patches/ljuddämpare

Användarvisningsbild
Horrorbilly
Lag: Black Creek Security
Spelat sen: 2015
Kontakt:

patches/ljuddämpare

Inläggav Horrorbilly » 7 februari 2015, 22:50

Vad är en syn på patches när man litar pmc? Moral, lag, land.
Sen vore det intressant att veta vad ni tycker om ljuddämpare? Är det typiskt för pmc att ha det?
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Användarvisningsbild
Pirog

Re: patches/ljuddämpare

Inläggav Pirog » 7 februari 2015, 23:12

Vilka frågor...
Smaken är som baken?

Egna lagpatchar är alltid kul, oavsett om det i övrigt passar in riggen.
Ljuddämpare. Mja, smaken är som baken som sagt.

(Nu är de fem översta trådarna i den här delen av forumet dina med olika frågor i varje. Jag vill inte låta som en bitterfitta men läs runt lite i resten av den här delen av forumet? Googla? Och framför allt, spela med vad du vill. Samtliga frågor du stället finns det liksom inget riktigt svar på).
Bloggar, recenserar och driver nedanstående:
NOVA Tactical Airsoft - http://novatacticalairsoft.com

Användarvisningsbild
Horrorbilly
Lag: Black Creek Security
Spelat sen: 2015
Kontakt:

Inläggav Horrorbilly » 7 februari 2015, 23:15

Sorry, har själv märkt det.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Användarvisningsbild
Frost
Lag: G.W.S.
Spelat sen: 2010

Inläggav Frost » 7 februari 2015, 23:21

Finns väl bilder på diverse PMC med olika länders flaggor på västar och whatnot. Antagligen de flaggor som de representerar antingen de land där företaget är baserat eller där de själva är medborgare. Vill minnas att jag sett det iaf

Moral patches är nog upp till kontraktören själv att avgöra eller om företaget har riktlinjer. Likaså med lag/företagspatch.

Ljuddämpare skulle nog mest vara för att skydda hörseln tänker jag mig. Ska det utföras diverse hemliga uppdrag där ljuddämpare skulle vara användbart brukar det vara diverse special forces nissar som skickas ut och inte PMC.

Användarvisningsbild
ohman
Lag: FRAG
Spelat sen: 2012

Inläggav ohman » 10 februari 2015, 07:16

Du har väl två vägar att gå... Antingen siktar du på en impression, i vilket fall du letar upp referensbilder och bygger gear/vapen efter det, eller så kör du helt enkelt på vad du tycker är snyggt. Båda fungerar bra, helt och hållet upp till dig vad du tycker är roligast.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Mina affärsredovisningar

BobRob
Spelat sen: 2012

Inläggav BobRob » 18 april 2015, 19:57

Frost skrev:Ljuddämpare skulle nog mest vara för att skydda hörseln tänker jag mig. Ska det utföras diverse hemliga uppdrag där ljuddämpare skulle vara användbart brukar det vara diverse special forces nissar som skickas ut och inte PMC.

Ljuddämpare har ju ganska många fler poänger än att bara skydda hörseln: mindre rekyl, mindre mynningsflamma, mindre tryckvåg, bättre träffsäkerhet på aktuella avstånd, svårare för motståndaren att avgöra postition etc. Och man ska inte undeskatta det där med att skydda hörseln, en M4 utan ljuddämpare går helt enkelt inte att använda utan hörselskydd och hörselskydd är inte alltid praktiskt möjligt att använda. De flesta operatörer idag som har möjlighet att välja använder en tiotums-pipa + dämpare istället för standardpipa (14,5 tum) för alla typer av uppdrag.

Det finns egentligen bara en nackdel med dämpare, nämligen minskad mynningshastighet, men effekterna av detta spelar i praktiken mindre roll: den ena effekten är att det är marginellt svårare att träfa rörliga mål, men det är mest en vanesak: tränar man med dämpare så lär man sig rätt framförhållning. Den anadra effekten är minskad effektiv räckvidd, men då pratar vi om en minskning från 350 meter ner till 200 och idag så är det ytterst sällan man använder sitt personliga vapen för mål på så långa avstånd.

Så om det inte finns något konkret hindre för en PMC-operatör att använda dämpare, typ kostnad eller att man förösker hålla en låg profil så har jag svårt att se varför någon skull välja att inte använda en.

Återgå till "PMC"