi bitar som man sen bara trär över prespipan, funkar kanon.

Gustavssonchris

Postby Gustavssonchris » 5 August 2014, 19:50

Blev att ja köpte hem denna bössa med så nu blir det kolla in airsoftpros hemsida, och se om man hittar godis:)

costas
Played Since: 2014

Postby costas » 7 September 2014, 13:21

Tja!

En liten fråga, köpte min från striker ihop med lite trim trim som de sen satte ihop. Det jag märker iaf är att ungf efter 30-40 m så börjar den dra till höger.

Någon som vet vad det kan vara och hur man justerar det?

Ajo79
Lag: RRT
Played Since: 2006

Postby Ajo79 » 7 September 2014, 13:37

Min otrimmade bössa gör samma sak också. Går spikrakt till 30m, sedan skruvar kulan rätt kraftigt åt höger. Måste vara nått med hopuppen, antar jag. Men inte orkat skruva upp den ännu och kolla.
“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer

Oiric

Postby Oiric » 8 September 2014, 16:34

En vanlig anledning till varför kulor drar till höger eller vänster är att gummit sitter snett i förhållande till fönstret på inner pipan. Enklaste sättet att åtgärda detta är att vrida innerpipan samtidigt som man tittar in i den och tittar på nubben så att den trycker ned i huset korrekt.

BlackGoat
Played Since: 2011

Postby BlackGoat » 8 September 2014, 17:07

Då bössan följer VSR-standard så är hop-huset rätt dåligt konstruerat.
Som jag förstått det så är det på grund av att plastarmen som justerar hopen sviktar och därför ger ojämnt tryck.
Det finns hål i huset för att fixera armen med bricka och skruv för att få den lite stadigare.

Själv petade jag i ett PDI v2 hophus samt madbull stålpipa, tillsammans med ett Mancraft HPA kit i min :)

//BG

Oiric

Postby Oiric » 11 September 2014, 14:05

What? Sedan när var kosntruktionen på VSR-huset dåligt? O.o
Vad jag upplevt samt läst runt om på internets (typ överallt utom på detta forum, konstigt nog) verkar det som att just VSR-huset är fantastiskt välkonstruerat, förutom att plastarmen som trycker på gummit är av en aning undermålig kvalitet. Huset i sig är skitbra då det är så simpelt byggt.
Vill man göra det enklare för sig så utför man det som kallas för TDC-mod och ställer då hopen med en skruv upptill på vapnet istället för en arm på sidan som kan enligt vissa orsaka att hoppen blir sned.
Vill man ändå köpa nytt hophus så är det väl ändå Laylax-huset eller Action Army som är de två bästa eftermarknads -hus som finns i dagsläget. Med PDI-huset (som jag själv upplever som kass) har du ju AEG-pipa och gummi, vilket kan kännas enormt enkelt. Problemet med detta verkar enligt flera vara en brist då det tenderar att uppstå läckage vilket inte bara orsakar lägre utgångshastighet, men också ojämnheter i utgångshastigheten över flera cykler.

Det man också kan göra med VSR-huset är ju att köpa sig en AirsoftPro-arm till huset: http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2928

Min högst personliga åsikt om PDI-huset är att det är bra mycket krångligare att sätlla in, dels för att det har TVÅ armar man måste ställa in perfekt, men också för att man måste göra inställnignarna med ett verktyg samt ta ut magasinet för att komma åt skruvarna. Jo, tanken är väl att man ska ställa hopen efter kulans vikt och sedan låta den vara, men jag upplever att det är bekvämt att kunna ställa om hopen efter behov om förhållandena ute på banan skulle förändras och påverka kulbanan.

Som sagt, mycket av detta är mina personliga åsikter och tankar om det hela, inte korrekt för alla. ^^

Fred

Postby Fred » 17 September 2014, 19:42

Har fått min nu också, känns bra i handen förutom bakkappan, hade man lagt ner kanske 100 kr till hade den känts underbar men nu blir det till att fixa en riktig justerbar bakkappa. Ska försöka fylla stocken med antingen det lätta: fogskum eller det mer intressanta: glasfiber+polyester, hoppas på det senare för att få en solid stock. Någon som prövat det senare?

Tyckte min var trög att cykla men det visa sig vara pga att skruvarna för rails samt de som sätter fast pipan till stock stack in och bromsade cylindern om man drog åt dem för hårt, ska slipa av 1-2mm på dem.

Erebus

Postby Erebus » 10 January 2015, 17:53

Fick hem min för nån dag sen, har inte hunnit känna på den förän idag, kändes bra men fick ett problem ganska snart.
Någon annan som haft liknande problem och vet vad det kan bero på?
Redan från början var den trög efter att fjädern var spänd (dvs att föra tillbaka slutstycket), sköt ett par skott och nu är det något fel på den, den låser fjädern men då är slutstycker så gott som stumt eller också så släpper fjädern när man försöker föra fram slutstycket.

ryu
Played Since: 2009

Postby ryu » 11 January 2015, 14:16

Erebus: Trögheten låter som att kanske cylindern behöver smörjas upp in- och utvändigt med något lämpligt fett. Det finns en klistrad tråd om smörjmedel med råd om lämpliga produkter under vapen-kategorin.
Att den avfyrar av sig själv när du försöker föra fram slutstycket kan bero på skada i avtryckarmekanismen i de delar som håller kvar pistongen invändigt, eller att avtryckaren helt enkelt inte är riktigt fastskruvat.

Vi bor i samma stad, PMa om du behöver mekhjälp.

Return to “Sniper”