CTW stts problem

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
warnerfjord

CTW stts problem

Postby warnerfjord » 18 November 2012, 12:24

Hej har en stts team alpha. Den skjuter 3burst på singel Send dör den lampan slocknar. Safar sedan samma sak igen. Vad gör jag? Har lixom inte spelat med den än. Känns tå typiskt.

Kether
Admin
Lag: Dirty South Delta / Pentex
Played Since: 2000

Re: CTW stts problem

Postby Kether » 18 November 2012, 16:04

Skicka tillbaka den till återförsäljaren.
Lönt att ha en trasig bössa som du måste mecka med när den är ny.

warnerfjord

Postby warnerfjord » 18 November 2012, 18:03

ska nog göra det, det är ju trots allt därför man i vissa fall köper nytt för att man inte ska behöva krångla själv.

Taint
Lag: PTH
Played Since: 2006

Postby Taint » 18 November 2012, 20:07

Problemet i sig låter som smuts i hålen på sector-kuggen. Den kan med andra ord inte veta när boxen gått ett varv och kör motorn tills time-out-funktionen stannar den och då med en felkod på led-lampan?

Titta på det först vetja.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

warnerfjord

Postby warnerfjord » 18 November 2012, 20:32

Hej nee dom 2st små hålen är rena, det som händer är att den kör 3 eller 4 hel varv, sedan slocknar lampan och triggern slutar att fungera. men när jag känner på kuggen så glappar dom lite frågan är om den nya funktionen i kretsen känner av att det är nått kasst med boxen eller motorn.

" The new 2012 ECU with new programming and thicker
wiring makes the CTW the world's most advanced
Training Weapon. This new ECU offers:
• an ‘Intelligent fault’ monitor which will stop the weapon
firing if it detects a problem with the ECU, gearbox,
MOSFET or if the battery level becomes too low to
operate the CTW effectively "

Så står det på deras sida.

Kether
Admin
Lag: Dirty South Delta / Pentex
Played Since: 2000

Postby Kether » 18 November 2012, 20:39

låter som att dom satt ihop den fel eller att elektroniken är kass.

Skicka tillbaka den.

Taint
Lag: PTH

Postby Taint » 18 November 2012, 20:58

Då låter det som att den bör skickas tillbaka. Oftast när bössan "skenar" (drar flera cykler på semi) så brukar det vara relaterat till sensorerna eller hålen i sectorkuggen och oftast så är det fett som är boven.
Att kuggen glappar är normalt, speciellt sectorkuggen som inte har någon axel (ringhjulet kring planetväxeln).
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Twist
K&S-Admin
Lag: Disposable Heroes
Played Since: 2001

Postby Twist » 18 November 2012, 21:28

STTS ger tre månaders fabriksgaranti på sina TA2 så oavsett vem du har köpt den av bör den gälla. Bara att skicka tillbaka den.
- Tillförordnad ansvarig för Airsoftbörsen -
  • Vill du få tillgång till Airsoftbörsen? Följ guiden.
  • Har du ansökt om tillgång och väntat mer än en vecka? Skriv en rad här.
  • Mina affärsredovisningar

warnerfjord

Postby warnerfjord » 19 November 2012, 23:01

Då var Warranty kortet in mailat och godkänt hos STTS i England.
Samt att lowern är packad och skickat till GT. få se vad dom hittar
på för roligt. frågan är om jag inte ska be dom stoppa i en Etiny när den ändå är där
hos dom i boden.

Senchoo
Lag: N.W.I.

Re: Sv: CTW stts problem

Postby Senchoo » 20 November 2012, 07:20

Har du pengarna och tanken att du vill ha batterier i kolvröret så är det lika bra för att spara in lite på frakten.

I say do it :)

Nitisk
Lag: New World Operations

Postby Nitisk » 12 January 2013, 00:20

Skriver här istället för att skapa en ny tråd.
Låt mig börja från början.
Jag beställde min STTS MX3 från GT Airsoft. Sedan var de olyckliga förseningar i frakten (ungefär en månad). Inte Gt's fel.
När jag äntligen fick vapnet var den helt original, men i samma order la jag till en mdd hop och ett MK18 ras.
Beställde också fem Celsius magasin, en M130 cylinder och ett Firefox 11,1 v 2400mAh batteri.
Geväret kom med små tamyia kontakter och batteriet med stor tamyia (inget sagt om det från GT). Jag använde en konverterare för batteriet, men den haka upp sig med M90 cyl ibland och kunde inte dra M130 cyl alls. Och bolt catch'en fjädrade inte tillbaka utan magasin i.
Ok, tillbaka till GT för en service och installation av MDD hop och RIS, inklusive som kompensation ändring till Deans och extra batteri.
Ja va bra, tänkte jag. Nu kommer jag att ha mitt drömvapen. Men nej. Fastän jag har tillbringat två dagar med att köra in magasinen så matar de fortfarande dåligt. Bolt catch'en var fortfarande inte fixad och bössan skjöt inkonsekvent mellan 30-90m/s på både M90 ​​och M130 cyl. Så jag försökte att justera hop och tänkte att jag kanske måste köra in bössan. Men nu kom det första problemet tillbaka. Vapnet hakade upp sig och kunde inte dra cylindern alls. Kontrollerade växellådan som nu har ett skrikande ljud och metallspån som flyger ut ur den.
Jag har nu skickat det till en av GT Airsoft tekniker att förhoppningsvis få den att skjuta bra och konsekvent. Om inte kommer jag att begära återbetalning, eftersom bössan inte fungerar som utlovat i så fall!

hufen

Postby hufen » 12 January 2013, 00:47

Jag har köpt en ctw mx3 från GT-Airsoft som bara varit fel på .
1. en doa alltså död när jag fick den , de bytte motor och bakre elkrets samt motor.
2. Gick 1/2 MAG sedan skriker den och ett kugg måste bytas samt att 2st lager är trasiga .
3. pipan har en belägning som inte går bort så reklamation på den .
GT-Airsoft har varit mycket tillmötesgående och fixar det på garranti så de är riktigt ok men kvalitén på bössan är skit
all kred till gt - airsoft

kreator
Lag: Deafening Silence
Played Since: 2002

Postby kreator » 12 January 2013, 01:24

Kvaliten verkar ju vara under all kritik.
QC från både leverantör och ÅF verkar ju även denna vara minst sagt undermålig?

Jag hade en gång i tiden höga förhoppningar för "Celsius Technologies", men tar i dagsläget avstånd från deras produkter.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Nitisk

Postby Nitisk » 12 January 2013, 02:13

Jo, ingen solskenshistoria precis.
Jag tror att problemet ligger dels i (spekulerar bara) att Celcius/STTS skickat ut en batch skitsaker och dels att Patrik inte jobbar heltid med Gt airsoft. Vet om i alla fall en till som en mx3a strulat för, och Patrik själv har ju bara en(!) dag i veckan då han meckar. Får han då flera bössor som har allt från små- till allvarliga fel tar det lång tid och kanske stressas ihop för att få iväg.
Jag trodde ju i min blåögdhet att jag skulle komma bort från allt strul som en vanlig aeg kan ha, och få en bössa som har kvalitet utöver det vanliga redan från början. Men vi får se hur det går nu när bössan är ivägskickad till en annan mekaniker i sthlm. Som jag sa så är det sista chansen för Gt och bössan nu, innan jag kräver pengarna tillbaka.

warnerfjord

Postby warnerfjord » 12 January 2013, 02:32

Min el dog, fick helt ny. Supernöjd. Men som tidigare skriver så spruta men oxå metall spån, ja skruva isär och kolla det stora planeter kuget har filat ur ca 1mm i boxen då det glappade lite. Samt att "stål" stavarna som dom fyra små planet kugen sitter på ser ut som hunden. Så kvalitén är bland det värsta jag har set. En annan liten grej, dom 2 fästena för att skruva fast boxen i lowern ska vara konformad men på min bakre har dom fräst för mycket så skruven har inget att fästa i, så det dom hadde gjort var att tejpa den, så tejpen skulle fungera som bricka. Dom som montera den har set det och endå levererar dom den. Sjukt dåligt.

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 12 January 2013, 10:53

Om ni tar en titt i vår butik så ser ni att CTW inte längre finns med i sortimentet, förutom Ghost. Det har helt enkelt varit alldeles för mycket problem med MX-3, trots att vi blivit lovade från leverantörens sida att de skulle hålla hög kvalitet. Vi har lagt ner så mycket pengar och tid på att lösa kundernas problem att vi för närvarande har gått i förlust på de CTW:er vi har sålt. Nu har vi bestämt oss för att, iaf tills vidare, sluta sälja dem.

Jag vet inte riktigt vad kreator menar med QC från ÅF. Hur ofta köper man något i butik där ÅF har öppnat förpackningen och gjort sin egen kvalitetskontroll?

Vi är precis lika mycket offer för den bristande kvaliteten som våra kunder är och det är i slutänden vi som bär hela den ekonomiska bördan det eftersom vi följer lag och god sed till punkt och pricka. Ingen kund kommer att gå förlorande ur det här men vi har redan förlorat på det. Så ska det givetvis också vara. Det är den risken man tar som ÅF. Att skuldbelägga oss för något som vi omöjligt kunnat ha kontroll över men ändå tar fullt ansvar för är dock knappast rättvist.

EDIT: Jag vill tillägga att STTS har varit otroligt tillmötesgående i alla reklamationsärenden och har gett oss fin service. De har skickat reservdelar utan att ställa några frågor och hållit oss väl uppdaterade genom alla förseningar osv. Problemet bor hos Celcius som trots att de faktiskt åtgärdat det mesta som var fel på MX-2 inte lyckats klämma ur sig en stabil produkt eller leverera i tid.

warnerfjord

Postby warnerfjord » 28 January 2013, 23:33

En fråga, då allt verkar ge upp på min bössa, funderar jag på att bygga egen gerbox, har ju köpt lite systema grejer, men vill inte köpa en komplett.
var kan man få tag på hus som är oki, som jag skriver i tidigare så är jag inge nöjd med ctw, bara en sådan grej att dom har svarvat ur för mycket i skruv hålen på boxen att den knappt sitter, sedan har dom i lowern limmat en bricka i botten för att boxen inte passa bra. så sjukt dåliga grejer så man känner sig lite lurad. till alla, spar så ni har råd med riktiga grejer på en gång. nog om det, vart och vilket hus ska jag köpa?

warnerfjord

Postby warnerfjord » 28 January 2013, 23:39

Bild1 lowern
Bild2 boxen

Sjukt va?
Attachments
uploadfromtaptalk1359412732368.jpg
uploadfromtaptalk1359412716843.jpg

kreator
Lag: Deafening Silence
Played Since: 2002

Postby kreator » 29 January 2013, 19:27

Twist: Det jag menade var: Om jag som "ÅF" sålde en produkt som tidigare visat sig undermålig och som lidit av dålig QC så hade jag gjort en intern QC för att utesluta att jag skickade ut defekta produkter till kund.

I.om att det handlar om ganska stora summor pengar samt en ganska unik och finmekanisk produkt.
Vi snackar inte "Vi skickar ut 100-tals kinabössor om dagen" verksamhet här heller förstår jag, man borde kunna funktionstesta produkten, strypa problemet i vaggan och handskas direkt med leverantör/tillverkare och slippa frakt till höger och vänster och ledsna kunder.

Ni kanske även har testat att köra några magg genom bössorna innan ni skickat ut dom, typ som lirarna på Taiwangun gör?
Verkar vara ett vettigt och inte alltför krävande koncept som tryggar kundernas lojalitet samt ovälkommen PR såsom denna.

Problemen kanske endast har upptstått efter en tids nyttjande?

No offence whatso-evvs. Ni har skött detta exemplariskt och efter alla konstens regler.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Pitbull
Lag: Wildgarlics
Played Since: 2009

Postby Pitbull » 29 January 2013, 19:33

låter som att dom satt ihop den fel eller att elektroniken är kass.

Skicka tillbaka den.
Det är det rätta du skriver Kether MEN det är inte alla som tar tillbaka dem.
Tror faktiskt det gäller alla ÅF tyvärr

warnerfjord

Postby warnerfjord » 29 January 2013, 19:51

jag vill bara först säga att, GT är väldigt tillmötes gående.
Synd för dom bara att det har vart skit produkter.
men man känner sig lite smått lurad/besviken.

Pitbull
Lag: Wildgarlics
Played Since: 2009

Postby Pitbull » 29 January 2013, 20:03

Problemet blir ju ÅF och inte tillverkaren. Där är många som är riktigt duktiga på det när det gäller mag, små saker, gear mm men när det gäller som tex dyra vapen så vill man inte ta i det för ÅF menar i många fall att det inte gäller någon garanti för att man mecket med bössan MEN det är inte upp till åF det är tillverkaren som godkänna eller fälla.

Så lämna tillbaka är tyvärr svårt för att man får oftast en bortförklaring

Twist
K&S-Admin

Postby Twist » 29 January 2013, 20:26

Well, man har konsumentköplagen i ryggen så det är inte mycket att snacka om.

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 127&t=3244

Den ÅF som inte hedrar lag och god sed förtjänar en ARN-anmälan. Kunden har inte alltid rätt men kunden har alltid rättigheter. Vi har än så länge bara avvisat en enda reklamation och då hänvisade vi själva kunden till ARN.

Kreator: Jodå, vi har testat plattformen som sådan men felen uppstår tyvärr inte på precis alla vapen. Vi har heller inte haft resurser att gå igenom alla vapen innan vi har skickat dem, vilket har straffat sig. Det borde vi ha gjort och kommer förmodligen också att göra det i framtiden, om vi någon gång tar risken att börja sälja hela vapen.

Nitisk

Postby Nitisk » 1 March 2013, 16:19

Ok. Så, ni som har läst denna tråd innan vet hur många problem jag haft med min CTW MX3. Nu har jag fått tillbaka från tekniker på GT-airsoft. Fick de dåliga Celcius magasinen ersatta med Vanaras Pmags.
Men jag har fortfarande problem. Med M130 cylindern skjuter den bara ~ 90 m / s som mest! M90 cyl är ännu värre. Och då jag har inte ens nämnt den dåliga träffsäkerheten! Kulorna sprutar åt alla håll. Uasch! :evil: :cry:
Se min video där jag testskjuter vapnet med min chrono så får ni se: http://www.youtube.com/watch?v=oe-To2vzB-U

fester
Lag: Black Forest

Postby fester » 1 March 2013, 19:24

Min STTS cylle satte jag in en m110 fjäder i. Kulorna hade ingen kraft alls utan nästan seglade i slowmotion i luften. Jag fick ta fram ett rakblad och skära av lite av cylinderhead bumpergummit.

Om ditt problem är liknande så mät cylinderhuvudet med bumbergummit från sidan sett, gummi->cylinderhyvudets fransida och gämför de båda cylinderhuvudena du har med varandra. Glöm inte märka upp dem så du vet skillnad på dem.

Kan ju vara så att nozzlen inte trycks ända fram så du får lekage runt kulan innan den skickas iväg.

Hoppas det kan vara till någon hjälp :)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Return to “TW - Training Weapons”